Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno wymeiniałem olej w mojej skrzyni.

zalałem 3 litry dextrona III.(czarna tablliczka)

przejechałem kawałek i spoko a potem problemy.

 

gdy ruszam to nie wbija mi biegu dopiero po chwili z szarpnięciem a co jakiś czas włacza mi sie Getrieprogram

 

wiecie może o co biega?? :?: :?: :?: :?: :?:

Opublikowano
A filtr nowy jest taki sam jak ten który wymieniłeś?chodzi o filtracje w %. Zawsze wlewaj olej korkiem który jest najwyżej , przynajmniej tak mi mówiono . Jeśli się mylę poprawcie mnie .
Opublikowano

Mogłeś przed wymianą poszukać jaka jest procedura wymiany oleju.

 

Auto na podnośnik, wrzucasz D, włączasz światła i klimę na max, odkrcasz korek wlewowy i lejesz do oporu aż się przeleje.

Zakręcasz korek gasisz auto i przelatujesz po biegach w skrzyni.

Po chwili powtarasz pierwszą procedurę i jak już nic nie wejdzie zakręcasz i tyle.

Opublikowano
tak też przypuszczam ale nie moge zmieścic wiecej a przynajmniej nie wiem jak

 

W takim razie po co sie za to zabierasz?

Proponuje najpierw poczytac. Opisow jest conajmniej 10 porzadnych na tym forum z serii JAK wymienic DOBRZE olej w automacie.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
opis jak to zrobic wziolem z ksiazki "BMW serii 5 (typu E34) Sam naprawiam samochó" wiec poczytalem nieco tak jak i czytalem jaki olej wlac. Niestety autor tej ksiązki inaczej przedstawil wymiane oleju (odkrecic wlac zakrecic)
Opublikowano
Poprawię się jeszcze. Przelatujesz po wszystkich biegach oczywiście na odpalonym silniku, coś za szybko pisałem.
Opublikowano

Hej,

 

Tak, na wstępie, to jeśli w jakiejś instrukcji znajdziesz ponownie teksty typu: Odkręć, nalej i zakręć, to radzę przyjąć, że autor nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze.

 

Też miałem przymało oleju i na przykład skorzystałem z tego co zostało napisane tutaj:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=236205&highlight=#236205

 

A skoro masz taką samą skrzynię jak i jak to:

1. Przy dolewaniu skrzynia musi być zimna (olej się rozszerza pod wpływem ciepła, więc jak będzie ciepła, to może się wydawać, że oleju jest wystarczająca ilość)

2. Odpalasz auto i przerzucasz tryby R > N > D > 4 > 3 > 2. Na każdym trybie zatrzymując się chwilę (aby skrzynia zassała olej we wszystkie zaworki)

3. Ktoś odkręca korek wlewowy i pakuje tyle oleju aż się będzie przelewać (u mnie pojawiło się w trasie 1 Getriebeprogramm i okazało się, że wszedł 1 litr oleju !, więc jeśli wskakuje Ci często tryb awaryjny to szykuj ze 2 litry albo i lepiej) i zakręca korek

4. Cieszysz się nowym olejem w skrzyni

5. Jak masz możliwość, to niegłupim sposobem wydaje mi się następnego dnia (np. po odstaniu przez auto nocki) powtórzyć punkty 1 - 3, bo z tego co widziałem, to olej naprawdę szybko się rozszerza pod wpływem ciepła i po kilku minutach może się już przelewać, a następnego dnia dolejesz jeszcze trochę.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Hej,

 

Tak, na wstępie, to jeśli w jakiejś instrukcji znajdziesz ponownie teksty typu: Odkręć, nalej i zakręć, to radzę przyjąć, że autor nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze.

 

Też miałem przymało oleju i na przykład skorzystałem z tego co zostało napisane tutaj:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=236205&highlight=#236205

 

A skoro masz taką samą skrzynię jak i jak to:

1. Przy dolewaniu skrzynia musi być zimna (olej się rozszerza pod wpływem ciepła, więc jak będzie ciepła, to może się wydawać, że oleju jest wystarczająca ilość)

2. Odpalasz auto i przerzucasz tryby R > N > D > 4 > 3 > 2. Na każdym trybie zatrzymując się chwilę (aby skrzynia zassała olej we wszystkie zaworki)

3. Ktoś odkręca korek wlewowy i pakuje tyle oleju aż się będzie przelewać (u mnie pojawiło się w trasie 1 Getriebeprogramm i okazało się, że wszedł 1 litr oleju !, więc jeśli wskakuje Ci często tryb awaryjny to szykuj ze 2 litry albo i lepiej) i zakręca korek

4. Cieszysz się nowym olejem w skrzyni

5. Jak masz możliwość, to niegłupim sposobem wydaje mi się następnego dnia (np. po odstaniu przez auto nocki) powtórzyć punkty 1 - 3, bo z tego co widziałem, to olej naprawdę szybko się rozszerza pod wpływem ciepła i po kilku minutach może się już przelewać, a następnego dnia dolejesz jeszcze trochę.

 

/Andrzej

 

Mysle ze dobry opis. Ale z tym ZIMNYM olejem bym nie przesadzal... faktycznie szybko sie rozgrzewa, ale spokojnie mozna wszystkie czynnosci wykonac.

 

Kolejna sprawa, ktora powinienes (do autora) sie zainteresowac. To dlaczego ucieklo 1 czy te 2 litry. Skrzynia nie "przepala tego oleju" olej krazy w obwodzie zamknietym. Jesli zezarlo 2 litry znaczy, ze gdzies jest wyciek. I trzeba go zlikwidowac.

Zawsze trzeba likwidowac PRZYCZYNE a nie łatac skutek.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Tak, na wstępie, to jeśli w jakiejś instrukcji znajdziesz ponownie teksty typu: Odkręć, nalej i zakręć, to radzę przyjąć, że autor nie ma zielonego pojęcia o tym co pisze.

 

Kolego wydaje mi się że wiem więcej na temat wymiany oleju w 5hp18 5hp30 i 5hp24 niż Ci się wydaje.

To nie miał być dokładny opis ale szybka pomoc. Nie wymądrzaj się i nie rób ze mnie głupka.

Opublikowano

JELITO,

 

Chill Out, to co napisałem nie było do Ciebie, ale do tego jak niektóre tematy są opisane w wydawałoby się fachowych książkach:

 

opis jak to zrobic wziolem z ksiazki "BMW serii 5 (typu E34) Sam naprawiam samochó" wiec poczytalem nieco tak jak i czytalem jaki olej wlac. Niestety autor tej ksiązki inaczej przedstawil wymiane oleju (odkrecic wlac zakrecic)

 

Sam już parę razy korzystałem z tego co napisałeś na forum, więc absolutnie nie podważam tego co wiesz a tym bardziej nie miałem zamiaru Cię urazić.

 

pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Dzieki za pomoc zrobilem jak mi doradziliscie i działa:)a co do ubytku oleju to mi brakowało z tego powodu iz wymieniałem olej w skrzyni ( poprzedni właściciel tego nie robił nigdy ). Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc
Opublikowano
Dzieki za pomoc zrobilem jak mi doradziliscie i działa:)a co do ubytku oleju to mi brakowało z tego powodu iz wymieniałem olej w skrzyni ( poprzedni właściciel tego nie robił nigdy ). Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc

 

To cieszy.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
JELITO,

 

Chill Out, to co napisałem nie było do Ciebie, ale do tego jak niektóre tematy są opisane w wydawałoby się fachowych książkach:

 

opis jak to zrobic wziolem z ksiazki "BMW serii 5 (typu E34) Sam naprawiam samochó" wiec poczytalem nieco tak jak i czytalem jaki olej wlac. Niestety autor tej ksiązki inaczej przedstawil wymiane oleju (odkrecic wlac zakrecic)

 

Sam już parę razy korzystałem z tego co napisałeś na forum, więc absolutnie nie podważam tego co wiesz a tym bardziej nie miałem zamiaru Cię urazić.

 

pozdrawiam,

/Andrzej

LUZIK :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.