Skocz do zawartości

Rozwiązanie napędu IX - jak to działa?


guziq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przed chwila dosłownie zaciekawiło mnie to mocno:

Jak rozwiązany jest napęd "IX" w E30, E34...?

Rozdział z tego co pamietam jest dosc "niesymetryczny"? Jaki?

Moze ma ktos jakies rysunki schematyczne, jak to wyglada od srodka/od spodu?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cos wiecej?

Elektronicznie czyli tak jak w nowoczesnych autach, jesli któres z kół miało przyczepnosc lepsza to dostawało wiecej momentu?

Jak to było rozwiazane (elektronicznie) ta zmiennosc momentu?

Jak wyglada np. naped przedniej osi w takim aucie? Półosie wychodza z michy olejowej?

Co było w centralnym dyferencjale ze rozdzielał naped 36/64?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz pare slow, w tym odpowiedz na pytanie o miche olejowa

http://www.audifans.com/archives/1998/05/msg00442.html

I am not familiar with the design of the 525iX, which isn't available in the

USA, but I can give a quick description of the 325iX that was available here

from ~1987 to ~1991.

 

The car is an E30 BMW just like a standard 325i of the time, but the front

suspension was modified to accept the front drive. It shared the same 165hp

(could be easily chipped to 180hp) 2.5l straight six of the 325i with a

different oil pan. Basically, power comes out of the transmission into a

transfer case where torque is split 35% front, 65% rear by means of a planetary

gear set (viscous locking). An ordinary driveshaft sends power to the rear

differential (viscous locking also) and a "metal chain-belt" links the front

driveshaft to the center differential.

 

This front driveshaft runs to the front of the car alongside the transmission

into the front open differential. This front differential is housed in the

alloy oil pan and one driveshaft goes directly to the left-front wheel and the

other goes thru the oil pan (under the crank) to the right front wheel. These

front driveshafts are equal length to avoid torque steer. The front subframe,

the front a-arms, and front suspension geometry were all redesigned to accept

the AWD hardware.

 

With rear torque bias, it tends to behave like its RWD brothers, something that

was very important to BMW. Torque split also closely matches weight

distribution when accelerating from a stand still. Since the center and rear

differentials are of the viscous locking type, there are no diff locks on this

car - they "lock by themselves" when wheelspin occurs, and then unlock after

traction is regained. Also, since there are no mechanical diff locks, the ABS

works all the time.

 

I theory, it was a great system. Works automatically, doesn't deactivate the

ABS, and has close to the same driving feel of the other BMW's. In practice

however, it was more complex than quattro and not as bulletproof. Having so

many parts specific to that model alone, repairs can get expensive - especially

the transfer case that is lubed by only a quart of ATF. At least the locking

differentials are maintenance free. It also had a higher center of gravity,

ride height, and curb weight. In stock form, it could give a quattro a run for

its money, and probably beat it (200q20V, S4, RS2, etc. excluded), but power

gains are limited by the ability of the drivetrain to handle it and repairs and

maintenance can get pretty expensive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalew, dzieki wielkie. Szkoda ze nigdzie nie ma zdjec/rysunków technicznych tego rozwiazania. Ale faktycznie opis a audifans (nie przyszło by mi do głowy zeby szukac info o BMW na stronie o Audi) rozjasnia praktycznie wszystkie watpliwosci.
Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi by tez nie przyszlo (chociaz z plaskaczy chyba community audi dominuje w temacie 4x4), zagooglalem dla ciebie bo cos mi kolatalo w glowie ze gdzies taki opis byl ;)

 

ja sie jaram ix'em, przeszedl mi nawet chwile przez glowe jak spojrzalem ze niektore tanio stoja, ale niestety bardzo krotko, bo na forum (poszukaj 525ix ograniczajac wybor do forum serii 5) troche tematow trafilem ze znalezc amory i heble do tego to kila mogila :/ ale miec takiego ix'a i go doprowadzic do ladnego w pelni sprawnego stanu to napewno duza frajda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.