Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Od zakupu aku wg zapewnien poprzedniego wlasciciela ma ok. 2 lat.

W zimie juz z nim byly problemy. A ostatnio to juz przesada...

Montowalem pompke spryskiwaczy (po wypadku stara trafilo), i ustawialem przy okazji jak leci na szybe, kilkukrotnie... aku padl, nawet juz nie krecil.

Podlaczylem ladowanie na 30min, i odpalil bez problemu.

Nastepnego dnia, nie zakrecil w cale.

Tym razem ladowalem 12h. Dlugo krecil, wcale nie szybko, jak powinien, troche wolniej, ale bez przesady.

1 proba (dosc dluga) - nic

2 proba - po 10sek zapalil...

Przejechalem z 10km, poszedlem do znajomego, wracam - nawet nie kreci.

No to wymontowalem, zanioslem do niego, podlaczylismy na 1h - pradem 6 amperow. (mam centre 72ah)

Krecil normalnie (juz szybciej niz ost.) ale nastepnego dnia powtorka z rozrywki - nawet nie krecil...

Teraz obecnie sie laduje, niestety w moim prostowniku zadnej regulacji nie ma, w pelni automat, na poczatku pokazywal 3, teraz spadlo do 1,5a... wiec 12h to bedzie malo... pewnie blizej 48...

 

Chcialem sobie zrobic bilans energetyczny w aucie...

Poziom ladowania mam w normie bo 13,8 - 13,9 - sprawdze jeszcze raz niedlugo dla pewnosci. Alternator praktycznie caly nowy po remoncie. Tylko w sumie nie wiem jaki mam. Zaczalem szukac i wynika z tego ze dla 520 byly od 80-140?

Jest na nim jakas naklejka, czy jak moge sprawdzic jaki mam?

 

1. mijania - 2x 55w

2. postojowki - 2x 5w

3. pozycja tyl 2x10w

4. stop, chyba 21w?

5. klima - ?

 

Zobacze, jaki bedzie efekt po tym ladowaniu, ale zaczalem juz przegladac nowe, i w sumie nie wiem na jaka pojemnosc sie zdecydowac.

Wejdzie pod kanape zwykly, czy musi byc 'plaski' ?

To jedno, drugie to pojemnosc... jaka byla wg instrukcji? 56ah?

No i firma... teraz tyle tego...

 

A tak poza tym czy ktos z Was regenerowal akumulator?

Oplacalne, czy szkoda zachodu?

 

Nie wiem, czy to by moglo byc to, ale teraz mi przyszlo na mysl.

Jak robilem ta pompke, i wtedy sie rozladowal, to w miedzyczasie czyscilem srodek, i natchnelo mnie zeby wyrzucic swiatlo stopu, ktore zaslania spoiler w ktorym tez przeciez jest... zreszta tamto tylko sie obijalo, bo cos z mocowaniem bylo nie tak no i obcialem kabelek zwyczajnie... czy moze przez to rozladowywac aku? :twisted2:

Pozdrawiam
Opublikowano
witam kolegę podaj mi numery z naklejki na alternatorze wtedy powiem ci jaki masz a jeśli chodzi o ładowanie to powinno być od 13,8 do 14,2 musisz sprawdzić, ważne też są przewody masowe czy nie są zabrudzone jeden jest z aku do nadwozia a drdrugi z silnika na karoserie zobacz czy po obcięciu przewodów nie zwierają się przewody, a po za tym każdy elektro mechanik musi mieć tester do sprawdzania aku pod obciążeniem.
Opublikowano

Proponuję sprawdzić poziom elektrolitu w aku - jak brakije 2-3cm to już jest porażka. Jak brakuje dolej destylowanej (demineralizowanej), naładuj i zapomnij.

 

Warto sprawdzić też pobór prądu w czasie postoju (trzeba zdjąć klemę i podłączyć miernik w szereg) - myślę, że powinno być ok 1A (strzelam ale 12W to chyba wystarczająca moc dla alarmu i podtrzymania pamięci komp., jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi)

Opublikowano

walnieta cela...

 

teraz musze kupic nowy, tylko pytanie jaki...

nie wiem jaki mam alternator, wiec zeby nie przesadzic... numerow zadnych ani nalepek na nim nie znalazlem, wiec trzeba zalozyc ze najmniejszy jaki byl w e34... tylko nie wiem jaki to byl ? :) (byly od 80-140 jak dobrze znalazlem?)

 

Akumulator mam pod kanapa, i nie wiem jakie musi miec wymiary zeby wszedl, jest to gdzies podane?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.