Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej.

 

Jestem od niedawna posiadaczem BMW e34 z 1990r silnik m30 3.0 z przebiegiem ori 256.000 (ksiazka serwisowa) bez gazu.

 

Ogolnie auto kupilem z nieco juz zuzytym silnikiem z zamiarem przekladki dolu od 3.5 (oczywiscie na nowych gratach czyli panewy,pierscienie,korbowody,szlif, lancuch, uszczelki etc) i odświezenia glowicy: regeneracja wałka rozrzadu, nowe dzwigienki zaworowe, docieranie gniazd zaworowych,nowe uszczelki) co tez wlasnie robi sie u znajomego mechanika.

 

Jednakze gdy zdemontowalismy stary dol od 3.0 i zdjelismy miske olejowa,lancuch rozrzadu i kolo pasowe okazalo sie,ze wal korbowy byl pekniety :| pekl prawie na samym koncu (od strony chlodnicy) w miejscu w ktorym przechodzi przez blok. Dodatkowo olej lał sie w duzych ilosciach przez simmering, co wzbudzilo moje podejrzenia - teraz juz wiem,ze to pewnie w wyniku duzych luzow ktore sie zrobily po peknieciu korby.I to nie daje mi spokoju, jakie mogly byc przyczyny tego,ze pekl wal przy taki stosunkowo niewielkim, zwlaszcza jak na m30 przebiegu? zaznaczam,ze pozostale elementy dolu byly w bardzo dobrym stanie..nie wiem jak to mozliwe,ze auto wogole tak jezdzilo - musial sie jakos dobrze zakleszczyc - niezla masakra. macie jakiesa pomysly? pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.