Skocz do zawartości

330d - problem z przyspieszaniem przy ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów, mam problem ze swoją 330d. Mianowicie na niedogrzanym silniku auto sprawuje się idealnie.

Lecz gdy uzyska właściwą temperaturę traci moc w dolnym zakresie obrotów (1000-1900).

Powiedzmy jadę na 2 biegu (1200obr), wciskam pedał gazu a tu prawie nic się nie dzieje. Bardzo powoli dochodzi do 1800-1900obr i jakby ktoś mnie "z tyłu kopnął". W tym momencie autko puszcza czarną chmurę z rury i pięknie odjeżdża.

Problem uwidoczniony jest również podczas zmiany biegu np z 3 na 4. Na 3 rozpędzam do 4500obr następnie włączam 4 i to samo (czarna chmura z rury) i po jakiś 3 sekundach odjeżdża.

Sprawdziłem wszystkie podciśnienia. Wyczyściłem filterki przy zaworku od EGR i przy turbince. Wymieniłem przepływkę na nowego pierburga. I niestety nic nie pomaga.

Następnie kompletnie zaślepiłem EGR i dalej nic.

Komputer łapie błąd Delivery pump control system.

Byłem u mechanika w bosch-u, posprawdzał ciśnienie paliwa i mówi, że jest w porządku.

Nie mam pomysłów, może ktoś napotkał na coś podobnego.

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Opublikowano
Ja bym sprawdziŁ sposób w jaki pompuje turbina, możesz mieć problem ze sterowaniem zmienną geometrią.
Opublikowano

Sprawdzałem "gruchę" przy turbinie, zaworek nią sterujący oraz podciśnienia. Wszystko niby ok. Zmienna geometria w turbinie chodzi lekko bez żadnych przycięć.

Dziwi mnie to, że na niedogrzanym silniku autko chodzi idealnie. Zbiera się dosłownie od 1000obr. A gdzy się zagrzeje - zonk!

 

Chodzi mi jeszcze po glowie vacum pompa - czy możliwe jest aby wytwarzała zbyt małe podciśnienie?

Opublikowano

Kiedys w benzynce mialem podobny objaw i byla to Sonda Lambda, to chyba ona jest odpowiedzialna za dawke paliwa - pewnie w jakis posredni sposob.

A w dieslu jest lambda?

Opublikowano

a po wymianie przepływki robiona była adaptacja??

bo w oryginale jest chyba boschowska, zresztą czasami nawet jak się wymienia na oryginalną przepływke konieczna jest jej adaptacja

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
przepływke raczej wykluczam ponieważ po założeniu nowej nie ma żadnej zmiany. A co do tej adaptacji przepływomierza to pytałem kiedyś mechanika i mówił mi, że auto samo dopasuje się do nowej po przejechaniu jakiegoś tam dystansu. I to by się zgadzało gdyż kiedyś miałem padniętą przepływkę w 320d i po przejechaniu ok 50km auto zaczęło super śmigać.
Opublikowano

Przetworniki ciśnienia już sprawdzałem. To nie one są przyczyną.

Jakie powinno być ciśnienie paliwa na pompie wspomagającej (tej pod fotelem) ?

Opublikowano

z tego co kojarze to 4 bary albo 3,8 bara, napewno okolice 4 barów,

ludzie piszą, nawet jak jest w okolicach 3 barów - wszystko gra,

jeśli w okolicach 2 barów - trzeba już pomyśleć o wymianie

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

U mnie na starcie jest 4.1 bara a po nagrzaniu spada do 3.9 więc pompę mogę wykluczyć.

Czym więc może być spowodowany ten błąd - Delivery pump control system ???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

- założyłem nowy, oryginalny przetwornik ciśnieńa sterujący pracą turbosprężarki.

- nowy przepływomierz.

- wymienione węże podciśnień.

 

Niestety żadnej poprawy. Na zimnym silniku auto pięknie zbiera się z samego dołu. Już przy 1000obr. po wciśnięciu gazu słychać gwizd turbosprężarki.

A po nagrzaniu niestety czar mija...

 

Co poza przetwornikiem ciśnienia odpowiedzialne jest za pracę turbosprężarki ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.