Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Ponieważ oglądjąc ogłoszenia sprzedaży tego modelu w różnych latach mozna zauważyć różne modele tzn. inne światła zderzaki itp. Dlatego proszę w miarę mozliwości o przedstawienie w jakich latach model ten przechodził faceliftingi i jakie zmiany one wprowadzały oraz kiedy wprowadzano nowe silniki. Jeśli można to proszę o to samo z modelem e38.

Wszystkim chętnym do pomocy dziekuję serdecznie :lol: A na ewentualne komentarze żebym sobie sam poszukał informuję że próbowałem w necie ale niestety nie mam zbyt duzo czasu - praca, dzieci itp. :twisted:

Dzięki

kgb rulezzz
Opublikowano

Witam,

co prawda BMW E39 mam od niedawna, ale poswiecam cale wieczory

na wlasnoreczne rozne przy nim prace i studiowanie dokumentacji. Z tego

co zdazylem sie doczytac, to najwazniejsze daty w historii modelu to byly:

 

- 09/1996 - pierwszy techniczny "facelift" modelu polegajacy miedzy

innymi na modyfikacji i usprawnieniu wielu czesci w samochodzie

(najwazniejsze z nich to np. ulepszone elementy zacisku hamulcow

przednich - stare byly halasliwe (piszczaly) oprocz tego inne klocki,

wprowadzono tez jakies zmiany w napinaczu paska oraz szereg innych

drobnych modyfikacji).

 

Pozniej 09/1998 wprowadzono kolejna faze technicznych ulepszen min

zmiany w systemie chlodzenia, niektorych czesciach nadwozia (ale nie

tych widocznych)

 

Nastepna tego typu data do 10/1999 widze ze po tej dacie zmienilo

sie szereg czesci z tego co patrze to zawieszenie, piasty, itp.

 

O ile dobrze kojarze, to ok. 1998 roku weszlo troche nowosci typu

opcje DSC (czyli ESP).

 

Pozniej byl tak zwany "Facelift 2000" (09/2000) w ktorym zmienily sie lampy tylne (jako opcja w technologii CELIS czyli swiatlowodowej) lampy

przednie czyli popularne "ringi", weszly nowe modele nawigacji

szerokoekranowej, zmienil sie nieco wyglad zderzakow i listew

ochronnych na drzwiach, zmienil sie ksztalt chromowanych

czesci grilla ("nerek") chrom jest szerszy i zachodzi na maske.

Oprocz tego jakies pierdoly typu nowe wzory felg, inne dostepne

lakiery itp etc.

 

Jak ktos ma bardziej szczegolowe info to chetnie uslysze

 

Nie pamietam natomiast w ktorym roku motor 2.8 zostal

zastapiony przez trzylitrowy 530i - czy to byl 98, czy 2000 ?

 

 

dzieki

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Troszeczkę możesz poczytać na mojej stronce :

http://www.historia.bmw-orr.org/Historia_bmw1.html#E39 oraz w danych technicznych (linki od tej strony)

 

Zmiany w hamulach były w '96, ale w listopadzie i dotyczyły tylko modeli z mniejszymi silnikami.

W '97 roku była modyfikacja przednich hamulców, ale w 535i, w 540i była modyfikacja tylko w 2000 roku itd. itd.

DSP mogło być od początku produkcji, czy było w standardzie to zależy od silnika (raczej "duże" silniki) i rocznika.

530i "weszło" w 2000 roku.

Jeżeli chodzi o szczegółowe zmiany to praktycznie non-stop było coś zmieniane, podobnie jak i w innych modelach BMW. Trudno jest wymienić szczegółowo wszystkie modyfikacje, najczęściej wymienia się tylko faceliftingi i zmiany w silnikach, bo dalesze zagłąbianie, to byłaby "epopeja" ;)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Troszeczkę możesz poczytać na mojej stronce :

http://www.historia.bmw-orr.org/Historia_bmw1.html#E39 oraz w danych technicznych (linki od tej strony)

 

Zmiany w hamulach były w '96, ale w listopadzie i dotyczyły tylko modeli z mniejszymi silnikami.

 

Masz racje 11/1996 kiepsko patrzylem;)

Z tego co doczytalem problem piszczacych hamulcow nie dotyczyl

modeli V8 wiec nic tam - przynajmniej przy tej okazji - nie modyfikowano.

Dzieki za reszte danych, sam tez z ciekawoscia poczytam

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Jeżeli interesuje Cię konkretnie jakaś odmiana silnikowa, to mogę wypisać trochę modyfikacji, kiedy i który element, ale bez wypisywania na czym polegała, bo to powstanie przynajmniej praca licencjacka ;) :D.

Ale faktycznie jeżeli na tym Ci zależy, bo na pamięć nie znam i musiałbym troszeczkę "pogrzebać". Albo np. kiedy były modyfikowane np. wspomniane hamulca w takim a takim modelu ... to mogę podać.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Jeżeli interesuje Cię konkretnie jakaś odmiana silnikowa, to mogę wypisać trochę modyfikacji, kiedy i który element, ale bez wypisywania na czym polegała, bo to powstanie przynajmniej praca licencjacka ;) :D.

Ale faktycznie jeżeli na tym Ci zależy, bo na pamięć nie znam i musiałbym troszeczkę "pogrzebać". Albo np. kiedy były modyfikowane np. wspomniane hamulca w takim a takim modelu ... to mogę podać.

 

;) Nie wiem jak to potrzebne Koledze ktory oryginalnie o to pytal,

ale ja studiujac sobie dane w TISie i ETK z grubsza jestem w stanie

znalezc wszystko co mnie interesuje. O hamulcach dowiedzialem sie

przypadkiem, bo moje wlasnie piszcza i po ogledzinach stwierdzilem

ze mam stara wersje klamry zacisku. Nowa mechanicznie jest taka

sama tylko dodali w dwoch miejscach naddatek masy materialu

zeby element nie wpadal w rezonans. Moze jak gdzies znajde to

przy okazji wymienie....

 

dzieki

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Bardzo dziekuję za info. Mnie najbardziej interesuje model 530d. Bardzo dziekuję za wszystjkie odpowiedzi jak i również nieco mniej 730d i 740d. Czy może ktos ma takie cuda :?:

Pozdrawiam

kgb rulezzz
Opublikowano

Interesuje mnie jak sie ten silnik sprawdza. Słyszałem niezbyt pochlebne opinie o dieslach w bmw jeśli chodzi o ich awaryjnośc oraz skłonności do przegrzewania się. Jednak to mówiły osoby, które nie miały diesla. Ja osobiście miałem A6 2,5 TDI i nie narzekałem. Jednak tu podobno rzędowe 6 są za długie i nie wytrzymują zbyt długo.

Jakie Ty masz wrażenia z pierwszej ręki i jak to wychodzi finansowo?

kgb rulezzz
Opublikowano
Sebast: przyłączając się do tematu prosiłbym o informacje o E-39 TDS. Jestem zainteresowany zakupem takiego auteczka a informacji nigdy nie za wiele. Może dodam, że dokładnie przestudiowałem arhciwum forumowe :P . Z góry dziękuję...
Opublikowano

czy do starych e39 z 95/96 roku mozna zamontowac najnowsze swiatla przednie xeonony z ringami i tylnie diodowe?

 

czy one sa takie same jesli chodzi o mocowania i wymiary?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Chociaż nie mam E-39 już Ci mogę odpowiedzieć, że się da 8) i całe szczęście :mrgreen: . Nie wiem tylko jak z wiążkami :? - czy kostki będą pasować czy trzeba będzie je obciąć i założyć nowe z ASO od nowego modelu :cry:
Opublikowano

sa jeszcze jakies inne roznice zewnetrzne od ostatnich modeli e39 oprocz swiatel??

 

podobno te e39 z 95 i 96 sa najmniej awaryjne

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Interesuje mnie jak sie ten silnik sprawdza. Słyszałem niezbyt pochlebne opinie o dieslach w bmw jeśli chodzi o ich awaryjnośc oraz skłonności do przegrzewania się. Jednak to mówiły osoby, które nie miały diesla. Ja osobiście miałem A6 2,5 TDI i nie narzekałem. Jednak tu podobno rzędowe 6 są za długie i nie wytrzymują zbyt długo.

Jakie Ty masz wrażenia z pierwszej ręki i jak to wychodzi finansowo?

To jest zupełnie inny temat niż ten, którym rozpocząłeś ten wątek ;)

Nie mam dużych doświadczeń eksploatacyjnych dot. tych diesli. Każdy silnik ma jakieś słabsze strony, a w dieslach standardowo krzywiące się i pękające głowice itp. (choć i w benzynowych często się takie zdarzają), padające pompy wtryskowe itd. Ale BMW nie jest tutaj wyjątkiem, to samo dzieje się praktycznie we wszystkich dieslach (Audi, Mercedesy ...) Na pewno nowe diesle (530D, 730D i 740D) w przypadku awarii będą napewno drogie - czemu ?, bo nie ma praktycznie używek, a w ASO części są drogie w szczególności do tych silników. awaryjność - niby są mniej awaryjne, ale w to nie wierzę - za krótko są na rynku. Tak samo mówiono o 2.5tds, po 3-4 latach produkcji, że jakie to wspaniałe w porównaniu z 2.4td, a teraz każdy wie, że nieraz 2.4td jest trwalszy od 2.5 tds (nie zawsze ! mówię tylko, że "nie raz").

Inna historia, że jak dla mnie to szczególnie "para" seria "7" i silnik 3.0D, to zaniżanie klasy serii "7" - diesel nigdy nie będzie miał kultury benzynowca ... i nie chce tutaj wywoływać wojny ! ... Do serii "5" to OK. Jeżeli ktoś chce oszczędnie, to (to jest moje zdanie !) uważam, aby lepiej kupił sobie benzynowca i zainstalował LPG - będzie kultura pracy benzynowego i oszczędność większa niż w dieslu - tylko nie mówcie mi tutaj o beszczeszczeniu ;) - to jest inna sprawa i każdy inaczej do tego podchodzi ... Ja też tak uważałem i nie przerabiałem poprzednich samochodów na LPG, bo miałem takie podejście, ale przy obecnych instalacja LPG (wtrysk) i "dobra" II generacja oraz wielu samochodach przejeżdzających po kilkaset tys. km. juz nie mam tego oporu. Ludzie teraz przerabiają E60, E65 na LPG ... ale, sorki odeszłem od tematu.

(Coś czuję, że wywołam zaraz wielką dyskusję - oby nie !)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Aha. Moje uwagi powyżej dot. szczególnie kultury pracy itd. to odnosi się do serii "7", w serii "5" uważam, że jest OK.

Uwaga co do zmian w silniku 3.0D - w 2000 roku zmieniono go - zwiększona została moc z 184KM do 193KM itp. ale to jest tez na tej stronce którą podawałem ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Sebast: w pełni się z Tobą zgadzam. Tym bardziej, że motory 4.0, 4.4 benzyna mają moment obrotowy jak w ciężarówkach. Co do TDS`a to stara konstrukcja na komorach wirowych a TDi które miałeś w Audi to bezpośredni wtryski. To kolejna generacja dizli - to tak jak byś porównał AAZ w audi do 1Z. Wracając do TDS`a to sam chce teraz kupić BiEmWi TDS bo wiem, że konstrukcja konstrukcją a odczucia to zupełnie inna rzecz. Mój kolega miał TDS`a, coprawda w e-34 i mogę powiedzieć tyle, że ten motor jak jest sprawny to poezja. Jak on pracuje to :shock: :clap: :clap:.
Opublikowano
Wracając do TDS`a to sam chce teraz kupić BiEmWi TDS bo wiem, że konstrukcja konstrukcją a odczucia to zupełnie inna rzecz. Mój kolega miał TDS`a, coprawda w e-34 i mogę powiedzieć tyle, że ten motor jak jest sprawny to poezja. Jak on pracuje to :shock: :clap: :clap:.

Ja mam E39 tds i mogę powiedzieć ,że fajnie jeździ, pali ok 8litrów ale

gdybym miał teraz kupować to kupiłbym BMW E36 325coupe i wstawił

LPG.

Opublikowano

właśnie chciałem wejść na tę stronkę ale nie działa mi wcale. Poza tym dzieki za info raz jeszcze. Zrozumiałem że najważniejszy faclift miał miejsce w 2000r łacznie ze zmiana mocy silnika 3,0d. czyli rok ten jest dla tego modelu dość przełomowy

Pozdro

kgb rulezzz
Opublikowano
właśnie chciałem wejść na tę stronkę ale nie działa mi wcale. Poza tym dzieki za info raz jeszcze. Zrozumiałem że najważniejszy faclift miał miejsce w 2000r łacznie ze zmiana mocy silnika 3,0d. czyli rok ten jest dla tego modelu dość przełomowy

Pozdro

Nie działa - mnie działa ;)

http://www.historia.bmw-orr.org - ten adres sprawdzasz ?

albo odrazu dokładnie w miejsce E39 :

http://www.historia.bmw-orr.org/Historia_bmw1.html#E39

Dla E39 rok 2000 to był dokładnie "przełomowy" ;)

Praktycznie każde BMW przechodzi mniej więcej w połowie "żywota" większy facelifting.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.