Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dawid....d Wysłany: Sob Cze 21, 2008 4:43 pm Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Panowie mam podobny problem.

pompa klimatyzacji sie załącza freonu jest doś 1550g. wentylator załącza sie zaraz po naciśnieciu guzika lecz jak auto jest zimne leci zimne powietrze i klima działa lecz gdy silnik sie rozgrzeje też wszystko działa czyli pompa wiatrak ale juz leci ciepłe powietrze z dworu. Byłem juz u kilku fachowców i nikt nie potrafi powiedziec co jest przyczyna? miał ktoś podobny problem?

 

Moze elektrozawory od nagrzewnicy :?:

 

 

Blaster Wysłany: Czw Cze 12, 2008 5:50 pm Temat postu:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Tak

 

więc zrobiłem sidło, podpiołem napięcie na sprzęgło klimy z pierwszego biegu wentylatora

Na trase wakacyjną musi wystarczyć

Pozdro

 

U mnie jak rozlacza sprezarke to i wentylator sie wylacza (I bieg), wiec mysle ze nie powinienes miec z tym problemow.

BMW - Like No Other
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowe ,,,

no ja już nie umie ,,, tak klima mnie już tak słabi

 

Wszystko było by ok gdyby sie załanczała

 

ale do wczoraj,,,,

 

a mianowicie ze sprężarką dzieje sie coś nie dobrego, jak się ją załączy to chłodzi ok ale tak ciężko idzie że aż silnik przychamowuje i pasek popiskuje,,,

co się dzieje ,, cyżby się zacierała??

Przerabiał ktoś coś takiego??

A może nabili mi ją czynnikiem bez smaru czy oleju??

Ja już nie wiem do czego,,, kogo mieć pretensje

 

Kompresorek pochodzi z 1998roku i jest na gaz r134a i takim też klima jest i była wcześniej nabijana

 

:doh:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

witam

 

zajechałeś sprężare

 

pisałem ze nie może chodzić na krotko cały czas :!:

 

jedyny ratunek to nabić klimę jeszcze raz z nowym olejem,może na chwile pomoże

Opublikowano
Faktycznie wydaje się, że sprężarka się zaciera. Przyczyną jaj wyłączania mógł być czujnik temperatury oleju, który zwykł bywać w sprężarkach (napisz jak to sprężarka - powinno być DENSO, jeśli tak to mam taką i sprawdzę, czy jest w niej czujnik.) Myślę, że szkoda kasy na nowy czynnik i dolewanie oleju. Co do osuszacza, to tak: Jeśli układ był otwarty, z zamontowanym osuszaczem, lub osuszacz był wyjęty i narażony na działanie powietrza (a zarazem wilgoci) to jest do niczego. Czy przy nabijaniu klimy robili ci próżnię? Jeśli nie, to być być może, że to właśnie wilgoć załatwiła Twoją klimę. Olej estrowy stosowany w układach na R134a ma właściwości higroskopijne, zatem chłonie wilgoć. Jeśli do takiego zawilgoconego układu naładowali gazu, to mamy jasność. Mały stan lub nieprawidłowe smarowanie = wysoka temperatura, dlatego sprężarka się wyłączała, po podpięciu jej na krótko, poprostu się przytarła. Generalnie należałoby teraz odessać gaz, zmienić sprężarkę, układ przepłukać tym założyć nowy osuszacz, załadować nowym gazem i odpowiednią dla układu ilością oleju. To oczywiście czarna wizja, ale zacierająca się sprężarka nie wróży nic dobrego.
Opublikowano

tak

 

przy każdym razie gdy układ ulega rozszczelnieniu trzeba wymienić osuszacz,lub co 3 lata

 

po otwarciu osuszacza masz 30 minut na nabicie klimatyzacji,w przeciwnym razie osuszacz do wyrzucenia

 

po raz kolejny pisze: ze w E32 jest wysoko ciśnieniowy układ i wyłączanie sie sprężarki nie jest usterka

 

układ ten wytwarza duże ciśnienie po czym czujnik ciśnieniowy wyłącza sprężarkę,gdy ciśnienie spadnie za nisko sprężarka znowu sie włącza

 

działa to tak samo jak lodówka

 

jest to droższy układ od standardowego ale wydajniejszy,a E32 to limuzyna wiec musi chłodzić dobrze

 

bardziej wydajny jest tylko układ amerykański czyli taki jaki stosuje sie w amerykańskich samochodach, a różni sie tym od europejskiego ze nie ma zaworu rozprężającego tylko dysze rozprężną

 

produkuje sie trzy rodzaje sprężarek: tłokowe(E32), rotacyjne łopatkowe rotacyjne spiralne.czujnik termiczny stosuje sie przeważnie tylko w rotacyjnych ze względu na wytwarzanie bardo dużego tarcia a wyniku ciepła przez łopatki

 

myślę ze pomogłem

Opublikowano

po raz kolejny pisze: ze w E32 jest wysoko ciśnieniowy układ i wyłączanie sie sprężarki nie jest usterka

 

układ ten wytwarza duże ciśnienie po czym czujnik ciśnieniowy wyłącza sprężarkę,gdy ciśnienie spadnie za nisko sprężarka znowu sie włącza

 

działa to tak samo jak lodówka

 

Gdzie jest napisane, że to usterka?

 

produkuje sie trzy rodzaje sprężarek: tłokowe(E32), rotacyjne łopatkowe rotacyjne spiralne.czujnik termiczny stosuje sie przeważnie tylko w rotacyjnych ze względu na wytwarzanie bardo dużego tarcia a wyniku ciepła przez łopatki

 

Wygląda na to, że zarówno Seiko-seiki, jak i Denso stosowane w BMW to sprężarki łopatkowe.

Opublikowano

Koledzy macie racje,,,,

Popełniłem fatalny bład :cry:

Układ był otwarty przez prawie rok a ja nie wymieniłem osuszacza,,,

Sprzężarka jaką posiadam nie ma czujnika temperatóry oleju

Przy nabijaniu odsysali wszystko z układu próżniowo

 

Teraz pytanie do was ,,,

załużmy że kupie nowy osuszacz klimy i pojade ją na nowo nabić to czy jest szansa że sprężarka zacznie poprawnie chodzić czy lepiej odrazu ją wymieić,,,,

Jeśli nie zaczęła by normalnie pracować to kolejne stówki polecą za ponowne nabicie

I jeszcze jedno jeśli panowie od klim mogą odessać stary gaz to czy policzą coś taniej?? czy raczej on się już do niczego nie nadaje??

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

nie powiedziałbym ze łopatkowe,bo to rozwiązanie stosuje sie w samochodach o malej pojemności i mocy. w każdym bądź razie ja mam tłokową

 

proponuje od razu wymienić sprężarkę i wyczyścić układ,a to czy ci taniej policzą to zależy jak sie z nimi ugadasz

Opublikowano
nie powiedziałbym ze łopatkowe,bo to rozwiązanie stosuje sie w samochodach o malej pojemności i mocy. w każdym bądź razie ja mam tłokową

 

Nieistotne. Nie wiem jaką masz Ty, nie wiem jaką Blaster. Ja w każdym razie mam łopatkowe Seiko. Olejmy to.

 

Co do Twojej Blaster sprężarki, to chyba się nie odmuli po wymianie... Jeśli chodzi o gaz, to niezależnie od opcji, wymieniłbym go na nowy. Ten, który masz teraz, jest zawilgocony. Ten który załadujesz nowy, nie wymieniając sprężarki, a zatrze się ona całkiem, też chyba nie będzie najlepszy... (nie wiem czy automaty do ładowania R134a mają możliwość odseparowania oleju, a po zatarciu kompresora może być zanieczyszczony) R134a nie jest jakiś mega drogi, więc szkoda oszczędzać na gazie i ładować starym. Więc chyba Panowie ci nie dadzą zniżki. Przy wymianie osuszacza i sprężarki pamiętaj o oringach. Można je dostać w ASO, ale jest relatywnie drogo. Za komplet do siebie płaciłem 70 zł. Sztuka wychodzi 4-6zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.