Skocz do zawartości

<t>Co byscie wybrali????</t>  

30 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Za jakis czas mam zamiar zmienic autko oczywiscie na BMW :D Mam zamiar troche poszalec wiec stawiam na 540 MANUAL e34 albo M5 e34. Otoz patrzac na ceny 540 w manualu dochodze do wniosku ze za podobna cene kupie M5 e34. Zastanawiam sie nad tym poniewaz 540 wychodzily od 93r i to juz jest nowsze auto niz M5 za podobna cene z rocznika 89r. Przyspieszenie 0-100 jest identyczne ale na maxa M5 wygrywa. Bardziej sklaniam sie do zakupu M5-tki ale nie jestem do konca pewny. Interesuje mnie fakt czy spalanie sie rozni, awaryjnosc silnikow i ceny czesci. Co byscie wybrali????

Pozdrawiam

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Opublikowano

Hej

 

Z racji posiadania od ponad 3 lat 540iM, napiszę parę zdań.

 

W sumie wybór nie jest łatwy.

Jeśli chcesz auta które się zwie eMpięć, to kup M5.

Jeśli chcesz szybko i sprawnie pojeździć, nie kupuj M5 e34 3.6.

540i, jeśli go znajdziesz, będzie szybsze..... czemu, o tym dalej.

Seryjnie rzeczywiście ma identyczne osiągi, łącznie z Vmax, a niejednokrotnie po tych paru latach już, 540ka jeździ lepiej niż przciętne M5 3.6.

 

540i realnie jest z lat 1994 1995 ( w 1993r wyprodukowano 7 sztuk).

I ma bardzo fajną skrzynie 6 biegową.

 

Za na prawdę nieduże koszty (bilans ok. 2 tys PLN, może mniej), można podnieść bezpiecznie moc 540i, i wtedy M5 3.6 zostaje w tyle.

M5 nie stuningujesz łatwo, bo to auto silnikowo wyśrubowane bardzo - dobre jest porównanie : silnik M30 3.5 12v 211KM ; silnik S38 (na bazie M30) 24V 3.6 315 KM.

 

Awaryjność silników hmm...

Silnik z M5 jest bardziej podatny na przegrzania z racji dłuższej głowicy, i wymaga pełnego stanu oleju dobrej jakości: motul 0W60, Castrol TWS i inne tego typu.

Silniki V8 miały problemy z gładzią cylindrów, jednak właśnie w 1994 BMW uporało się z tym, i silniki V8 4.0 które do dzisiaj jeżdżą, śmiem twierdzić zrobią znacznie dłuższy przebieg niż S38B36 - statystycznie.

A statystyke widuje na warsztatach, i silniki M5 3.6 są pozarzynane koszmarnie.... wiadomo tańsza wersja M5 e34, to i dostaje się do rąk druciarzy.

4.0 V8 to po prostu 8 cylindrów półlitrowych, i dlatego ten silnik pracuje sobie bardzo niewysilenie i spokojnie, na szóstym biegu, w spokojnej trasie obroty nie przekraczają 2000 tys.

Z drugiej strony :)))) ludzie remontują silniki S38B36 z M5 3.6 i poddają go uturbianiu, bo ponoć ten silnik właśnie lepiej się do tego nadaje niż 3.8L.

 

Spalania :)

bardzo podobne, i różnice według mnie zależą od fantazji właściciela danego modelu.

Miasto, duże, 17-20/100km albo i więcej jak się postaramy.

Trasa, 9-13l/100km.

Acha, silnik w M5 ma to do siebie, że trzeba mu dolewać ok. 1L oleju na 1500 km. Po prostu już tak jest, i mając to auto człowiek się z tym godzi.

 

Gdybyś mieszkał w W-wie, to mógłbym Ci pokazać to i owo.

Obecnie jestem na etapie zwiększania mocy u siebie , mam dodatkowo nawet ok. 50KM w stosunku do tego co miałem (nie serii, bo seria wyjeżdża z fabryki) - czyli ok. 320-325KM na trzeźwo licząc.

I ten przyrost jest na prawdę widoczny :)

 

A dodam na marginesie ża za ok. 18 tys PLN włożone w 540i uzyskamy auto o osiągach przewyższających M5e39....

Mowa o zestawie kompresora produkowanego przez renomowanego producenta tuning gratów do bmw.

 

Koszty utrzymania M5e34 i 540i wcale nie są niskie, ale jednak pare części eksploatacyjnych szybciej i taniej się dostanie do 540i.

 

Jakby co, to na priva mogę podać Ci pare dodatkowych informacji.

 

Pare fotek mojej 540iMsport:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.users.bestiales.pl/boogie/taxi1.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.users.bestiales.pl/boogie/ppdol.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.users.bestiales.pl/boogie/profilL.jpg

 

http://img234.imageshack.us/img234/539/p1010724ur0.jpg

Opublikowano

Piekna furka. Dzieki za info. Licze sie z tym ze wlasciciel kazdej M5 dawal jej ostra wixe ale nie ukrywajmy to auto zostalo stworzone do tego. Tylko ze o wszystko trzeba dbac. Wiesz ja chce kupic taki samochod na rok moze 2 latka, pozniej bedzie E38. Jesli chodzi o cene to wiem ze jak kupie 540 to troche strace przy sprzedazy a M5 to juz inna bajka - trzyma swoja cene i nie spada z niej szybko. Jak bede mial do wyboru zadbana 540 niz zaniedbana M5 to kupie 540 :lol: Auto mam zamiar z zachodu kupic bo w PL to juz sa lekko podjechane furki ( oczywiscie jak ktos dba to o swoja to ma perle w garazu). Jeszcze troche czasu minie zanim kupie ktoras.

Dzieki

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Opublikowano

No właśnie z cenami nie jest do końca tak...

 

Przede wszystkim 540i jest tylko ....797 sztuk na świecie, znaczy tyle powstało.

I ceny 540ek w stanie dobrym przestały spadać, zrobiło się z tego auto kultowe nieomal, a w odniesieniu do M5 3.6 to można powiedzieć, był to gol do własnej bramki - mowa o osiagach.

Można by powiedzieć, ale nie do końca, bo kiedy wyszła 540i, M5 było już po lifcie i miało więcej mocy i większy silnik.

 

Wydaje mi się, że tylo egzemplarze M5 3.6 z serii limitowanych Ceccoto, Winkelhoeck możena traktować jako lokate, albo w naprwdę kapitalnym stanie , ale takie kosztują 9-12 tys Euro.

 

Ja osobiście M5 3.6 bym nie kupował, bo to bez sensu.

Wyłącznie 3.8, i najlepiej po lifcie ze skrzynią 6 biegową.

 

Na marginesie, jeśli myślisz kupić podmęczoną i podkatowaną M5, to lepiej od razu zbieraj na e38.

Ponieważ ludzie nie wiedzą NIC o tych autach, bardzo mocno są zdziwieni kiedy przychodzi takie auto doprowadzić do ładu.

Kupują M5 za 10 tys, ładują kolejne 10 tys, i dalej jest złom....

Opublikowano

Ponieważ ludzie nie wiedzą NIC o tych autach, bardzo mocno są zdziwieni kiedy przychodzi takie auto doprowadzić do ładu.

Kupują M5 za 10 tys, ładują kolejne 10 tys, i dalej jest złom....

Swieta prawda...w M5 wszystko jest troche inne i czesci sa duzo drozsze.Mysle,ze Boogie ma racje sugerujac Ci kupno 540 Msport albo od razu skladaj na E38.Serdecznie pozdrawiam.
Opublikowano

Ja osobiście M5 3.6 bym nie kupował, bo to bez sensu.

Wyłącznie 3.8, i najlepiej po lifcie ze skrzynią 6 biegową.

 

Właśnie a jak wygląda porównanie 3.8 i 540i?

 

Ponieważ ludzie nie wiedzą NIC o tych autach, bardzo mocno są zdziwieni kiedy przychodzi takie auto doprowadzić do ładu.

Kupują M5 za 10 tys, ładują kolejne 10 tys, i dalej jest złom....

 

Na m5board często skarżą się, że części są droższe niż ich auto, czy podobnie jest z 540 MSport? Jak mocno różni się 540 MSport od zwykłej 540?

Opublikowano

Właśnie a jak wygląda porównanie 3.8 i 540i?

 

Na m5board często skarżą się, że części są droższe niż ich auto, czy podobnie jest z 540 MSport? Jak mocno różni się 540 MSport od zwykłej 540?

 

M5 3.8 jest szybsze do setki ok. pół sekundy.

od 100-200 km/h szału nie robi, i według mnie nie ma za dużej różnicy, a nawet wcale.

Pomine fakt tego, że stłamszony V8 można tanim kosztem wzmocnić, i wtedy.... hmm :) trzeba by sprawdzić ;)

 

Ale wątek nie jest o wersji 3.8, dla mnie tą wersję warrto mieć, ale to już zupełnie inna kasa, za auto na prawde nie wymagające wkładu i jeżdżące jak należy, z wyregulowanymi zaworami itd. trzeba dać ok. 40 tys PLN.

 

 

Msport - to nawza powstała w sumi za oceanem, i opisuje ono

powiedzmy 540 na manualu, na zawieszeniu Mtechnik (amorki, sprężyny, stabilizatory iiine), w M pakiecie kompletnym (!), ze środkiem M5, z ciężej ustawionym wspomaganiem i sportowo zestrojonym ABSem.

Ceny części mechanicznych każdej 540-ki są takie same.

Jedynie ceny części karoseryjnych z Mpakietu są inne niż w wersji normalnej.

Opublikowano

Msport - to nawza powstała w sumi za oceanem, i opisuje ono

powiedzmy 540 na manualu, na zawieszeniu Mtechnik (amorki, sprężyny, stabilizatory iiine), w M pakiecie kompletnym (!), ze środkiem M5, z ciężej ustawionym wspomaganiem i sportowo zestrojonym ABSem.

 

OK trochę pogrzebałem i znalazłem taki FAQ: http://www.kindel.com/bmw/faq/540is_faq.htm

 

3.1 How many were produced?

Total production was 200 cars, 135 were 6-Speeds and 65 Automatics

 

Jak widać były też automaty, ale MSporty to tylko USA i Kanada.

Opublikowano

Dlatego napisałem gdzie powstała nazwa Msport, i co niby opisuje.

Za oceanem nie była sprzedawana M5 3.8, i marketingowo coś takiego im BMW dało.

Niemcy tak samo nazywają auta takie jak moje, i nawet prowadzony jest rejestr tych samochodów.

Opublikowano
TomaShek e38 przy M5 to porusza się jak słoń w składzie porcelany

Wiem o tym. AleE38 od dawna chodzi mi po glowie i tylko z silnikami 4.4 i 5.4 a owe silniki nie maja zlych osiagow. Ale teraz chce sobie troche poszalec wiec interesuje sie 540 albo M5. Moim wielkim marzeniem jest E39 M5 ale to za kilka lat :8)

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.