Skocz do zawartości

[exx] przepływomierz, sonda, spalanie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam zamiar sie za 'to' wziac, bo wiem niemalze na 100%, ze jest uszkodzone, pewnie i jedno i drugie... ale... do tej pory sie to nie objawialo nawet szarpaniem, jesli to tylko mial 'mula' w dolnym zakresie obrotow.

Dzis stwierdzilem, ze niestety, ale mu sie pogorszylo.

Na lpg spalanie mam teraz baardzo wysokie, bo srednio 20lpg/100 po miescie mu malo...

Nie jestem w stanie podlaczyc sie pod komputer bo wywala blad polaczenia (czemu to nie wiadomo, niedlugo oddaje auto, zeby sprawdzili czy wszedzie kable sa cale).

Potrzebowalbym numery serii jakie u mnie wystepuja, przeplywomierza jak i sondy (m50).

Wogole jest sens sie za to zabierac, zanim sie uda polaczyc z komputerem? Mi sie wydaje, ze nie... ale wole spytac :)

Czy jest taka mozliwosc, ze sam komputer / sterownik silnika czy zwal jak zwal, jest uszkodzony? (mialem takie przypuszczenia kiedys u paru fachowcow).

Jesli tak, to od czego mogl sie uszkodzic, zeby wyeliminowac taka mozliwosc w przyszlosci, jak juz wszystko naprawie.

Kolejna rzecza jest sonda lambda, tutaj rowniez pytanie, co robic, zeby sie nie uszkodzila? Rozwazam tez opcje wyciecia katalizatora, nie wiem w jakim jest stanie, moze cos z nim... i wstawienia strumienicy, czy to nie bedzie przeszkadzalo sondzie?

 

Przeszukujac forum, zauwazylem kilka ciekawych postow na temat regeneracji, lub wrecz samo-naprawie przeplywomierzy.

Ja sie na tym nie znam, wiec jesli ktos sie tutaj tym zajmuje to prosze sie odezwac na priv :)

 

Na koniec pytanie o sonde, bo tego raczej sie nie naprawi, a wiec trzeba wymienic... nowka, czy uzywana ktora chodzila na benzynie?

Mam okazje miec za niemalze free takie (dosc szeroki wybor), wiec moze warto sprobowac...

... potrzebuje tylko cyferek jakich mam szukac, czy tez nie gra wiekszej roli? (w co watpie :twisted2: )

Pozdrawiam
Opublikowano

kolego jesli chodzi o przeplywke..to odpal silnik tylko tak zeby chodzil na benzynce i odepnij przeplywke tam jest taka kostka jesli nie bedzie zadnej roznicy to przeplywka do wymiany jesli zas odepniesz i bedzie spadal z obrotow badz ciezko sie wkrecal albo nawet gasl przeplkywka jest dobra...co do reszty niestety nie jestem Ci wstanie pomoc

pozdrawiam!

Opublikowano

Jeżeli nic nie możesz zczytać z kompa, to sprawdź czy jest zasilanie na gnieździe diagnostycznym, jeżeli nie to użyj kabla uniwersalnego,(napięcie z aku +K+L) i wtedy może zczytasz, a jak nadal nie będzie komunikacji to szukaj po kablach przerwy.

Jest tez inny sposób weryfikacji zarówno sondy jak i przepływki, jest to oscyloskop, niektóre warsztaty zajmujące się elektryką i elektroniką posiadają je na wyposażeniu, ponadto jest to jedyna w 100%ach wiarygodna diagnoza obydwu czujników.

Sonda w twoim aucie np. Bosch to 0 258 005 322, lub numery oryginału:

11 78 1 468 620

lub

11 78 1 726 321

lub

11 78 1 735 680

lub

11 78 1 735 710 (najbardziej prawdopodobna)

Przepływomierz, Bosch 0 280 212 025 lub 0 986 280 111

lub numery OEM:

XX XX 7 527 525

lub

13 62 1 733 678

 

Co do wycięcia katalizatora to stanowczo odradzam, poszukaj na forum, ten temat był już wiele razy poruszany.....

A tak naprawdę to zdecydowanie polecam dać auto do weryfikacji specjaliście, bo samemu to się nadenerwujesz, napracujesz i zapewne zajmie ci to dużo czasu i będzie dużo kosztowało, a profesjonalista poradzi sobie z tym o wiele szybciej i powinno obyć się bez nieporozumień.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano
kolego jesli chodzi o przeplywke..to odpal silnik tylko tak zeby chodzil na benzynce i odepnij przeplywke tam jest taka kostka jesli nie bedzie zadnej roznicy to przeplywka do wymiany jesli zas odepniesz i bedzie spadal z obrotow badz ciezko sie wkrecal albo nawet gasl przeplkywka jest dobra...co do reszty niestety nie jestem Ci wstanie pomoc

pozdrawiam!

 

Na odpalonym silniku na benz i podlaczonej przeplywce, w momencie jak ja odlacze to gasnie.

Czyli przeplywka dobra?

 

(Niby sam to wiem, ale w takich sytuacjach brak pewnosci :twisted2: )

 

Swoja droga, to ciekaw jestem co wyjdzie na kompie, z tym oscyloskopem tez bede szukal jakiegos fachowca...

 

Co do sondy natomiast, to w takim razie pada podejrzenie, ze to by bylo to, jesli tylko to - to dobrze, jak nie to hm... pompa paliwa...

Przy jezdzie z odlaczona przeplywka nie widze roznicy, taki sam mul jak i przy podlaczonym przeplywomierzu - normalne?

Zero reakcji na gaz w podloge, dopiero po dluuuzszej chwili, czasem pomaga wcisniecie sprzegla i gaz w podloge, ale tylko na chwile.

Jak ktos z Was ma na zbyciu sonde o tych numerach, uzywana (sprawna, z dobrymi odczytami) badz nowa, w 'atrakcyjnej' cenie to prosze na priv :)

 

PS.

W jakich wersjach silnikowych w e34 wystepowaly inne sondy?

Niedlugo bede mial mozliwosc poszukania takich w kilku e34, tylko nie wiem czy warto wogole, jak sie okaze, ze inne...

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeżeli nic nie możesz zczytać z kompa, to sprawdź czy jest zasilanie na gnieździe diagnostycznym, jeżeli nie to użyj kabla uniwersalnego,(napięcie z aku +K+L) i wtedy może zczytasz, a jak nadal nie będzie komunikacji to szukaj po kablach przerwy.

Jest tez inny sposób weryfikacji zarówno sondy jak i przepływki, jest to oscyloskop, niektóre warsztaty zajmujące się elektryką i elektroniką posiadają je na wyposażeniu, ponadto jest to jedyna w 100%ach wiarygodna diagnoza obydwu czujników.

Sonda w twoim aucie np. Bosch to 0 258 005 322, lub numery oryginału:

11 78 1 468 620

lub

11 78 1 726 321

lub

11 78 1 735 680

lub

11 78 1 735 710 (najbardziej prawdopodobna)

Przepływomierz, Bosch 0 280 212 025 lub 0 986 280 111

lub numery OEM:

XX XX 7 527 525

lub

13 62 1 733 678

 

Co do wycięcia katalizatora to stanowczo odradzam, poszukaj na forum, ten temat był już wiele razy poruszany.....

A tak naprawdę to zdecydowanie polecam dać auto do weryfikacji specjaliście, bo samemu to się nadenerwujesz, napracujesz i zapewne zajmie ci to dużo czasu i będzie dużo kosztowało, a profesjonalista poradzi sobie z tym o wiele szybciej i powinno obyć się bez nieporozumień.

 

Pod komputer juz sie mozna podlaczyc.

-300zl mnie to kosztowalo... cala instalacje musieli przejrzec i okazalo sie, ze centralny zamek robil zwarcie, oraz cos z kablami bo nie bylo zasilania.

Jedyny blad to przeplywomierz...

Napisales, ze mam 0 280 212 025, a sprawdzilem i sie okazuje, ze mam koncowke 010, ale poszukalem troche i wychodzi na to ze to to samo?

Moze pomoc jego wyjecie i czyszczenie czy to mit?

W moim przypadku akurat nie znajde nowego zamiennika MTM, bo do tego modelu nie ma :/

Regeneracja, czy uzywany o tym nr, czy moze tez byc z koncowka 25?

No i kolejna sprawa, to co moglo uszkodzic przeplywomierz? (zeby nie dopuscic do ponownego uszkodzenia jak juz zmienie...)

Mialem po zakupie strzaly lpg, wiec pewnie... poprzedni wlasciciel :duh:

Bo poza tym chyba nie ma sie jak uszkodzic nie?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.