Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie czy alufelgi z audi 5x112 da sie pzreerobic na 5x120??

 

 

da sie toz robic jakos profesjonalnie ?? Np rozwiercic otwory czy cos ?? Chodzi o to zeby bylo to tak aby kolo nie wyprzedzilo auta podczas jazdy.

 

Slyszal ktos o takich przerobkach??? Moze inna piaste dac do auta??

TYlko nie mowcie ze kupic inne itp po prostu pytam czy jest taka mozliwosc :)

 

Pozdrawiam :beer:

Opublikowano

Nie da się! Tzn nie da się bez narażenia trwałości felgi i bezpieczeństwa jazdy.

Bo przecież wiadomo, że generalnie WSZYSTKO się da zrobić (no, może poza założeniem hełmu na lewą stronę :D) tylko nie zawsze się to opłaca.

 

Jeżeli więc koniecznie chcesz zakładać felgi od Audi to rozwiązania są dwa:

1) zmień piasty w samochodzie

2) kup pierścienie dystansowe zmieniające rozstaw szpilek (tylko uważaj na ET felgi i grubość pierścienia)

Opublikowano

A ja prawdę mówiąc o takim rozwiązaniu nie pomyślałem w ogóle.

 

Pomysł wydaje się niegłupi ale:

 

1) Czy znajdziesz wykonawcę, który ci nawierci w piaście nowe otwory IDEALNIE wycentrowane i rozstawione? Bo wiesz przecież czym będzie różnica 0,1mm na jednym chociażby otworze przy prędkości powiedzmy 150km/h? Żeby ci koła w plener nie pojechały...

 

2) Czy podczas spawania starych otworów struktura metalu piasty nie zmieni się na tyle, że osłabi się jej wytrzymałość?

 

3) Nowe otwory wyjdą blisko krawędzi piasty - kolejne pytanie o wytrzymałość.

 

A w ogóle, skoro tak ci żal się tych felg pozbywać to się może nimi pochwal :)

Opublikowano

Są tylko dwie możliwości:

1. zmieniasz felgi na takie jakie pasują do piasty czyli do Twojego BMW

2. zmieniasz piasty i całą resztę na takie jakie pasują do felg - czyli kupujesz samochód np. Audi

Inaczej się nie da - a dokładniej nie opłaca się. Koszt przeróbki piasty i tarcz hamulcowych przewyższy koszt nowiutkich odlotowych felg. Przeróbka felg raczej jest niemożliwa i żadne pierścienie dystansowe niczego nie załatwią. Szpilka koła musi przechodzić na wylot przez felgę, tarczę hamulcową i piastę. Spina te elementy razem i przy szczególnie hamowaniu przenosi olbrzymie siły. Każda przeróbka grozi katastrofą.

Opublikowano
żadne pierścienie dystansowe niczego nie załatwią. Szpilka koła musi przechodzić na wylot przez felgę, tarczę hamulcową i piastę. Spina te elementy razem i przy szczególnie hamowaniu przenosi olbrzymie siły. Każda przeróbka grozi katastrofą.

Nieprawda. Są pierścienie któremocujesz śrubami do piasty a pierścień ma własne szpilki o innym rozstawie. Szpilka wtedy nie przechodzi na wylot, masz po prostu oddzielne mocowanie pierścienia do piasty i felgi do pierścienia.

I takie rozwiązania się stosuje, a pierścienie mają odpowiednie atesty na wytrzymałość. I ceny też niestety mają odpowiednie.

Opublikowano
zgadza sie sa to pierscienie dystansowe ze zmiana rozstawy srob tylko zeby bylo bezpiecznie musza byc dosc grobe a jak je zaloze kolo bedzie wystawac za nadkole i juz jest nie fajnie ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.