Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kupiłem samochód E46 Ci 318. Kiedy go dostałem nie podsiadał książki. Wiedziałem ,że miał wymienioną uszczelkę pod głowicą bo ponoć ciekł, po wymianie jeździł na Mobil 1 mineralu. Ja zmieniłem olej na Agip mineral. Jeżeli chce lać benzynę wysoko oktanową to powinienem zmienić olej na syntetyczny albo pół syntetyczny ?

 

Pozdrawiam

Starved

Nałogowy wygniatacz asfaltu polskiego.
Opublikowano

Podejrzewam, że silnik był zalany tanim mineralnym olejem ze wzgledu na koszty. Możesz zmienić na półsyntetyk np mobil 1, castrol edge, agip. Jesli silnik nie będzie pobierał zbyt dużo oleju to kolejna zmiana może być na syntetyk.

Na drzwiach/klapce wlewu paliwa jest podana zalecana benzyna, nie ma sensu lać 98 jesli producent zaleca 95 poczytaj sobie to http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=82064&highlight=

 

Instrukcje możesz sciagnac tutaj http://rapidshare.com/files/70994217/Instrukcja_obs_ugi_BMW_E46_PL_up_by_dunaj2.rar

Opublikowano
Po pierwsze masz ładne bmw prawie takie jak moje tylo inny kolor i niemam przyciemnionych szybek :) Dziekuje za posta. Czytałem instrukcje strone 21. I jest tam wzmianka ,iż można lać 98 chociasz i tak niejest zcharakteryzowany każdy silik osobno, wiec text sie tyczy wszyskich silników z tego wynika. Ale moje pytanie było bardziej skierowane na problem .Czy na oleju mineralnym który jest gęstrzy można stosowac benzyne wysoko oktanową 98 czy większą ?
Nałogowy wygniatacz asfaltu polskiego.
Opublikowano
Byłem w ASO i powiedzieli ,że mogę lać wysoko oktanówkę przy mineralu. Oby ten mineral był dobrej jakości. Mój AGIP jest ok. Znajomy mechanik potwierdził. Pozdrawiam.
Nałogowy wygniatacz asfaltu polskiego.
Opublikowano

:!: Ilość oktanów w benzynie nie ma nic wspólnego z olejem w silniku.

:idea: Benzynę 98 używano zanim wymyślono olej syntetyczny, czyli można używać z olejem mineralnym.

Zgodnie z instrukcją musisz lać benzynę :!: MINIMUM 95 :!: , to znaczy że może być więcej oktanów i to nie zaszkodzi, najwyżej pomoże.

:?: Pytanie czy warto lać wysokooktanową ?

Jeśli jeździsz ostro (często wciskasz pedał gazu do podłogi) i brakuje ci mocy w silniku, to możesz spróbować wlać Pb98. Prawdopodobnie parę KM Ci przebędzie i może spadnie trochę zużycie paliwa (silnik ma czujnik przeciwstukowy i adoptuje się do używanego paliwa).

Ale jeśli jeździsz normalnie i sporadycznie wykorzystujesz pełną moc silnika to chyba lepiej lać Pb95.

:doh: Musiał byś przejechać parę tysięcy kilometrów na jednym a potem na drugim paliwie i porównać ilość i wartość spalonego paliwa w przeliczeniu na 100km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.