Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pewien problem ze swoim autem i w miarę możliwości proszę o jak najszybszą pomoc. Może ktoś miał podobny problem? Otóż zaczęło się od tego, że samochód szarpał mi przy ruszaniu i czuć było wibracje na pedale sprzęgła. Pojechałem do mechanika, który stwierdził, że uszkodzone jest koło dwumasowe.

Dodam, że oprócz wyżej wymienionych objawów, słychać było jak gdyby terkotanie lub walenie, stukanie dochodzące od dołu silnika. Dzisiaj ów fachowiec wymienił mi koło dwumasowe (nowe, firmy Luk), niestety nie dało to oczekiwanych rezultatów. W chwili obecnej samochód jeszcze bardziej terkocze i dudni, bez względu na to, czy wcisnę sprzęgło, czy nie. Stukot słychać w środku, jak i na zewnątrz pojazdu.

Terkotanie nasila się wraz ze wzrostem obrotów silnika. Pojechałem jeszcze raz do fachowca, a on stetoskopem zaczął słuchać silnika od dołu i stwierdził, że owe stuki dochodzą z miejsca między skrzynią biegów a silnikiem. Niestety, nie potrafi on zlokalizować źródła odgłosów. Mechanik powiedział, że może być uszkodzone jakieś łożysko, docisk sprzęgła, lub w najgorszym przypadku wał. Może ktoś miał podobną usterkę, proszę o odpowiedź, ponieważ mam już dosyć poniesionych kosztów (około 2000 zł). Dodam, że moje BMW to 2l diesel, 136 koni mechanicznych, 2000 rok produkcji, przebieg 152 000 km.

Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co tu piszesz wynika, że masz uszkodzone łożysko na końcu wału korbowego w które wchodzi wałek sprzęgłowy ze skrzyni - dziwna sprawa że mechanik nie sprawdził tego łożyska przy wymianie koła, przy takiej okazji ogląda sie wszystko, nie codzień się skrzynie wyciąga...a same łożysko małe i tanie jak barszcz. Natomiast odnośnie szarpania przy ruszaniu to z tego co mi wiadomo jest to wadą wielu tych akurat modeli - również mojej :( - i odpowiedzialne za to są zwykle poduszki silnika, zła konstrukcja układu wydechowego, czasem pomocna jest zabrudzona przepływka a także uszkodzona sprężyna powrotowa w tylnej części skrzyni przy lewarku, odpowiedzialna za wkładanie biegów we właściwe pozycje - te wszystkie usterki potrafia się nałożyć dając właśnie takie efekty jakby się dyfer urywał przy starcie :D do nast. demontażu skrzyni radze wybrać kogoś mądrego i z doświadczeniem, często na forum poruszany temat; u pana kazia źle auto(czyt. twoją bunie) naprawiać, tu musi być ktoś kto w tym robi - niestety

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.