Skocz do zawartości

filtr czasteczek


bartekbmwe60

Rekomendowane odpowiedzi

Czy aby na pewno mówisz o filtrze cząstek stałych? Bo w BMW serwis DPF robi się co 200tyś km. Może komputer wyświetla Ci potrzebę wymiany filtra przeciwpyłkowego klimatyzacji?

 

W bmw nic się nie dolewa, po 200tyś serwis diagnozuje filtr i decyduje o ewentualnej wymianie lub czyszczeniu (specjalny program w sterowniku silnika uruchamiany z komputera serwisowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno mówisz o filtrze cząstek stałych? Bo w BMW serwis DPF robi się co 200tyś km. Może komputer wyświetla Ci potrzebę wymiany filtra przeciwpyłkowego klimatyzacji?

 

W bmw nic się nie dolewa, po 200tyś serwis diagnozuje filtr i decyduje o ewentualnej wymianie lub czyszczeniu (specjalny program w sterowniku silnika uruchamiany z komputera serwisowego)

Jaki ma przebieg auto? Filtr cząstek stałych w BMW jest tzw. bezobsługowy tj. po ok. 200000 po prostu się go wymienia, no chyba że padło turbo lub silnik i zaczęło chlapać olejem. Zwiększonej ilości nie jest w stanie spalić ten filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw stosuje filtry bezobsługowe, jest to znacznie ekonomiczne w eksploatacji w stosunku do filtrów obsługowych takich jak grupa PSA, Mercedes, Pewne modele VAG w wyniku braku konieczności dolewania dodatków. Tak jak kolega pisze wyżej w naszym przypadku po ok. 200tkm trzeba przeprowadzić tzw. regeneracje serwisową DPF w warsztacie polegająca na programowym wymuszeniu dopalenia resztek, w większości przypadków to wystarcza i nie ma potrzeby wymiany filtra. Filtr w sadzie przestaje być funkcjonalny w wyniku zapychania się popiołami powstającymi w momencie oczyszczania, gromadzą się one w kanalikach i częściowo są wydalane ze spalinami ale z czasem drożność spada i trzeba wymienić cały element. Reasumując DPF-owi powinny służyć paliwa o niskiej zawartości siarki, z tego co się orientuje to chyba tylko statoil ma takie, a w przypadku aut po chipie raczej nie lanie wynalazków typu V-power, czy ultimata bo one mogą powodować wyższą temp spalin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw stosuje filtry bezobsługowe, jest to znacznie ekonomiczne w eksploatacji w stosunku do filtrów obsługowych takich jak grupa PSA, Mercedes, Pewne modele VAG w wyniku braku konieczności dolewania dodatków. Tak jak kolega pisze wyżej w naszym przypadku po ok. 200tkm trzeba przeprowadzić tzw. regeneracje serwisową DPF w warsztacie polegająca na programowym wymuszeniu dopalenia resztek, w większości przypadków to wystarcza i nie ma potrzeby wymiany filtra. Filtr w sadzie przestaje być funkcjonalny w wyniku zapychania się popiołami powstającymi w momencie oczyszczania, gromadzą się one w kanalikach i częściowo są wydalane ze spalinami ale z czasem drożność spada i trzeba wymienić cały element. Reasumując DPF-owi powinny służyć paliwa o niskiej zawartości siarki, z tego co się orientuje to chyba tylko statoil ma takie, a w przypadku aut po chipie raczej nie lanie wynalazków typu V-power, czy ultimata bo one mogą powodować wyższą temp spalin.

Niską zawartość siarki mają także Vpower diesel (Shell) i BP diesel ultimate. Żeby był lepszy efekt doładowania to właśnie trzeba lać takie paliwo. A bezsiarkowe do wszystkich diesli BMW jest lepsze niż zwykły diesel. Z paliwami to jest różnie, bo u mnie np. Shell i BP mają zwykły diesel od Orlenu :jawdrop: Te lepsze paliwa są sprowadzane z zagranicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakim dodatku paliwowym mowa

pytam gdyz za ok 2300km czeka mnie wymiana

a wolał bym uniknac takiego duzego wydatku

 

Jeśli się nie mylę, to chodzi o AddBlue - roztwór mocznika wstrzykiwany w spaliny w celu redukcji tlenków azotu do gazowego azotu (NOx do N2) i utlenienia amoniaku do wolnego azotu (NH3 do N2). Nie przejmuj się, mają to tylko TIRy, przeważnie MANy spełniające normę Euro 4. Osobowe mają przeważnie bezobsługowe dpfy.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby był lepszy efekt doładowania to właśnie trzeba lać takie paliwo

a potem wymiana turbiny :mrgreen: :roll:

 

cóż, turbiny też padają, bo są jeszcze rozpędzone, a gaszony jest silnik i nic ich wtedy nie smaruje, ani nie chłodzi. Po zjeździe z autostrado trzeba potrzymać auto na wolnych obrotach przynajmniej przez minutę.

Co do paliw, to 98% stacji benzynowych w Polsce tak naprawdę oferuje Orlena i Lotosa. Jeśli ktoś ma szczęście mieszkać blisko Gdańska powinien czuć więcej czadu pod stopą, bo Lotos ma niezłe instalacje do hydrokrakingu. To samo mieszkańcy blisko zachodniej granicy. Zarówno Orlen, jak i Lotos oferują swoim klientom, w tym Statoilowi, paliwa niskosiarkowe. Nie mogą inaczej, bo takie są przepisu UE. Jak wejdzie norma Euro 5, to może pojawią się paliwa o jeszcze niższej zawartości siarki.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby był lepszy efekt doładowania to właśnie trzeba lać takie paliwo

a potem wymiana turbiny :mrgreen: :roll:

Taaaaaaak baju baju w de sa lepsze paliwa niz z Orlenu tzn bezsiarkowe, sam jeźdżę na takim a padnięcie turbo to napewno nie sprawka paliwa. Gdyby tak było to juz pewno by o tym pisali ew. w instrukcji auta byłoby żeby na takim nie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaaaaak baju baju w de sa lepsze paliwa niz z Orlenu tzn bezsiarkowe, sam jeźdżę na takim a padnięcie turbo to napewno nie sprawka paliwa. Gdyby tak było to juz pewno by o tym pisali ew. w instrukcji auta byłoby żeby na takim nie jeździć.

Jeromer nie wiem ile masz lat ale piszesz jakieś bzdury.

a potem wymiana turbiny

Chyba nie zrozumiałeś tej aluzji, zdaje się że pisałeś kiedyś jak to wymieniałeś turbinę. Jest to oczywiste że turbosprężarka nie pada po wlaniu jakiegoś v-povera, i jednocześnie nie powoduje to „lepszego efektu doładowania” jak to ładnie określiłeś.

Poza tym nie chce mi się już pisać po raz kolejny co, a właściwie kto jest odpowiedzialny za większość uszkodzeń turbosprężarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.