Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy aby na pewno mówisz o filtrze cząstek stałych? Bo w BMW serwis DPF robi się co 200tyś km. Może komputer wyświetla Ci potrzebę wymiany filtra przeciwpyłkowego klimatyzacji?

 

W bmw nic się nie dolewa, po 200tyś serwis diagnozuje filtr i decyduje o ewentualnej wymianie lub czyszczeniu (specjalny program w sterowniku silnika uruchamiany z komputera serwisowego)

Opublikowano
Czy aby na pewno mówisz o filtrze cząstek stałych? Bo w BMW serwis DPF robi się co 200tyś km. Może komputer wyświetla Ci potrzebę wymiany filtra przeciwpyłkowego klimatyzacji?

 

W bmw nic się nie dolewa, po 200tyś serwis diagnozuje filtr i decyduje o ewentualnej wymianie lub czyszczeniu (specjalny program w sterowniku silnika uruchamiany z komputera serwisowego)

Jaki ma przebieg auto? Filtr cząstek stałych w BMW jest tzw. bezobsługowy tj. po ok. 200000 po prostu się go wymienia, no chyba że padło turbo lub silnik i zaczęło chlapać olejem. Zwiększonej ilości nie jest w stanie spalić ten filtr.

Opublikowano
Bmw stosuje filtry bezobsługowe, jest to znacznie ekonomiczne w eksploatacji w stosunku do filtrów obsługowych takich jak grupa PSA, Mercedes, Pewne modele VAG w wyniku braku konieczności dolewania dodatków. Tak jak kolega pisze wyżej w naszym przypadku po ok. 200tkm trzeba przeprowadzić tzw. regeneracje serwisową DPF w warsztacie polegająca na programowym wymuszeniu dopalenia resztek, w większości przypadków to wystarcza i nie ma potrzeby wymiany filtra. Filtr w sadzie przestaje być funkcjonalny w wyniku zapychania się popiołami powstającymi w momencie oczyszczania, gromadzą się one w kanalikach i częściowo są wydalane ze spalinami ale z czasem drożność spada i trzeba wymienić cały element. Reasumując DPF-owi powinny służyć paliwa o niskiej zawartości siarki, z tego co się orientuje to chyba tylko statoil ma takie, a w przypadku aut po chipie raczej nie lanie wynalazków typu V-power, czy ultimata bo one mogą powodować wyższą temp spalin.
Opublikowano
Bmw stosuje filtry bezobsługowe, jest to znacznie ekonomiczne w eksploatacji w stosunku do filtrów obsługowych takich jak grupa PSA, Mercedes, Pewne modele VAG w wyniku braku konieczności dolewania dodatków. Tak jak kolega pisze wyżej w naszym przypadku po ok. 200tkm trzeba przeprowadzić tzw. regeneracje serwisową DPF w warsztacie polegająca na programowym wymuszeniu dopalenia resztek, w większości przypadków to wystarcza i nie ma potrzeby wymiany filtra. Filtr w sadzie przestaje być funkcjonalny w wyniku zapychania się popiołami powstającymi w momencie oczyszczania, gromadzą się one w kanalikach i częściowo są wydalane ze spalinami ale z czasem drożność spada i trzeba wymienić cały element. Reasumując DPF-owi powinny służyć paliwa o niskiej zawartości siarki, z tego co się orientuje to chyba tylko statoil ma takie, a w przypadku aut po chipie raczej nie lanie wynalazków typu V-power, czy ultimata bo one mogą powodować wyższą temp spalin.

Niską zawartość siarki mają także Vpower diesel (Shell) i BP diesel ultimate. Żeby był lepszy efekt doładowania to właśnie trzeba lać takie paliwo. A bezsiarkowe do wszystkich diesli BMW jest lepsze niż zwykły diesel. Z paliwami to jest różnie, bo u mnie np. Shell i BP mają zwykły diesel od Orlenu :jawdrop: Te lepsze paliwa są sprowadzane z zagranicy.

Opublikowano

o jakim dodatku paliwowym mowa

pytam gdyz za ok 2300km czeka mnie wymiana

a wolał bym uniknac takiego duzego wydatku

 

Jeśli się nie mylę, to chodzi o AddBlue - roztwór mocznika wstrzykiwany w spaliny w celu redukcji tlenków azotu do gazowego azotu (NOx do N2) i utlenienia amoniaku do wolnego azotu (NH3 do N2). Nie przejmuj się, mają to tylko TIRy, przeważnie MANy spełniające normę Euro 4. Osobowe mają przeważnie bezobsługowe dpfy.

P

Opublikowano
Żeby był lepszy efekt doładowania to właśnie trzeba lać takie paliwo

a potem wymiana turbiny :mrgreen: :roll:

Opublikowano
Żeby był lepszy efekt doładowania to właśnie trzeba lać takie paliwo

a potem wymiana turbiny :mrgreen: :roll:

 

cóż, turbiny też padają, bo są jeszcze rozpędzone, a gaszony jest silnik i nic ich wtedy nie smaruje, ani nie chłodzi. Po zjeździe z autostrado trzeba potrzymać auto na wolnych obrotach przynajmniej przez minutę.

Co do paliw, to 98% stacji benzynowych w Polsce tak naprawdę oferuje Orlena i Lotosa. Jeśli ktoś ma szczęście mieszkać blisko Gdańska powinien czuć więcej czadu pod stopą, bo Lotos ma niezłe instalacje do hydrokrakingu. To samo mieszkańcy blisko zachodniej granicy. Zarówno Orlen, jak i Lotos oferują swoim klientom, w tym Statoilowi, paliwa niskosiarkowe. Nie mogą inaczej, bo takie są przepisu UE. Jak wejdzie norma Euro 5, to może pojawią się paliwa o jeszcze niższej zawartości siarki.

P

Opublikowano
Żeby był lepszy efekt doładowania to właśnie trzeba lać takie paliwo

a potem wymiana turbiny :mrgreen: :roll:

Taaaaaaak baju baju w de sa lepsze paliwa niz z Orlenu tzn bezsiarkowe, sam jeźdżę na takim a padnięcie turbo to napewno nie sprawka paliwa. Gdyby tak było to juz pewno by o tym pisali ew. w instrukcji auta byłoby żeby na takim nie jeździć.

Opublikowano
Taaaaaaak baju baju w de sa lepsze paliwa niz z Orlenu tzn bezsiarkowe, sam jeźdżę na takim a padnięcie turbo to napewno nie sprawka paliwa. Gdyby tak było to juz pewno by o tym pisali ew. w instrukcji auta byłoby żeby na takim nie jeździć.

Jeromer nie wiem ile masz lat ale piszesz jakieś bzdury.

a potem wymiana turbiny

Chyba nie zrozumiałeś tej aluzji, zdaje się że pisałeś kiedyś jak to wymieniałeś turbinę. Jest to oczywiste że turbosprężarka nie pada po wlaniu jakiegoś v-povera, i jednocześnie nie powoduje to „lepszego efektu doładowania” jak to ładnie określiłeś.

Poza tym nie chce mi się już pisać po raz kolejny co, a właściwie kto jest odpowiedzialny za większość uszkodzeń turbosprężarek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.