Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem z luzem na kierownicy przycznya tkwi w tej nakretce na klucz 30 dokrecilem ja na maksa kierownica da sie regulowac a luz dalej jest co zrobic jeszcze berdziej dokrecic czy moze trzeba cos wymienic ??
Opublikowano

A to o przekładniach kierowniczych jak by co:

Regulacja dotyczy tylko przekladni w E34 i E32.

Opisze na przykladznie E34.

 

REGULACJI DOKONUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE NA PROSTYCH KOŁACH!!!

 

Silnik 1.8 - regulacja odbywa sie bez problemu z tego wzgledu ze mozna sie tam w berka pod maska bawic.

 

Silniki M50: Sciagamy (odchylamy na bok) rurę od chłodzenia alternatora przez co pojawia sie wątły (ale jest!!!) dostęp do przekładni. Potrzebny klucz oczkowy 17 i imbus - wkrętak na dlugiej rączce(rozmiaru nie pamietam dokladnie).

Luzujemy nakrętkę o ok 1 obrót. Dokręcamy śrubę imbusem aż poczujemy lekki opór - od tego momentu delikatnie odkręcamy ją spowrotem (ok 1/5 - 1/6 obrotu). Dokrecamy dość mocno nakrętkę kontrującą. Sprawdzamy na wyłączonym silniku efekt, jeśli luzu nie ma (patrzymy jak koła reagują na ruch kierownicą) czeka nas jazda próbna. Jeśli kierownica wraca do położenia 0 (na wprost) bez żadnego oporu to rewelacja, jeśli nie powtarzamy krok z dokręcaniem imbusowej śruby jednak wykręcamy ja tym razem minimalnie!!!

 

Testowałem ten sposób 5 razy. Efekt bardzo dobry nawet na wytłuczonej przekładni. W moim przypadku efekt rewelacyjny - jedzie się jak nowym autem, przód sztywny i na reszcie przestało coś stukać na dziurach (stukała przekładnia).

Przede wszystkim przy 180 i przy wietrze nie trzeba szukać drogi! Jedzie się jak po szynach.

 

Jeśli ktoś miał na prawdę duży luz na prostych kołach to dodatkowo musi odkręcać śrubę od dołu przekładni! Samo dokręcenie z góry jest wręcz zabronione!

 

 

Wziąłem się za to jeszcze raz i nareszcie udalo mi sie luz skasować. Wg. mnie podstawą sukcesu jest podniesienie przodu. Przy wyłączonym silniku trzeba pokręcić kierownicą max na obie strony zeby wyczuć opór jaki stawia przekladnia przed regulacją. Potem dokręcasz śrubkę, aż zacznie ciężej chodzić i wtedy odpuszczasz trochę - podobnie jak przy regulacji lożysk stożkowych w kołach. To chyba lepszy test niż popuszczanie o 1/8 obrotu jak radzą niektórzy. Ważne żeby po zakontrowaniu nie było nadmiernego tarcia w przekładni - opór powinien pozostać taki sam. Teraz auto prowadzi sie zdecydowanie precyzyjniej, kierownica powraca gdzie trzeba. Jednak słyszałem ze nie zawsze udlaje się luz skasować. Pewnie zależy to od stopnia zużycia.

 

UWAGA!!!

PAMIĘTAJCIE O TYM BY PO WYCZUCIU OPORU COFNĄĆ ŚRUBĘ, O CO NAJMNIEJ 1/8 OBROTU, GDYŻ ZBYT MOCNE SKRĘCENIE MOŻE ZNISZCZYĆ PRZEKŁADNIE.

Opublikowano

Kolego to jest nie możliwe!!!

Dokręcisz na maxa i problem nie zniknie!!!

Ja też tak myślałem. Ale jak jesteś pewien że luz jest tylko na tej śrubie to powodzenia życze!!!

A jakie objawy??? Puka na nierównościach?

Opublikowano
a co jak ja wiem ze luz nie jest na przekladni tylko na tej nakretce na klucz 30 nad nogami kierowcy ??????????

oglądałeś ząbki na wieloklinie? Albo masz kierownicę z innego modelu niż e34? Niestety kierownice z rożnych modeli miały inne wielokliny

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.