Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Może ktoś z Was wie jak zdemontować tylnie amortyzatory? Po podniesieniu samochodu i zdjęciu koła odkręciłem trzy śruby które są na kielichu. Następnie odkręciłem śrubę która łaczy amortyzator z wachaczem. Sprężyne scisnołem specjalnym ściagaczem. Amortyzator wraz z sprężyną nabrał luzu względem kielicha. Reszta wydawała sie dziecinnie prosta, a tu ZONK :cry2: Amortyzator za nic nie chce zejść z wachacza. Próbowałem go wybić na wszystki sposoby. Wachacz usztywniłem, lewarkiem także nie było mowy o amortyzacji przy zbijaniu sarego amortyzatora. W między czasie tulejka była spryskiwana środkiem penetrującym WD40. :modlitwa: Pomocy :modlitwa: JAK TO SIĘ ŚCIĄGA??? :?: :idea: Są jakieś specjalne przyżądy do tego? Powyginał mi sie łom i poniszczył stary amor -a to jak siedziało tak siedzi na swoim miejscu.. Będe bardzo wdzięczny za pomoc. Chcę zakonserować wnętrza kielichów przy wymianie amortyzatorów. Mechanik mi tego nie zrobi, a to za dużo zabawy skrercać i rozkrecac, potem do blacharza lakiernika itd...dlatego chce to zrobić samodzielnie na spokojnie..
Opublikowano

Ja robię tak:

Pcham kolumnę do przodu pojazdu na ile pozwala wnętrze nadkola.

Potem w tył i tak kilka razu, aż słuchać jak się obraca tulejka.

Teraz dwa pchnięcia przód tył, jedno uderzenie młotem w podstawę amora.

Musi wyjść :wink:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

Powiem tak, amor ani drgnie :cry: (a przyspawany nie jest :lol: )

Nie ma jakiś ściągaczy do tego specjalnych? Jak np. do swożni? a może ściagacz do swożni można zastosować -pasuje? Nie wiem co zrobić bo siłowo - typu młot i łom nic nie daje. Próbowałem go terz mocno pchać (napierać) do wnętrza, lekko jakby się odchylał (z 2mm) a potem wraca do swojej pozycji. Przecież jak wezme 10kilowy młot to poprzestawiam całe tylnie zawieszenie :duh: Dzięki Grigorij za odpowiedź, może masz jeszcze jakiś pomysł???

Opublikowano

Może wyjmij cały tylny wózek (całe zawieszenie) to tylko dwie śruby przy poduszkach, jedna przy poduszce mostu, dwie linki ręcznego, dwa kable od czujników ABS (jeśli jest) jeden kabel przy prawy kole od czujnika zużycia klocków, i oczywiście przewodu hamulcowe.

 

Wyjdzie to twojemu E28 na dobre, bo one niestety uwielbiają korodować przy mocowaniu tylnej belki :(

Przy okazji zmienisz poduszki belki :D

 

Mając cały zawiad na zewnątrz pchasz kolumnę maksymalnie w dół, a potem w przeciwną stronę.

Puścić musi, śrubę oczywiście odkręciłeś :?: :D

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
Cały tylni "wózek" wyjme i bede robił, ale nie w tym roku. Brak funduszy. Amortyzatory wymagają pilnej wymiany. Śruba oczywiście odkręcona -> tak jak pisałem w pierwszym poście; śruba łącząca dół amortyzatora z wachaczem. No nic. Dziękuję za pomoc, postaram się podjechać do mechanika, chyba będzie musiał gazowo go zdjąć. POZDRAWIAM!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.