Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam klubowiczów

 

Mam dwa problemy, oba z ogrzewaniem.

1. Jak mam włączone ogrzewanie „dół”, „środek”, „góra” , I ustawioną temperaturę na komputerze na 16 stopni, to z kratek górnych i dolnych nawiewu dmucha powietrze o temperaturze trochę ponad 40 stopni. Z kratek, które są pośrodku między kierowcą a pasażerem temperatura nadmuch wynosi 27 stopni. Regulacja potencjometrem na tej kratce nic nie zmienia. Tył samochodu również ogrzewany jest od spodu ponad 40 stopni, a pośrodku 28, z tym, że tutaj ma znaczenie położenie potencjometru temperatury. 28 stopni jest przy minimum, a przy maksimum było około 40 stopni.

Jak uruchomię „Auto” w nadmuchu, sytuacja się nie zmienia, czyli nadal dmucha gorące powietrze u góry i dołu kabiny, a po środku i przy drzwiach jest około 27-29 stopni. Nadal nic nie zmienia regulacja potencjometrem na panelu środkowym (może odłączony ?)

2. Klimatyzacja. Przed zimą działała, teraz niestety nie. Jak ją włączam, to słychać wyraźnie cięższą pracę silnika (na biegu jałowym), zapala się dioda przy włączniku, ale nie dość, że powietrze chłodniejsze nie leci, to po 5 minutach temperatura powietrza wzrosła o 5 stopni, z 27 na 32 stopnie. Oczywiście na panelu środkowym, bo zgodnie z punktem 1, reszta mi grzeje non stop.

 

Pomiary wykonałem, przy słonecznym dniu, z temperaturą na zewnątrz 18 stopni, silnik był włączony, nagrzany.

 

Jak to naprawić ? :mad2:

 

Pozdrawiam :hand:

Sławomir Sołtys

Opublikowano
2.Klimatyzacja. Przed zimą działała, teraz niestety nie.

Podstawową zasadą w okresie zimowym jest jej włączanie na kilka-kilkanascie minut co pewien czas, w przeciwnym wypadku caly uklad moze uledz rozszczelnieniu a nawet uszkodzeniu. Wyraznie jest to napisane nawet w instrukcji obslugi samochodu :wink: A z treści Twojego postu wynika, że tego nie robiłeś.

 

Czasem warto wydac kilkanascie PLN na instrukcje, a potem przeczytać ją z uwagą od początku do końca :mrgreen:

 

http://img89.exs.cx/img89/2435/klima2zv.jpg

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Saintman zaczerpnales to z instrukcji do e34 zdaje sie tak ?

Zasada ta dotyczy wyszstkich pojazdow wyposazonych w klimatyzacje, niezaleznie od tego czy jest to BMW, Mercedes, Ford czy choćby Fiat :wink:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano
Wiem, ale pytam dlatego bo moze masz instrukcje do e32 w pl chociaz angielska jest zupelnie ok

Instrukcja do E32 w jezyku polskim nie istnieje. Widocznie w tamtych czasach nikogo w Polsce nie bylo stac na 7mki :mrgreen:

Dlatego osobiscie korzystam z instrukcji PL do E34 540 V8, bo wiekszosc bajerow jest taka sama.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.