Skocz do zawartości

problem z paskiem rozradu w 1.8 M40 pomocy.


zaba84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.. Prosze o pilna pomoc...

 

A wiec tak dzis na skrzyzowaniu zgasla mi bunia na swiatlach, poprostu od tak sobie zgasla... Po godzinie przyjechal koles i scagnal mnie do domu...

W domu:

Prubowalismy odpalic ale jaby cos za lekko krecila silnikiem, na pych tez nic.

Rozebralismy obudowe rozrzadu i pasek caly ale luzny, zakrecilimy silnikiem i pasek rozrzadu i walek ani nie drgnal ale to duze kolo na dole co jest na nim pasek od wspomagania i alternatora normalnie krecilo. Doscineslismy pasek listewka i zakrecilismy to tak jakby sa na nim drgania jakby przeskakiwal na kole od walu korbowego.

I teraz moje pytanie co moglo sie popsuc,gdzaie szukac, napinacz, czy moze jakis klin na wale korbowym albo cos??? W silniku nic nie stuka, wiec co moglo to spowodowac, jakie uszkodzenia?? Jutro bede rozbieral dalej i oblukam mniej wiecej.

 

A zamomnialem dodac silnik 1.8 M40.

 

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.. Prosze o pilna pomoc...

 

A wiec tak dzis na skrzyzowaniu zgasla mi bunia na swiatlach, poprostu od tak sobie zgasla... Po godzinie przyjechal koles i scagnal mnie do domu...

W domu:

Prubowalismy odpalic ale jaby cos za lekko krecila silnikiem, na pych tez nic.

Rozebralismy obudowe rozrzadu i pasek caly ale luzny, zakrecilimy silnikiem i pasek rozrzadu i walek ani nie drgnal ale to duze kolo na dole co jest na nim pasek od wspomagania i alternatora normalnie krecilo. Doscineslismy pasek listewka i zakrecilismy to tak jakby sa na nim drgania jakby przeskakiwal na kole od walu korbowego.

I teraz moje pytanie co moglo sie popsuc,gdzaie szukac, napinacz, czy moze jakis klin na wale korbowym albo cos??? W silniku nic nie stuka, wiec co moglo to spowodowac, jakie uszkodzenia?? Jutro bede rozbieral dalej i oblukam mniej wiecej.

 

A zamomnialem dodac silnik 1.8 M40.

 

???

 

Ups!

...będzie grubo...

Jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem koło pasowe na wale głównym obraca się a rozrząd nie jest napędzany...na waszym miejscu był nie próbował obracać silnikiem ponieważ zwiększa to możliwość dalszych uszkodzeń. Myślę że skończy się to naprawą silnika :duh:

...pasek wcale nie musi być zerwany, może poprostu brakować na nim zębów lub jest nieprawidłowo naciągnięnty.

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm - sprawdź na schemacie czy tam jest jakiś klin od wału korbowego który przekazuje napęd na koło zębate paska rozrządu.

Mógł ci sie rozwalić napinacz (albo był źle dokręcony). Tak jak ci kolega napisał - pasek wcale nie musi być zerwany - mogą być zerwane zęby paska lub mógł przeskoczyć po rozluźnieniu napinacza.

Niestety rozrząd E36 nie jest bezkolizyjny - także uważaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki mam juz wsztstki pasek itp.. zaloze pasek moze bedzie hulac a jak nie to bede glowice zrzucal....

 

tylko niech ktos mi powie jak ustawic dolne kolo walu korbowego... gorne kolo od rozrzadu juz ustawilem ale nie moge dolnego ustawic, nie ma zadnych znakow tzn jest jakas starzlka na bloku ale na kole nie ma nic... co z tym kolem od walu korbowego zrobic.. pilne pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmm dziwna sprawa az nie du uwiezenia jezeli wal sie krecil a sie krecil bo napedzal go rozrusznik a walek sie nie krecil to chcial bym tylko wiedziec jakim cudem a w cudy nie wieze nie pokrzywilo zaworow przeciez w takim przypadku tloki dobijaka do zaworow i jes lipa tym bardziej ze mialem to samo w poprzedniej mojej e36 wytarlo 5 zebow na pasku i glowica do remontu wiec jakim cudem tym bardziej ze auto prubowano odpalic nic sie nie stalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow tez kiedys przerabialem ten temat e30 silnik m40. Ta sama sytuacja dolne kola zerwalo 11 zebow z paska tez krecilem na poczatku silnikiem pozniej dopiero rozebralem i poskladalem na nowo zero uszkodzen widac cuda sie zdarzaja.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety m40 nie jest silnikiem bezkolizyknym bo mi wytrobilo zeby z paska a z nimi zawory remont silnika ale problem mnie juz nie dotyczy teraz mam e36 sedan wersja exclusiv z konca 98r czyli ostatnie sztuki co zeszly z tasmy czyli lancuszek i zero obaw ze znow sie cos zerwie wytrze itd i czy silnik m40 czy m43 zycze wszustkim

1 000 000km bezawaryjnej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednym slowem obalilem mit ze m40 sa kolizyjne ..:D zartuje nie wiem jak to jest z tymi m40 ale wiem jedno ze rozrzad nie mial zebow a wczesniej meczylem sie dlugo zeby odpalic nawet na pych i nic. Zalozylem drugi pasek i autko chodzi jak ta lala...

Nawet odnosze wrazenie jakby lepiej nie bujadrotam itp a wczesniej zdazalo mu sie bujac a teraz jakb ladniej chodzi :norty: :worried: :worried: :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.