Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy mam kilka pytań odnośnie pierwszych kroków po kupnie auta.

1. wymiana oleju - czy robi to się tak jak we większości aut. Odkręca korek spustu, upłynnia się olej, zakręca korek, zalewa filtr, i leje olej?

2. Jeżeli chodzi o wymianę płynu chłodzącego, to które to są te 2 korki spustu ( z chłodnicy i z mostu) i czy trzeba go zalewać z tym całym skomplikowanym odpowietrzaniem, które było opisane na forum?

3. Co z wymianą pasków od wspomagania, alternatora, często się wymienia, czy ocenić je wzrokowo i jak coś to dla spokoju wymienić?

4. Nie widzę nigdzie jaki był zalany olej, silnik ma 222 tys km, więc lepiej zalać 0W-40 czy 5W-30?

5. Czy wymieniać filtr paliwa, skora dobrze chodzi i spalanie jest normalne?

6. Jeżeli chodzi o kasowanie inspekcji to czy zalecacie jechać na komputer czy jest jakiś prosty sposób czy tylko kombinacje z tymi pinami.

 

Sory, że tego tyle ale wolę się upewnić niż coś zepsuć z wejścia.

I musicie mi uwierzyć, że przeszukałem chyba całe forum i nieznalazłem prostych odpowiedzi na tego typu pytania.

Opublikowano

1. Olej zmienia sie jak w kazdym innym samochodzie, inny jest filtr ktorego sie nie wymienia, wymienia sie sam wklad filtrujacy, no i trzeba skasowac inspekcje na komputerze, albo samemu robic zworke, jak? Wpisz w wyszukiwarce "kasownaie inspekcji" i bedziesz wiedzial. Osobisice polecam komputer, koszt niewielki a nic sie nie spali jak sie nie umie...

2. Kurki masz w chlodnicy i w bloku silnika, trzeba spusic z obu bo w chlodnicy masz niewielka czesc plynu chlodzacego. Odpowietrzyc uklad oczywiscie ze trzeba bo zagotujesz silnik, nie jest to skomplikowane, po zalaniu nowym plynem, wlaczasz silnik, odkrecasz lekko kurek odpowietrzajacy i czekasz az przeleje sie tyle plynu tyle az bedzie wyplywal bez bombelkow powietrza potem dolewasz plynu i gotowe...

3. Paski mozna ocenic wzrokowo a przy okazji wymiany oleju mozesz poprosic mechanika by to sprawdzil.

4. Nikt Ci nie powie jaki olej zalac bo tu kazdy ma swoich faworytow i swoje antypatie, widze ze wybierasz miedzy syntetykiem a syntetykiem wiec chyba nie ma wiekszej roznicy ktory zalejesz a nie ma co tworzyc sztuki dla sztuki...

5. Jesli dobrze chodzi nie wymieniac, jesli ma Ci to spedzac sen z powiek wymien...

6. Nie ma innej metody, lepiej dac na komputer. Rozstrzal cenowy to 30-90zl za wymiane oleju z kasowaniem inspekcji, warto poszukac zakladu w okolicy ktory zrobi to najtaniej a nie ze stac Cie na auto za kilkadziesiat tysiecy a szkoda na usluge warta kilkadziesiat zlotych i grzebiesz drutem w gniezdzie diagnostycznym zastanawiajac sie czy drzwi maja byc otwarte czy zamkniete czy inne cuda, polak potrafi ale elektryka tez potrafi zrobic psikusa...

Opublikowano
wielkie dzięki kolego, w końcu rzeczowe i konkretne odpowiedzi. Bardzo mi pomogłeś i rozjaśniłeś te problemy. Jedszcze raz dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.