Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Po miesiącu użytkowania BMW 530DA uzbierało się kilka tematów w których prosiłbym o pomoc lub wyjasnienia:

1. Czy ktoś z grupowiczów wymieniał termostaty w w/w aucie. Jak było chłodno bardzo wolno nagrzewało się autko a w czasie dłuższej spokojnej jazdy w trasie, temperatura silnika potrafiła lekko spadać. Dlatego postanowiłem wymienić oba. Z tego co ustaliłem są dwa: pierwszy na przodzie głowicy i drugi poniżej. Po zdjęciu przedniej osłony silnika ukazuje się termostat AGR. Wydaje się że wymiana jest bardzo prosta ponieważ są tylko dwie śruby z łbem sześciąkątnym oraz wypięcie jednego węża. Problem jest własnie z jedną ze śrub. Zasłania ją przewód (?) który uniemożliwia wykręcenie śruby. Owszem można go zdemontować tylko zanim to zrobię chciałbym wiedzieć do czego on jest.

Wymiana drugiego termostatu: czy dysponujecie może jakimiś zdjęciami.

2. Po zdjęciu osłon silnika zobaczyłem kolektor dolotowy. Na drugim cylindrze w okolicach miejsca gdzie jest przykręcony do głoiwcy zobaczyłem ślady oliwki (tak jakby uszczelka zaczeła puszczać). Czy ktoś spotkał się z tym problemem. Na teraz wydaje mi się że wystarczy wymiana uszczelki ale chcę najpierw podpytać się bardzie doświadczonych kolegów.

3. Po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach można wyczuć drgania. Mi się to kojarzy (na zasadzie analogii) jakby w silniku benzynowym wypadały zapłony na jednym z cylindrów. Obroty nie ulegają wachnięciom. Nic więcej się nie dzieje. Poprzedni właściciel wymieniał poduszki pod silnikiem. Z tego wnioskuję że też zaobserwował tą przypadkłość.

4. Przejechałem sie 520 e39 i tam układ kierowniczy pracuje bardzo lekko. Praktycznie można jedną ręką bez żadnego wysiłku obracać kierownicą u mnie natomiast nie. Można obracać jedną kierownicą ale trzeba włożyć sporo większego wysiłku. Ja juz się przyzwyczaiłem ale temat nie daje mi spokoju. Wg mnie nie ma żadnej różnicy w sile wspomagania pomiędzy jazdą w trasie w manewrowaniem na parkingu.

5. Ostatnie pytanko dotyczy automatu. Wyczówalne są szarpnięcia. Można je wyczuć zwłaszcza po szybciej przejechanym odcinku gdzie ostro się przyspieszało i później hamowało lub zaczęło spokojniejszą jazdę (szybsza jazda po mieście). Szarpnięcia wystepują czasami i tylko podczas redukcji. Podczas normalnej jazdy lub też ostrzejszej w trasie nic takiego nie występuje.

 

Chcę wykonać foto poradę z wymiany termostatów i uszczelki ale potrzebuję kilku informacji by zabrać się do wymiany.

Pozdrownienia

Opublikowano

Witam

Nikt nie zmieniał termaostatu, nie ma skrzyni automatycznej oraz wspomagania kierownicy... :lol:

Pozdrowienia

Opublikowano

Odpowiem tylko na pytanie nr5:

Przedewszystkim wymień olej w skrzyni jeśli tego nie robiłeś. Poprzedni właściciel pewnie też nie wymieniał wiec do dzieła. To podstawowy argument. Jak sporo szarpie to módl się oby wymiana pomogła. Oczywiście filterek i uszczelka miski też do wymianki. Kolejny problem szarpnięć to może coś z tylną belką? Poduszki jakieś tuleje. Musisz to obejrzeć. Podczas ruszania lub wkładania D lub R nie wali nie stuka nie szarpie zbyt mocno? Jeśli tak to masz jakiś luz właśnie w tylnym zawieszeniu. Pozostałe odpowiedzi musi udzielić ktoś inny gdyż nie posiadałem 3.0d. Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.