Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem i chciałbym się dowiedzieć czy w BMW E34 525i z 1989 gdzie jest zegarek skazówkowy i kostka z trzema przewodami gdy podłączy się zegarek elektroniczny ten mały i w sumie wyświetla się 00.00 i nie można ustawić godziny - przyciski wogóle nie reagują - to jest to wina tej kostki 3 przeowdowej czy coś jest z zegarkiem??
Opublikowano

Witam.

Niestety potrzeba cos więcej niż te trzy przewody, które idą standardowo do wskazówkowca.

Badałem ostatnio ten temat, ale niestety nie udało mi sie tego rozgryźć.

Na schemacie widać jeden dodatkowy przewód (oprócz gong u i czujnika temp), który jest podłączony do bezpiecznika w skrzynce - chyba f22, ale jak podłączyłem tak jak na schemacie, to zegarek zaczął działać - guziki, tylko że cały czas sie świecił....

Dalej nie miałem czasu męczyć i zimno było - więc słabo sie grzebie.

Teraz obiecuję (głównie sobie) że sie znowu za to wezmę - kurcze to MUSI działać przecież :evil:

 

aha zegarek masz na 100% ok, bo ja mam dwa i oba tak samo działają....

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
Opublikowano
To jest schemat do tego małego czy do tego pełnego zagarka?

To "pełne" to już nie zegarek, a wielofunkcyjny komputer pokladowy pokazujacy srednie spalanie, srednia predkosc, teoretyczny zasieg, limit predkosci i kilometrow, blokade zaplonu 4-cyfrowym kodem, programowanie webasto itd., a przy okazji godzine :mrgreen:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano

Ufff, działa. :dance:

Udało się zmusić zegarek do działania (i to prawidłowego działania).

Cały sekret tkwi w podłączeniu dodatkowego kabelka - "plus po stacyjce" czyli zasilanie w momencie kiedy mamy włączony zapłon.

Mój błąd polegał na tym że nie prowadziłem kolejnego przewodu do zegarka, tylko zwarłem na płytce drukowanej zegarka dwa piny - zasilanie i "plus po stacyjce". :mad2:

Zegarek "myślał" że cały czas był włączony zapłon i w efekcie cały czas świecił.

Reasumując: podłączyć kabelek np. od radia - sygnał "plus po stacyjce" do zegarka i już. Oczywiście warto podłączyć też czujnik temepratury i gong - czyli w sumie 4 przewody ekstra do "małej" instalacji od zegarka analogowego

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.