Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Chciałbym poruszyć problem związany z silniczkiem krokowym w silnikach M30,ale od innej strony. Jaka jest zasada jego działania, co dolatuje od dołu, co odlatuje w kierunku rury powietrznej. Jakie jest jego sterowanie, jest napięcie to się zamyka, nie ma napięcia - otwiera się... Jak to działa? Co jest efektem usterki (nie mam tu na myśli mojego przypadku, ogólnie proszę). Potrzebuję to zbadać, ponieważ korzystam już z trzeciego silniczka, a nadal są znikome efekty...
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

witam

zazwyczaj jest to prosty silnik elektryczny który kręcąc sie w prawo i w lewo zamyka lub otwiera większy albo mniejszy dopływ powietrza w zależności od obrotów silnika

 

w BMW działa to na zasadzie elektromagnesów ,które przyciągają klapkę w silniczku w jedna lub droga stronę,to rozwiązanie czyni je praktycznie nie zniszczalnymi dlatego ze żadne zanieczyszczenia nie przedostają sie do wewnątrz silniczka.jedyna ruchoma część to klapka którą w razie potrzeby wystarczy przemyć w benzynie i wydmuchać

 

silnik krokowy ma za zadanie utrzymać mowne stale obroty nabiegu jałowym,czyli gdy sterownik widzi obroty silnika np 450 to koryguje to otwierając silnikiem krokowym większy przepływ powietrza aż do uzyskania odpowiednich obrotów i tak samo w droga stronę

Opublikowano
Otóż to proszę Państwa!! Bardzo Ci dziękuję misio_987! Twoje słowa potwierdziły moje dzisiejsze badanie na żywym organizmie. Rozebrałem zaworek i jest dokładnie jak piszesz. W zasadzie póki styki się nie wytrą i nie przepali uzwojenie to jest to bardzo trwała konstrukcja. Po złożeniu do kupy zbadałem jeszcze jego zachowanie pod napięciem w instalacji samochodu po uruchomieniu. Ponieważ mam już dwa takie zaworki mogłem sobie na takie badanie pozwolić. Jeden zamontowany był w aucie, drugi po złożeniu podłączyłem do instalacji. Silnik uruchamiał się z dodaniem gazu i chodził całkiem lekko i równo. Natomiast zaworek podłączony do instalacji otworzył się, a następnie reagował odchylaniem się na dodanie lub odjęcie gazu. Niby OK, ale po połączeniu wszystkiego jak należy, silnik szarpie, nie ma wolnych obrotów tylko bardzo wolne i w końcu gaśnie w spazmach. Czemu?
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

czyli ten co był zamontowany w aucie był nie podłączony i zamknięty

 

to wygląda na to ze masz nie szczelny układ dolotowy sprawdź go

Opublikowano
To moze byc tez wina zbyt ubogiej mieszanki. Sprawdz regulator cisnienia paliwa (ewentualnie pompke, bo to ze chodzi nie swiadczy o tym ze daje cisnienie) no i oczywiscie @misio_987 szczelnosc dolotu i funkcjonowanie przeplywomierza.
BMW - Like No Other
Opublikowano

Przepływomierz badałem w innym aucie, bez zarzutów. Co do dolotu... rury dolotu powietrza są nowe. Chyba że jest gdzieś miejsce tak niedostępne i perfidne, że bruździ, ale nie daje się namierzyć. Muszę spróbować z samostartem. Myślicie że fałszywe powietrze może mieć taki wpływ na wolne obroty, tzn na takie spazmy, wstrząsy i tendencje do gaśnięcia?

A może to błąd komputera? Może jakaś jego usterka, coś czego nie da się skasować resetem, błędne sterowanie zaworkiem. Pamiętam, że kiedyś po odłączeniu zaworka (krokowca) był usytuowany w takiej pozycji że silnik pracował jak nowy!! Po podłączeniu szarpał i szarpał i zgasł...

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

sprawdź wiązkę od wtyczki do samego sterownika,może ma zwarcie albo jest przerwana

musisz mieć tez w 100% sprawny silnik krokowy

 

podłącz do kompa zobaczysz jakie błędy wyskakują

 

po sprawdzaj wszystkie podciśnienia,wężyki,kolektor ssący i servo jeśli go masz

Opublikowano
Dobry pomysł kolego misio_987, ale przewody znikają w gumowych osłonach i tyle co je widać... Domyślam się, że one kierują się bezpośrednio do Motronica? Krokowic jest OK, mam na myśli tego nie rozbieranego przeze mnie, choć ten najprawdopodobniej też jest OK. Z komputerem jest nieco gorzej, mam jakiś interfejs do BMW, ale coś nie chce się łączyć, nie wiem czemu. Na podłączenie do profesjonalnego komputera będę musiał jeszcze sporo poczekać, chyba że serwis :duh: Jeśli chodzi o podciśnienia, to tu jest chyba tylko jedno, od regulatora paliwa, to na szczęście nie jest Mercedes W126 (a takiego miałem wcześniej), gdzie podciśnień jest tyle co makaronu w spaghetti!! Będę dalej walczył, bo to musi być zrobione, ale coraz bardziej liczę na pomoc innych!!
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

wiec ci powiem jak to masz sprawdzić

odepniesz akumulator,później wtyczkę od sterownika weźmiesz miernik ustawisz go na przejście i jeden koniec do wtyczki od korkowca a drugi do wtyczki od sterownika

później sprawdź czy nie maja miedzy sobą przebicia i czy nie ma na masę

 

dobrze by było przeglądnoć schemat elektryczny żebyś wiedział które numerki na wtyczce od sterownika sa do korkowca, ułatwi ci to sprawę

Opublikowano
Na razie przyjrzałem się instalacji bez wiedzy gdzie to jest podpięte. Środkowy, czerwony to plus wspólny dla mnóstwa przewodów w opakowaniu nad listwą wtryskiwaczy. Napięcie między tym czerwonym (2), a białym z zielonym paskiem (3) 7.3V, między czerwonym (2) a białym z żółtym paskiem (1) 8V na wolnych obrotach. Teraz najlepsze!! Wyniki te otrzymałem mierząc napięcie na wtyczce WYPIĘTEJ z "silniczka krokowego". Tzn silnik pracował z zamontowanym, ale nie podłączonym elektro zaworkiem!! Po podłączeniu obroty zaczęły falować, zaczął przerywać, aż w końcu zgasł... Zgroza. Zakładam, że Motronic steruje krokowcem. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Może to jakiś defekt sterownika? Na wszystkich krokowcach jakie mam jest identycznie! Za to po wypięciu wtyczki chodzi bardzo przyjemnie.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Witam rano jak odpalam bryke wszystko jest ok,ale po paru minutach schodzi na jakeś 200 obrotów albo wejdzie z powrotem na obroty albo zgaśnie co to może być czy z tym ma zwiazek krokowy ?
Opublikowano
Może raczej podwiesza ci się czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie jestem pewien, ale w V-ce chyba nie ma krokowca jako zawór wolnych obrotów.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Jeśli to krokowy to czy i jak mozna go naprawić bo swiece mam nowe no i może jakaś cewka bo czuć jak czasem szarpie silnikiem
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponieważ wzbogaciłem się o wiedzę dotyczącą zaworu biegu jałowego (silniczka krokowego), podzielę się z Wami tą wiedzą (jest to cytat kolegi Skalpel z Forum 7er.pl):

według książki "Sam naprawiam samochód BMW serii 5" dotyczy silników M30B35:

"Nastawnik biegu jałowego jest sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące układu wtryskowego benzyny (DME)."

 

według książki "Autoporadnik: Wtrysk Benzyny" wydawnictwa Haynes

"Motronic wysyła sygnał sterujący do automatycznego zaworu regulacyjnego prędkości biegu jałowego który utrzymuje stabilną prędkość biegu jałowego we wszystkich warunkach. Jest to prawda w nowszych wersjach. W niektórych odmianach wersji M1.1 (pierwszej generacji) zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego jest sterowany przez oddzielne urządzenie sterujące".

"Obciążenie i prędkość silnika decydują o punkcie zapłonu. Głównym czujnikiem obciążenia jest przepływomierz powietrza, Prędkość obrotową reprezentuje sygnał z czujnika położenia wału korbowego. Dane z tych czujników są korygowane współczynnikami których wartość zalezy od warunków pracy silnika [...] Największy korygujący wpływ ma temperatura silnika. Mniejszy wpływ na zmiany punktu zapłonu i składu mieszanki mają sygnały z czujnika temperatury powietrza, czujnika położenia przepustnicy (wyłącznika lub potencjometru)."

"Motronic ma odrębną mapę dla jałowego biegu silnika. Prędkość biegu jałowego podczas nagrzewania i normalnej pracy jest regulowana przez urządzenie sterujące biegu jałowego". Motronic dokonuje także niewielkich zmian prędkości biegu jałowego przez opóźnianie lub przyspieszanie zapłonu."

 

metoda na sprawdzenie według książki "Sam naprawiam samochód BMW serii 5" dotyczy silników M30B35:

"Podłączyć omomierz do styków złącza zaworu regulacyjnego i zmierzyć rezystancję, która między stykami 1 i 3 powinna wynosić około 40 omów, a między stykami 2 i 1 lub 2 i 3 - ok. 20 omów".

"Sprawdzanie dynamiczne:

- podłączyć złącze zasilające.

- otworzyć lub zamknąć całkowicie tłok obrotowy zaworu

- włączyć zapłon. Tłok obrotowy powinien przyjąć i utrzymać położenie, w którym jest odsłonięte ok. 50% powierzchni przekroju otworu."

 

według książki "Autoporadnik: Wtrysk Benzyny" wydawnictwa Haynes:

"25. Zawór regulacyjny prędkości obrotwej biegu jałowego:

3. Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym

4. Sprawdzić czy prędkości biegu jałowego mieści się w dopuszczalnych granicach (dla M30B35 jest to 850 +/- 50 )

5. Obciążyć układ włączając reflektory przednie, ogrzewanie tylnej szyby i silnik dmuchawy ogrzewania pojazdu. Prędkość biegu jałowego nie powinna się prawie w ogóle zmienić.

6. Jeśli to możliwe ścisnąć jeden z przewodów powietrza. Prędkość biegu jałowego powinna nagle wzrosnąć a następnie powrócić do normalnego poziomu.

7. Jeżeli układ regulacji prędkości biegu jałowego zachowuje się w opisany wyżej sposób raczej nie jest uszkodzony.

8. Przed przystąpieniem do sprawdzania zaworu regulacyjnego prędkości obrotowej biegu jałowego trzeba najpierw wyeliminować wymienione niżej usterki, bo mają one wpływ na prace silnika na biegu jałowym:

a) mechaniczne uszkodzenie silnika

b) źle ustawiony zapłon

c) nieszczelności układu dolotowego

d) nieprawidłowy poziom CO

e) zatkany filtr powietrza

f) źle wyregulowana przepustnica

g) przepustnica zanieczyszczona nagarem

h) źle wyregulowany czujnik położenie przepustnicy (wyłącznik lub potencjometr)"

 

 

i dalej:

 

"41. Podłączyć ujemną końcówkę pomiarową woltomierza do masy silnika

42. Podłączyć dodatnią końcówkę pomiarową lub końcówkę pomiarową miernika kąta zwarcia do jednego z dwóch zacisków sygnału sterującego zaworu regulacyjnego prędkości obrotowej.

43. uruchomić silnik i pozostawić pracujący na biegu jałowym

44. jeżeli silnik jest gorący współczynnik wypełnienia impulsu ma mieć wartość około 31% lub 69%. Wartość wskazania zależy od tego, do którego zacisku miernik jest podłączony.

45. Gdy silnik jest zimny lub obciążony współczynnik wypełnienia impulsu wzrośnie

Uwaga! woltomierz wskaże średnie napięcie

46. obciążyć silnik włączając reflektory itp. Średnie napięcie zmaleje a współczynnik wypełnienia impulsu wzrośnie.

46. Jeżeli z powodu nieszczelności lub innych przyczyn więcej powietrza omija przepustnicę to współczynnik wypełnienia impulsu będzie mniejszy niż wymagany gdyż sygnał sterujący z urządzenia sterującego powoduje mniejsze otwarcie zaworu regulacyjnego.

47. Gdy silnik jest mocniej obciążony urządzenie sterujące bardziej otwiera zawór regulacyjny prędkości biegu jałowego (większy współczynnik wypełnienia impulsu), by zwiększyć prędkość obrotową biegu jałowego.

48. Gdy silnik nie jest sprawny mechanicznie lub przepustnica jest bardzo zanieczyszczona urządzenie sterujące bardziej otwiera zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego aby zwiększyć prędkość biegu jałowego. Kończy się to nieregularnością biegu jałowego. Współczynnik wypełnienia impulsu ma wartość większą niż zwykle."

 

pomiar należy przeprowadzić dwukrotnie, za drugim razem na innej parze zacisków.

 

Powodzenia!!

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.