Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

To mój 2gi post i od razu z grubej rury :(

 

Turbo skończyło swój żywot i dałem do regeneracji (a tak naprawdę to dostałem od firmy "nową"-zregenerowaną turbinę). Auto rzeczywiście ma teraz "kopyto" tak jak trzeba (nie to co dawniej) ale turbina strasznie hałasuje :( Gwizd jest głośniejszy niż w starej a dodatkowo jest to gwizd z takim jakby metalicznym "dodźwiękiem".

 

Mechanik mówi mi bym był spokojny, że tak ma być ale coś mi się zdaje, że tak nie brzmi sprawna turbina. Pomóżcie. Mam reklamować usługę u firmy regenerującej? Hałas turbiny jest naprawdę duży i z zewnątrz jest ona głośniejsza o wiele od silnika a i w środku słychać ją potężnie :(

Z góry dzięki za pomoc

 

Auto to sedan e46 2001 rok, 136 koni[/b]

Opublikowano

Awaria turbosprężarki Garrett VNT – czy da się ją naprawić?

 

 

Turbosprężarki Garrett VNT są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Wyglądem pozornie przypominają tradycyjną turbosprężarkę, jednak materiały, z których są wykonane poszczególne podzespoły i zastosowane w nich rozwiązania technologiczne (chronione patentem) znacznie odbiegają od tych stosowanych w starszych konstrukcjach.

 

Zaawansowana konstrukcja to jednak nie wszystko. Żadna jednostka nie będzie prawidłowo funkcjonowała bez odpowiedniego ustawienia i regulacji, co wbrew pozorom nie jest łatwe do zrobienia bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich maszyn. Chodzi tu głównie o ustawienie minimalnych i maksymalnych wartości przepływu spalin, które kierowane są na wirnik. Na dzień dzisiejszy tylko producenci turbosprężarek za pomocą precyzyjnego urządzenia do pomiaru przepływu gazów są w stanie odpowiednio wyregulować daną jednostkę, aby ta mogła osiągać odpowiednie dla niej wartości ciśnienia doładowania i wydajności. Parametry te są różne dla każdego numeru referencyjnego turbosprężarki, co wiąże się z zastosowaniem w różnych typach silników.

 

Każdy z powyższych kroków jest niezbędny do zapewnienia optymalnych osiągów turbosprężarek Garrett VNT i w najmniejszym nawet stopniu nie może być zlekceważony.

 

W związku z powyższym turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek.

 

Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze „V” w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V

 

 

 

Dlaczego nie można regenerować VNT?

 

 

Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja „zmiennej geometrii” może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:

 

· Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,

 

· Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,

 

· Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,

 

· Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,

 

· Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,

 

· Głośna praca turbosprężarki,

 

· Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji.

 

 

 

Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosłaznacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.

 

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
To mnie pocieszyłeś :( Tak czy inaczej wielkie dzięki za info. Macie jakiś pomysł co ja mam teraz zrobić? Reczywiście ta regenerowana turbina może mi rozwalić silnik? Trochę się podłamałem, przyznam :(
Opublikowano
To mnie pocieszyłeś :( Tak czy inaczej wielkie dzięki za info. Macie jakiś pomysł co ja mam teraz zrobić? Reczywiście ta regenerowana turbina może mi rozwalić silnik? Trochę się podłamałem, przyznam :(

 

Rozwalic to chyba Ci nie rozwali - byloby to chyba jakies extrem, ale co do spreżarek ktore siedza w BMW to tak jak wkleiłem wyżej jest to bardzo delikatna sprawa i gdy ktos nie zna sie na tym i brak mu doswiadczenia to wiecej moze narobic bajzlu niz pozytku.

Ogolnie regeneracja nie jest tutaj zalecana a turbo, ktore masz w aucie napewno nie powinno hałasowac.....

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wszystko już jasne. Koleś spitolił robotę i źle zregenerował. Dostałem nową turbinę i jest wszystko ok (no prawie wszystko bo mam do wymiany przepływkę ale o tym w nowym temacie ;) Dzięki za pomoc i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.