Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem pojawil sie nagle, skrzynia caly czas dzialala idealnie i nagle program awaryjny 3 bieg i do gory, wsteczny ok. Rano wszystko wporzadku i po przejechaniu kilku kilometrow, znow. Tak kilka dni do wizyty w serwisie, stwierdzili ze najpierw trzeba zmienic olej i filtr, bo tak sie zaczyna. OK wymienili filtr i olej i buuuu. Skrzynia tylko w trybie awaryjnym, po nocy bez zmian, nie podswietla zadnego biegu (PRND), ponadto przy wlaczeniu wstecznego mocno szarpie na D slabiej ale rowniez. Wczesniej czyli przed wymiana oleju nie szarpalo.

Przed wymiana oleju, zanim skrzynia przechodzila w tryb awaryjny zdarzalo sie szarpniecie cos w stylu w manualnej skrzyni zwiekrzenia obrotow i szybkie puszczenie sprzegla, odrazu wchodzil program awaryjny.

I teraz wszyscy serwisanci proponuja mi najpierw sciagniemy skrzynie i zobaczymy.

Oleju nie bylo czuc spalenizna, nie bylo opilkow metalu.

Z tego co sie zdazylem podszkolic w automatach, to najpierw sprawdza sie elektronike, pozniej blok hydrauliczny i na koncu rozbieramy skrzynie.

Podlaczylem interfejs z programem pa soft 1.3.6 i wyszlo ze sa cztery bledy, niestety nie mam tabeli bledow. Wiec moze to ktorys elektrozawor, tylko ktory?

Na automatach nie znam sie wiec prosze o poorady jak krowie na rowie?

acha po odebraniu przejechalem 10 kilometrow i nie ruszam auta bo szkoda zarznac skrzynie przez glupote, skrzynie mam na stole i mysle jak moge sprawdzic elektrozawory/

Z gory dziekuje za pomoc, chyba wszystko opisalem/

Grzegorz

Opublikowano

Kolego.

Tak się zwykle zaczyna. Od nadziei, że to elekto-zawory :-)

Po wymianie oleju, olej jest czysty i nie taki gęsty po rozgrzaniu jak ten stary, dlatego szarpie.

Na 95% Czeka Cię remont skrzyni.

I nie dziw się mechanikom, że chcą rozebrać skrzynię przed diagnozą. To nie jasnowidze, Harry Pottery i takie tam.

 

Na początek popytaj o koszty naprawy. Jeśli koszt będzie większy niż 2.5kpln to ja szukałbym na szrocie. Wiem - nie ma pewności jak długo pojeździ, ale w razie by co to z dwóch jedną da się drobić. :cool2:

 

pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

I teraz wszyscy serwisanci proponuja mi najpierw sciagniemy skrzynie i zobaczymy.

Oleju nie bylo czuc spalenizna, nie bylo opilkow metalu.

Z tego co sie zdazylem podszkolic w automatach, to najpierw sprawdza sie elektronike, pozniej blok hydrauliczny i na koncu rozbieramy skrzynie

 

Nie da się sprawdzić hydrauliki bez rozebrania skrzyni. Twoje skrzynia to GM, który jest wyjątkowo podły. Widziałem taki, który padł przy 56kkm, został wymieniony na gwarancji, a następny padł przy 130kkm. Było to co prawda w X5, ale jednak... Te skrzynie często nie dożywają 200k Najpierw podaj kody błędów, sprawdzę co znaczą. Elektrozaworów nie sprawdzisz, bo nie wystarczy Ci wiedzieć, czy działa lub nie, tylko jak działa. Niemniej jednak, najpierw błędy, potem będziemy tezować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.