Skocz do zawartości

Jak powinna działać klimatyacja? Trudne pytania.


TomiTurbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wiem, ze temat jest stary jak świat, ale czytam, czytam i nie wiem nadal nic!

Jak w tym aucie (1987 BMW 730 E32)powinna działać sprawna klimatyzacja i cholerne nawiewy!?

 

Mam klime dwustrefową. W ustawieniach AUTO dla lewej i prawej strony, włączam klimatyzacje (sprawną).

I co sie dzieje:

Nadmuch zimnego (klimatyzowanego) powietrza leci na nogi (mocno dmucha) i ledwo, ledwo na szybe! Regulacja sily dmuchawy powoduje, że dnadmuch wzrasta, ale nadal nie proporcjonalnie - wiecej na nogi, a mniej na szybe. I koniec.

Z nawiewów środkowych i bocznych na konsoli, leci "zwykłe powietrze".

Czy tak to powinno działać?

 

A co powinno sie dziać, przy prawidłowym działaniu - jeśli przy włączonej klimie ustawiłbym nawiewy na 'Twarz i nogi", a nie na "AUTO"?

W tej chwili wygląda to u Mnie tak samo jak w przypadku ustawienia AUTO, ale wieje poprostu jeszcze słabiej :))))

Ha ha ha juz nie moge z tym autem ;))

 

I kolejne trudne pytanie.

Czy w sprawnym układzie nawiewowym, klima powinna działac tak, że w opcji AUTO i włączonej klimie, kompresor klimatyzacji załacza sie dopiero jesli temperatura zasysanego z zewnatrz powietrza bedzie wyższa niż ustawiona na pokrętłach?

A w ustawieniach nie AUTO, a manulnych - mozna wymusić ciągła parce kompresora?

 

Bedę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb AUTO ma za zadanie pomóc w uzyskaniu i utrzymaniu odpowiedniej temperatury tylko za pomocą ustawienia nawiewów. Praca kompresora i siła nadmuchu jest ustalana jak w normalnej, manualnej klimie. ( U mnie kompresor pracuje tak samo w trybie auto, jak i bez niego)

Co do Twoich nawiewów, niestety krokowce, które nimi sterują lubią płatać figle po latach... W moim samochodzie, działają bez zarzutu, i przy temperaturze powyżej 18 stopni (tryb Auto) nawiewy mam otwarte jak w trybie mieszanym, poniżej 18, siła nadmuchu kierowana jest na nawiew środkowy w desce. Czy po uzyskaniu niższej temperatury w samochodzie wracają do poprzedniego położenia (na logikę powinny) nigdy nie zauważyłem. Nie zdarzyło mi się jednak aby huragan poszedł na nogi. Niestety, ten system jest stary i do prawidłowego działania potrzebuje zbyt wielu precyzyjnie działających systemów (elektrozawory, czujnik temperatury) które po latach generalnie działają, ale niekoniecznie tak jak chciała fabryka. Jak wygląda kwestia Twojego nawiewu w trybie grzania? Wieje wtedy na szybę? Albo w trybie tylko na szybę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Grzanie wygłada u Mnie tak, że ciepłe powietrze leci tez tylko na nogi i szybe. Rownomiernie.

Przy właczeniu nawiewu na szybę, leci tylko na szybe :)

 

Z nawiewów centralnych i bocznych na desce leci zawsze zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identycznie z grzaniem ,że tylko nogi i szyba grzeją a powodem jest urwany silniczek krokowy od sterowania klapą w nagrzewnicy.Widać go po wyjęciu radia i komputerka oraz zdjęciu boczka tapicerskiego po stronie pasażera.Ale ja nie mam klimy,może u ciebie jest podobnie,warto to sprawdzić.

W124 260E

W201 200E ex.

W126 260SE

W115 240D (250 M123) ex.

BMW 730i E32 ex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.