Skocz do zawartości

e38 735 tiptronic, a przyczepa kempingowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Mam zamiar kupic przyczepe kempingowa ok 6,5 metrowa i moje pytanie jest nastepujace. Czy przy duzej przyczepie i na gorskim terenie (Norwegia) skrzynia automatyczne (tiptronic)nie bedzie za bardzo obciazona.Wiem ze sa w skrzyni tarczki i czy np nie zostana przegrzane i spalone na stromych podjazdach.Automat dziala teraz bardzo dobrze a nie chce po wycieczce naprawiac skrzyni. Moze ktos jeszcze wie gdzie moge zalozyc zdejmowany hak tak zeby nie bylo mocno go widac.Pozdrawiam
Radek
Opublikowano

Co do haka to najlepiej na allegro kupić orginalny z jakiejś rozbitej e38 może nawet w e32 jest taki sam :D

końcówka jest ściągana a na zdeżak przychodzi zaślepka i nic nie widać :D

 

 

Niestety ja bym się nie odważył ciągać takiej przyczepy po norwegi tym automatem

Awarji jest ich dość sporo i bez ciągania takich przyczep,,,,

Musiał byś ostrożnie śmigać i wymuszać jazde na niskich biegach bo kilka stromych i długich podjazdów i skrzyna może powiedzieć papa

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano
Jeżeli nie ciągasz przyczep notorycznie, to nie powinno być problemu. Musisz unikać zbędnych dodatkowych (oprócz przyczepy)obciążeń dla skrzyni, czyli np. brutalnych redukcji pod górę, ostrego przyspieszania itp. Musisz trochę 'wyprzedzać' skrzynię i np. przy spodziewanym stromym, lub długim podjeździe, przygotować się do niego, zaczynając od wrzucenia niskiego biegu w trybie manualnym (nie należy np jechać na 3 lub 4 i czekać aż 2 wejdzie samo) Obciążenie skrzyni przy jeździe pod górę na niskim biegu, prowadzi do powstania wysokiego ciśnienia i zbędnego przeciążenia elementów skrzyni, co może zaowocować np. rozerwaniem czegoś i utratą ciśnienia) Podobnie z ruszaniem, należy ruszać ze 'zblokowanej' 1, zamiast 1 w trybie automatycznym (pracują inne elementy - lepszy rozkład obciążeń) Generalnie, z głową, bez rajdów, kickdownów itp. a będzie dobrze.
Opublikowano

Dzieki panowie za podpowiedzi.Moze pomysle o mniejszej przyczepie, co do jazdy to bylem przez 8 lat zawodowym kierowca tira wiec mysle ze nauczylem sie pokory za kierownica ale jednak Norwegia to ciezki kraj do jezdzenia zwlaszcza dla osobowki z przyczepa. Jesli chodzi o haki to dzwonilem do Euro -hak w Gdansku i taki skladany hak to koszt z montazem 900zl.

Pozdrawiam

Radek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.