Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Zmieniam wreszcie klocki i zamierzam wymienic przy okazji tez plyn hamulcowy, jezdze juz na nim kolo roku, a nie wiem ile mial poprzedni wlasciciel, tester pokazuje ze jest dobry, no i wlasnie jest pytanie czy ma to sens, oraz jak to poprawnie wykonac?

Zamierzam kupic ATE SL6, wyczytalem ze jest najlepszy, mial juz moze ktos z tym przyjemnosc?

 

Druga sprawa to co wybrac, plastilube czy liquimoly, czy wogole nic nie smarowac ? :P

 

Czy lepiej bedzie wziac na wszelki wypadek nowe cylinderki (20/szt), czy moze sie okazac, ze z tymi jest cos nie tak?

 

Ile najmniej moze miec tarcza ? (Znalazlem, ze u roznych roznie... ale chyba jest jakas orientacyjna wartosc stala?)

 

No to chyba tyle :)

Pozdrawiam
Opublikowano

Na Twoim miejscu zmieniłbym płyn (zresztą tak jak olej, już dawno temu)

 

Ja prawie równo rok temu zmieniłem płyn hamulcowy na Castrol Response DOT4 (synthetic….) Wybrałem najdroższy z „cywilnych” płynów jakie były wtedy na półkach sklepu stacji obsługi Feu-Vert. Droższe płyny, jak mi tłumaczono miały już przeznaczenie dla kierowców z „zacięciem sportowym” (czyli jeszcze wyższa temperatura gotowania, płynu lub głowy :) coś w tym rodzaju….)

Cena za litr (czyli tyle ile potrzeba) to ok. 50zł (ale pewnie gdzieś indziej da się kupić taniej, bo ceny Feu-Vert dalekie są od najniższych).

 

Wymianę też przeprowadzałem w Feu-Vert – 70zł i bardzo sprawnie to zostało wykonane, bo płyn został specjalnym urządzeniem po prostu przepompowany – w ten sposób nie ma potrzeby odpowietrzania układu.

 

Jeżeli chodzi o cylinderki, to nie zaszkodzi mieć nowe, ale u mnie obeszło się bez tego. Przyjechałem bez cylinderków, serwisant nawet przez moment straszył mnie, że starych pewnie nie da się ruszyć, ale po chwili sam zdziwił się, że po odkurzeniu wszystko jest OK. dlatego, jak napisałem, wszystko poszło bardzo sprawnie.

 

Klocków i tarcz jeszcze nie mam potrzeby ruszać, bo są dobre i mało je zużywam, bo jeżdżę głównie po A4 i okolicznych S-kach – tam się rzadko hamuje :)

Muszę się zająć tylko ręcznym.

 

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Ja wczoraj w focie zakupilem wlasnie ten ate sl6

(Punkt wrzenia: min. 265 stopni C

Punkt wrzenia mokrego: min. 175 stopni C , http://www.motofocus.com.pl/index.php?aid=1979&mailreq=1)

... i swiece.

(niestety valvoline nie mieli, nigdzie go nie mozna dostac, chyba zamowie przez net :/)

 

Jak poprawnie wymienic plyn hamulcowy?

Oddaje auto zeby zmienili klocki, zaciski recznego (tutaj pytanie, czy zmieniac rowniez linki jak sa dobre, bo kupilem, czy nie - powiedzieli, ze jak bedzie trzymal to nie ma sensu, ale moze im sie robic nie chce poprostu?) ... filtry no i to przy okazji chce tez zrobic, ale nie wiem czy oni czegos nie s... :? (jakos nie mam zaufania do mechanikow... nawet dobrych znajomych, bo w koncu robia pracownicy...)

W sumie rownie dobrze moga wylac nowy plyn do wc i powiedziec ze zrobione... jak to sprawdzic? Czy robic w miejscu gdzie po prostu widze co robia?

Co do czujnikow zuzycia, to z przodu jest po prawej, a z tylu po lewej czy odwrotnie.

W jaki sposob sprawdzic czy cylinderki sa sprawne, czy juz lepiej je wymienic? (nieduzy koszt 20/szt, a chce zeby juz wszystko bylo zrobione jak najlepiej)

Pozdrawiam
Opublikowano
Johnny na pewno znowu Cię zaskoczę ale zarówno ATE. Castrol Response jak i Valvoline 5.1 dostaniesz w Focie. Przynajmniej u mnie jest :)
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

chodzilo mi o olej :P

wczoraj bylem na malych zakupach w focie w opolu, i plyny hamulcowe mieli, ale oleju niet, co ciekawsze, ciezko go dostac, a jakos uparlem sie na valvo, chyba dobrze ? :)

Mialem jeszcze skoczyc do hart'a ale juz sie nie wyrobilem przed 5, przez cudowne korki i objazdy :duh:

A jesli chodzi o reszte TSA to co radzisz? ;)

Pozdrawiam
Opublikowano

Z tym płynem hamulcowym najlepiej zrób tak jak Ci opisałem wcześniej – jakaś stacja obsługi typu Feu-Vert czy Norauto na pewno jest gdzieś u Ciebie w pobliżu – a jak nie, to wskocz na A4 i przyjedź do Katowic – Feu-Vert jest przy autostradzie na Trzech Stawach :D Ja za każdym razem, gdy coś tam robiłem upierałem się, że muszę być przy samochodzie podczas roboty – nie stawiali dużego oporu – dlatego wiem, że za każdym razem po wymianie oleju, czy płynu – miałem wlane to, co sam wcześniej kupiłem. No i nie obchodzi Cię jak się wymienia płyn, czy jak się odpowietrza układ – bo samo się to wszystko robi – a aparatura jaka dysponują tego typu stacje (na pewno zresztą też ASO BMW) – robi to bardzo szybko, czysto i sprawnie. (mechanik nawet nie wchodzi do samochodu :) ) No i nie kosztuje to majątku (z tego co sobie przypominam, to na żarówki wydałeś dużo więcej :)

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Ze tez ani Feu-Vert ani Norauto nie mam w poblizu :/

Ale moze to i jest pomysl.

Jakie tam koszty za wymiane plynu / oleju / nabicie klimy maja, orientujesz sie?

Tylko, ze na robote z klockami sie w sumie juz umowilem, a to troche potem 2x robic to samo... nie? :?

Czy zmiana samych klockow bez plynu ma sens, i zmienic go pozniej gdzies indziej, zeby miec pewnosc?

Pozdrawiam
Opublikowano

Możesz sobie zmienić teraz klocki, a potem, w jakimś wygodniejszym miejscu płyn – ale nie zwlekaj już z tym.

 

Gdzieś zapodziałem fakturę za wymianę oleju w Feu-Vert (opisuję sytuację ze stycznia 2007), ale w moim specjalnym zeszycie zanotowałem sumę 169zł za tamtą wizytę. To był olej Elf Competition 10W40 – czyli gdzieś ok. 110zł za 4litry (choć w FeuVert mógł być nawet za 130zł), do tego dochodzi filtr oleju – może ok. 15-20zł reszta to robota.

Filtra powietrza chyba wtedy akurat nie mieli (mój notatnik mówi, że filtr powietrza kupiłem w innym miejscu, 9 dni później)

 

A przy okazji płynu hamulcowego, to już kwiecień 2007:

Castrol Response DOT4 1ltr wybrałem sobie z półki za 47zł

Wymiana płynu wraz z płukaniem układu (tak w fakturze jest napisane): 70zł

 

Nie mam pojęcia jak jest z nabiciem klimy.

 

W telefonie mam taki numer Feu-Vert Katowice: 032 201 44 80 – powiedzą Ci wszystko i w razie czego umówisz się na jakiś termin.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.