Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W dolnej części prędkościomierza mam drobnym drukiem wpisane: EG-11.

1. Czy na podstawie tego symbolu mogę dobrać prawidłowe zegary do auta?

2. Czy istnieje jakiś sposób dobrania właściwych zegarów bez ich uprzedniego wyjmowania?

Opublikowano

W przypadku 520i znam przynajmniej trzy typy zegarów:

- jeden typ, który był w pierwszych M20B20 (bębenkowe km przebiegu)

- inny typ, który był najprawdopodobniej zarówno w ostatnich M20B20 i początkowych M50B20 (bębenkowe km przebiegu)

- oraz typ, który był stosowany po początkowej fazie produkcji M50B20, bo już od ok. 1991r (elektroniczne km przebiegu)

 

Nie jestem pewien, czy ta ostatnia wersja pozostawała już do końca produkcji bez zmian, bo mimo, że wygląd chyba taki sam, to jednak kilka lat do zaprzestania prod. E34

 

Nie wiem jakie znaczenie ma ten kod EG-11, ale najpewniejszy sposób dobrania zegarów bez wyjmowania najpierw starych to :) zakupy w ASO :) Przed chwilą zacząłem sumować niektóre elementy zegarów – dość szybko doszedłem do sumy 4-5tys zł. Zaleta jest taka, że można kupić pojedyncze części zegarów (przykładowe ceny z vat’em elementów moich zegarów: prędkościomierz 1244zł, obrotomierz z ekonomizerem 750zł, płyta główna 1385zł, CODE PLUG 128zł, itd... )

 

Zegary w M20B20 i w tych pierwszych M50B20 (czyli bębenkowe pokazywanie przebiegu km) najczęściej da się w miarę łatwo naprawić samemu – mam na myśli te najczęściej występujące usterki, czyli kłopot ze skasowaniem inspekcji, niedziałający obrotomierz i ekonomizer oraz temperatura. Wszystkie te usterki przeszedłem u siebie i naprawiłem własnoręcznie (znam też inne przypadki szczęśliwego przeprowadzenia podobnej operacji). Z kolei na temat przywracania do życia tego nowszego typu zegarów będzie prawdopodobnie potrafił coś powiedzieć (a zwłaszcza zrobić) flash – kolega z forum.

Najczęściej warto pomyśleć o naprawie swoich zegarów, zamiast szukać używanych.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Mój silnik to m50b20 (elektroniczne km przebiegu), mam problem ze wskazaniami temperatury + jak jest zimno, to źle zachowuje mi się prędkościomierz.

Pierwsze co mam zamiar zrobić, to pójść na nagrzewnicę, ale potrzebuję też drugi licznik na wszelki wypadek. Kupowanie go w ASO za 5 tys mija się z celem w tym przypadku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.