Skocz do zawartości

slizga sprzeglo


tommybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Pisalem juz kiedys o problemkie slizgania sprzegla w mojej e39 530d po chipie 220km 500nm. Musze watkek zaczac od nowa poniewaz juz nie wiem o co chodzi i moi mechanicy rowniez. Zaczne od poczatku. Zaczelo mi slizgac sprzeglo, na poczatku tylko na 5 biegu przy max momencie okolo 2000tys obr/min. Pozniej sie to pogarszalo wiec umowilem sie z mechanikami na wymiane. Okazalo sie ze sprzeglo nosi slady zuzycia. Kupilem nowe sprzeglo sachsa za 850zl. Po zamontowaniu nic sie nie zmienilo, sprzeglo slizga dalej. Mechanicy twierdzili zebym pojezdzil troche bo moze musi sie dotrzec. Zrobilem tak chyba z 500 km i nic sie nie zmienilo. Podjechalem spowrotem do mechanikow, zaczeli sprawdzac hydraulike a konkretnie, rozebrali silownik sprzegla i testowali pompe. Okazalo sie ze jest wszystko ok i w ogole nie ma sie do czego przyczepic. Ostatecznie padlo stwierdzenie, wadliwe nowe sprzeglo! Sprzeglo pojechalo na reklamacje. Po okolo miesiaca czasu oczekiwania, przyznali nowe sprzeglo wolne od wad. Wiec bylem pewien ze tamto bylo wadliwe. Po zamontowaniu drogiego sprzegla nic sie nie zmienilo. Slizga dalej. Nie wiem juz co mam robic! Moze ktos z was spotkal sie z czyms takim i moglby mi udzielic jakis rad? Z gory dziekuje za odpowiedzi. Dopisze jeszcze ze na starym sprzegle po chipie zrobilem okolo 10 tys km. Wiec sprzeglo napewno nie jest zaslabe na ta moc! Czytalem gdzies ze te sprzegla obsluguja momenty do 650nm u mnie jest tylko 500.

Mechanicy twierdza tez ze dwumasowka nie ma nic do slizgajacego sprzegla! Jest podobno w super stanie jak nowa, ja podczas jazdy nie slysze tez zadnych stuków.

[/img][/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

... konstrukcja sprzęgła w twoim autku (SAC Self Adjusting Clutch), wymusza specjalną procedurę wymiany - przy użyciu specjalnych narzędzi :8)

 

http://www.motofocus.pl/news/news_3710.php

- obrazki na dole

 

... możliwe że miałeś wymieniane sprzęgło metodą standardową, bez stosowania dedykowanych narzędzi :8)

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka tommybmw1 :D

Wiesz co na mój chłopski i prosty rozum wydaje mi się że powinieneś skoczyć gdzieś do mechanika co ma pojęcie o BMW lub ASO, bo wiem że wymiana sprzegła w betkach to nie jest tak hopsiup i zrobione, poprostu sprubój zmienić lekarza :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy za rade, jutro daje mechaniką ostatnia szanse, twierdza ze prawdopodobnie uszkodzony jest jakis przewod od wysprzeglika. Jezeli po wymianie bedzie dalej slizgac, zmieniam mechaników.

Cos mi sie wydaje po ogladnieciu linka, ze to raczej nastapi, nie przypominam sobie zeby uzywali przy montazu jakis specjalnych narzedzi.

Tlumaczyli mi ze jest zupelnie inna metoda montazu takiego sprzegla i ze jest ono czyms zblokowane, ze nie wolno rozkladac go na czesci tak jak tradycyjne sprzeglo bo sie rozleci. dopiero po przykreceniu sprzegla mozna ta blokade sciagnac! Ale twierdza tez ze to sprzeglo montuje sie znacznie latwiej bo samo sie reguluje i w ogole.

Narazie nie pozostaje mi nic innego jak wam podziekowac, jutro napisze jak wyglada sprawa po wymianie tego przewodu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rkorbut. kolego te przyzady stosowalo sie kiedys, pytalem sie dzis w salonie bmw i przy montazu sprzegla nie wykorzystuja tego typu narzedzi,owszem sa niezbedne w przypadku kiedy trzeba np. wymienic dwumas i nie maja oryginalnej blokady sprzegla. teraz kazde sprzeglo nowe, jest wypoazone w blokade ktora ustala wstepne napiecie docisku i centruje tarcze, zreszta producent dodaje instrukcje montazu takiego sprzegla, zreszta z niezcentrowaną tarcza nie dało by sie zamocowac skrzyni biegów, więc to co piszesz okazuje sie ze nie zgadza sie z dzisiejszymi realiami i ten link juz pewnie ma kilka lat. dodam tylko tle ze wymiana tego przewodu tylko pogorszyla sprawe i w tym momencie w ogole nie da sie tym autem jezdzic, brak mi slow i nie wiem co mam dalej robic!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka tommybmw1 :D

[...] na mój chłopski i prosty rozum [...] poprostu sprubój zmienić lekarza :lol:

 

A to cóż za wynalazek???? Takiego orta to już dawno nie było na forum :norty: ... Panowie moderatorzy!!!! Apeluję o egzekwowanie - oczywiście w miarę możliwości - poprawiania błędów ortograficznych...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

... kolego tommybmw1 z tego powodu nie jeżdżę do ASO, bo jak w dokumentacji serwisowej TIS jest opisana dokładnie procedura wymiany jakiejś części - to i tak mechanicy robią co chcą po swojemu, nie wiem co o tym sądzić :? generalnie da się wymienić sprzęgło bez użycia dedykowanych narzędzi - ale nie sądzę że żywotność tak założonego sprzęgła będzie taka sama jak przy ich użyciu :?

 

Pozdrawiam

ps.

Ostrożnie z wymianą Samonastawnego Sprzęgła

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka tommybmw1 :D

[...] na mój chłopski i prosty rozum [...] poprostu sprubój zmienić lekarza :lol:

 

A to cóż za wynalazek???? Takiego orta to już dawno nie było na forum :norty: ... Panowie moderatorzy!!!! Apeluję o egzekwowanie - oczywiście w miarę możliwości - poprawiania błędów ortograficznych...

 

 

Masz rację thenygoos ale rozwiązanie jest proste :lol: zmień forum na polonistyczne a nie samochodowe :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację thenygoos ale rozwiązanie jest proste :lol: zmień forum na polonistyczne a nie samochodowe :norty:

 

Tu nie chodzi o zmianę forum na polonistyczne. Sam nie jestem polonistą, a mechanikiem, a jakoś mi się nie zdarzyło napisać "sprubój"... oczywiście nie mam na myśli zwykłych literówek wynikających z szybkiego klikania... A z tego co czytałem na forum to już nie raz Koledzy proponowali karać krnąbrnych w kwestiach ortografii (rażących przypadków, jak np. "bagarznik") ostrzeżeniami i usuwaniem tematów...

 

Oceń sam które rozwiązanie jest najrozsądniejsze...

 

pozdrawiam, szczególnie tych co "prubują otworzyć bagarznik"

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy!!

W koncu moim mechanikom udalo sie znalesc przyczyne awari. Po wymontowaniu 3 raz skrzyni i sprawdzeniu dwomasa okazalo sie ze jednak jest zniszczone. Powiem szczerze ze kolo nie wykazywalo zadnych sladów zuzycia, nie tuklo sie i nie bylo zadnych wibracji. Kazdy kogo sie pytalem twierdzil ze to napewno nie slizga sprzeglo przez dwumas okazalo sie ze jednak bylo wadliwe. Moi mechanicy zastosowali prosta metode kontroli koła, wkrecili je w imadło i korzystajac z dlugij brechy i sporej sily przekrecili dwumas dookola, Mialo zerwane jakies tam zderzaki, wiec dlatego krecilo sie dookola. Jezeli jednak ktos by mial podobny przypadek dodam ze, podczas sprawdzania kola w ten sposob trzeba naprawde uzyc duzo sily!!! Droga jaka przeszedlem z tym autem i wykryciem usterki byla naprawde meczoca. Mechanicy juz załamywali rece bo nie wiedzieli co zrobic. W aso w krakowie nikt sie nie spotkał z takim przypadkiem, owszem wymieniali dwumasy ale mialy duze slady zuzycia i sie poprostu masakrycznie tukły(ale nigdy nie bylo mowy o slizganiu kól w dwumasie). Konstrukcja dwumasa nasówa stwierdzenie, ze jest to niemozliwe zeby doszlo do poslizgu miedzy dwoma kolami w dwumasie, a jednak okazalo sie ze wszystko moze sie zdazyc. Wiec jezeli ktos bedzie mial podobna awarie, musi byc przygotowany na wieksze wydatki. Ja za dwumas luka zaplacilem 1840zl + sprzeglo luka 840!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

... spoko że wszystko się wyjaśniło, w sumie to kiedyś kolega bierute opisywał identyczny przypadek :

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50182&highlight=

 

zawsze sądziłem że przekręcenie się koła dwumasowego jest niemożliwe, ale widocznie nie ma rzeczy niemożliwych :8)

 

pozdrawiam

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja dwumasa nasówa stwierdzenie......

 

NIe przejmuj się thenygoos.

 

A co do sprzęgła: nie wierzę w cuda i nie wierzę mechanikom. Poprawili żle zamontowane sprzęgło, a koło dwumasowe uszkodzili przy eksperymentach.

 

 

A może się myle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jakbys przeczytal dokladnie posta to bys nie pisal takich glupot. Zastanawiam sie czy niektozy na forum czytajc posta mysla nad tym co czytaja czy raczej staraja sie wylapywac bledy ortograficzne u innych. Moge sie zalozyc ze sami pisza z pomoca słownika ortograficznego!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.