Skocz do zawartości

M52B28 padajaca odma(?) po zmianie kolektora na M50B25


Just

Rekomendowane odpowiedzi

Jakies pol roku temu wymienialem kolektor na ten z M50B25 z wiekszymi kanalami.

Wszystko bylo pieknie, ale jakies 6-8 tygodni temu zaczelo telepac silnikiem na wolnych obrotach.

 

Sprawdzilismy szczelnosc kolektora, uszczelki itp - bylo OK.

 

Zmienilem jedna gume za przeplywka bo okazala sie nieszczelna - telepanie troche sie zmniejszylo ale caly czas bylo slychac jaki syk pod kolektorem na wolnych obr.

 

Mechanior stwierdzil, ze odma

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/916_p.png

 

nr 2

 

Zmienilismy, pomoglo na miesiac, przestalo telepac prawie calkowicie - cos jednak dalej lekko syczalo pod kolektorem lub za przepustnica przy calkowitym odjeciu gazu.

 

Po 4 tyg. znowu zaczelo trzasc silnikiem na wolnych + obroty troche skacza.

 

Czy ktos slyszal o tym, zeby padaly odmy przy takiej przerobce, czy szukac przyczyny gdzie indziej?

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies pol roku temu wymienialem kolektor na ten z M50B25 z wiekszymi kanalami.

Wszystko bylo pieknie, ale jakies 6-8 tygodni temu zaczelo telepac silnikiem na wolnych obrotach.

 

Sprawdzilismy szczelnosc kolektora, uszczelki itp - bylo OK.

 

Zmienilem jedna gume za przeplywka bo okazala sie nieszczelna - telepanie troche sie zmniejszylo ale caly czas bylo slychac jaki syk pod kolektorem na wolnych obr.

 

Mechanior stwierdzil, ze odma

 

Zmienilismy, pomoglo na miesiac, przestalo telepac prawie calkowicie - cos jednak dalej lekko syczalo pod kolektorem lub za przepustnica przy calkowitym odjeciu gazu.

 

Po 4 tyg. znowu zaczelo trzasc silnikiem na wolnych + obroty troche skacza.

 

Czy ktos slyszal o tym, zeby padaly odmy przy takiej przerobce, czy szukac przyczyny gdzie indziej?

 

Hej

 

Po pierwsze - "syk" (nie wiem czy akurat chodzi o taki sam jak u ciebie teraz) słychać w tych silnikach nawet jak wszystko jest szczelne - taka już uroda tego kolektora, że słycjhać szumy ssania.

 

Ja zmieniałem kolektor na taki z m50b25 kilka miesięcy przed tobą - do dziś nie mam z tym problemów - w tej chwili samochód jest już doładowany (kompresor mechaniczny).

Jak tylko wzzystko jest dobrze wklejone w nowy kolektor, tak żeby osprzęt pasował to nie powinno to mieć ŻADNEGO wpływu.

 

Ja bym zrobił tak:

1. Wywal całkiem nr2, wyjście z głowicy połącz trójnikiem fi12 - np od gazownikow, ze spływem do miski, a jeden koniec wypuść na dwór (można założyć jakiś filterek albo kawałek szmatki do testów żeby nic nie wpadło chociaż to mało prawdopodobne).

2. Otwór w kolektorze po nr2 ZASLEP! :)

3. Odpal (wtedy odma wpływu mieć nie może ŻADNEGO ) i wyciągnij wnioski :) Jak będzie dobrze to szukaj gdzie w orurowaniu od odmy powstają nieszczelności - będziesz miał już wszystko wyjęte. Jak będzie nadal telepało to plak w dłoń (na prawde dobrze działa) i szukaj gdzie ssie lewe powietrze...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.