Skocz do zawartości

M52B28 padajaca odma(?) po zmianie kolektora na M50B25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakies pol roku temu wymienialem kolektor na ten z M50B25 z wiekszymi kanalami.

Wszystko bylo pieknie, ale jakies 6-8 tygodni temu zaczelo telepac silnikiem na wolnych obrotach.

 

Sprawdzilismy szczelnosc kolektora, uszczelki itp - bylo OK.

 

Zmienilem jedna gume za przeplywka bo okazala sie nieszczelna - telepanie troche sie zmniejszylo ale caly czas bylo slychac jaki syk pod kolektorem na wolnych obr.

 

Mechanior stwierdzil, ze odma

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/916_p.png

 

nr 2

 

Zmienilismy, pomoglo na miesiac, przestalo telepac prawie calkowicie - cos jednak dalej lekko syczalo pod kolektorem lub za przepustnica przy calkowitym odjeciu gazu.

 

Po 4 tyg. znowu zaczelo trzasc silnikiem na wolnych + obroty troche skacza.

 

Czy ktos slyszal o tym, zeby padaly odmy przy takiej przerobce, czy szukac przyczyny gdzie indziej?

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Opublikowano
Jakies pol roku temu wymienialem kolektor na ten z M50B25 z wiekszymi kanalami.

Wszystko bylo pieknie, ale jakies 6-8 tygodni temu zaczelo telepac silnikiem na wolnych obrotach.

 

Sprawdzilismy szczelnosc kolektora, uszczelki itp - bylo OK.

 

Zmienilem jedna gume za przeplywka bo okazala sie nieszczelna - telepanie troche sie zmniejszylo ale caly czas bylo slychac jaki syk pod kolektorem na wolnych obr.

 

Mechanior stwierdzil, ze odma

 

Zmienilismy, pomoglo na miesiac, przestalo telepac prawie calkowicie - cos jednak dalej lekko syczalo pod kolektorem lub za przepustnica przy calkowitym odjeciu gazu.

 

Po 4 tyg. znowu zaczelo trzasc silnikiem na wolnych + obroty troche skacza.

 

Czy ktos slyszal o tym, zeby padaly odmy przy takiej przerobce, czy szukac przyczyny gdzie indziej?

 

Hej

 

Po pierwsze - "syk" (nie wiem czy akurat chodzi o taki sam jak u ciebie teraz) słychać w tych silnikach nawet jak wszystko jest szczelne - taka już uroda tego kolektora, że słycjhać szumy ssania.

 

Ja zmieniałem kolektor na taki z m50b25 kilka miesięcy przed tobą - do dziś nie mam z tym problemów - w tej chwili samochód jest już doładowany (kompresor mechaniczny).

Jak tylko wzzystko jest dobrze wklejone w nowy kolektor, tak żeby osprzęt pasował to nie powinno to mieć ŻADNEGO wpływu.

 

Ja bym zrobił tak:

1. Wywal całkiem nr2, wyjście z głowicy połącz trójnikiem fi12 - np od gazownikow, ze spływem do miski, a jeden koniec wypuść na dwór (można założyć jakiś filterek albo kawałek szmatki do testów żeby nic nie wpadło chociaż to mało prawdopodobne).

2. Otwór w kolektorze po nr2 ZASLEP! :)

3. Odpal (wtedy odma wpływu mieć nie może ŻADNEGO ) i wyciągnij wnioski :) Jak będzie dobrze to szukaj gdzie w orurowaniu od odmy powstają nieszczelności - będziesz miał już wszystko wyjęte. Jak będzie nadal telepało to plak w dłoń (na prawde dobrze działa) i szukaj gdzie ssie lewe powietrze...

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.