Skocz do zawartości

Dymi z rury wydechowej na czarno przy przyspieszaniu


bodek_wr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Moje auto zachowuje sie od jakiegos czasu dziwnie. Na cieplym silniku jak przyspieszam mocniej to zostawia za soba czarna chmure. Po zapachu rozpoznaje ze jest to niespalona ropa (zapachu palonego oleju brak). Natomiast przy wcisnieciu pedalu gazu do oporu pozostawi czarny slad sadzy na jezdni dlugosci 2 metrow. Na zimnym silniku tego nie zaobserwowalem. Mocy raczej nie stracil, przynajmniej tego nie odczuwam, aczkolwiek zauwzylem taka jakby dziure, potrafi sie zadlawic jak rusza. Filterki EGR przeczyscilem, zreszta oba byly czyste. Spalanie jakby mu wzroslo. Dodatkowo wycieka mi olej z turbiny, mokry spod obudowy silnika. Wymienilem odme, olej, filtr oelju, powietrza, bylem na pelnej diagnostyce komputrowej, kotra nie wykazala błędów. Ze wstepnych moich analiz to albo turbo albo wtryskiwacze (ktorys z nich leje). Czy cos jeszcze moze byc przyczyna? Dodam ze ta chmura dymu jest naprawde duza, robi mgle za samochodem.

 

Za wszelkie sugestie bede wdzieczny, dodam auto ma przebieg 113 tys. km.

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz elektrozawor przy turbo czy sie przypadkiem nie zacina... i wezyki podcisnieniowee. Jak by Ci lal wtrysk to na zimnym silniku by nim telepało. Jak Ci podlaczali samochod pod komputer to jaka była korekcja sterowanika dla wtryskow??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po wyczyszczeniu dolotu, i laniu BP Ultimate przez 10 000tkm oraz środka do czyszczenia dymek prawie zniknął. Minimalnie jak wcisnę puści bączka ale po chipie tak maja....

Gdybys chciał dolot poczyścic poszukaj mojego postu- robiłem to i foty wstawiłem. Pójdzie Ci szybciej...

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

 

Wlasnie twoj post, gdzie umiesciles pelny opis czyszczenia dolotu natchnal mnie do tego. :) Swoja droga jestem juz po i prawde powiedziawszy to malo tego bylo, ledwie na powierzchni. Ale za to zaobserwowalem cos innego, caly obwod wchodzacy do intercoolera i z niego wychodzacy jest moocno zaolejony, wrecz plywa w oleju. Czy to turbo puszcza olej??

Przy okazji sprawdzilem odme, ktora mi aso wymienialo, i nie ma w niej filtra, jest tylko taki plastik. Czy to normalne?

 

Pozdrawiam

 

M.

 

Ps. Mam wydruk z kompa, gdzie poszukac tej korekcji wtryskow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś na forum było foto ostatniego krzyku..techniki :-) jeśli chodzi o odmę i faktycznie jakieś plastikowe ustrojstwo teraz sie tam montuje.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

 

Czy zaolejone przewody wychodzace od turbo swiadcza o uszkodzeniu turbiny? Czy moze wystarczy je przeczyscic i zobaczyc co bedzie sie dzialo??

Obie rury do i z intercoolera (1 i 6) :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3521&hg=11&fg=40

sa zaolejone.

Dodatkowo:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=13_0962&hg=13&fg=20

rurka numer 7 jest rowniez w oleju (nie wiem czemu).

 

Swoja droga zanim wymienilem odme, to przez 30 tys, odma mi olej lała zdrowo, zanim sie zorientowalem, moze wystarczy wszystko porzadnie przeczyscic i bedzie spoko?

 

Pozdrawiam

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

W końcu sie wyjaśniło co było przyczyną usterki.

Przewód powietrzny wychodzący z intercoolera:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3521&hg=11&fg=40

część numer 6

miała urwany zaczep mocujący, co powodowało częściowe wypadanie przewodu i nieszczelność układu sprężania powietrza. Czyli ciśnienie

z turbiny szło na zewnątrz a nie do silnika. Swoją drogą zauważyli to w serwisie turbo we wrocławiu, czego nie mogło zobaczyć ASO, mimo ze mieli auto przez 48 godzin. Chłopakom od turbo wystarczyło 8 minut, i nawet turbiny nie wyjmowali. W sumie ktoś już ich tutaj chwalił (Trbo-julita).

Nowy przewód to koszt w ASO 600 zł ale znajomy za pomocą obejm zamocował mi ją lepiej niż oryginalnie.

Teraz auto przy mocnym (pedał do deski) nie puszcza ani jednego dymka.

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna banalna, dlatego najlepiej samemu najpierw rzucic na to solidnie okiem, a nie jezdzic po ASO, bo nikt mysle nie podejdzie do tego z sercem, jak sam wlasciciel :)
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
sprawdz elektrozawor przy turbo czy sie przypadkiem nie zacina... i wezyki podcisnieniowee. Jak by Ci lal wtrysk to na zimnym silniku by nim telepało.

 

mi własnie telepie na zimnym, i puszcza niezłe chmurki czarne.powiedzcie gdzie ten elektrozawóz sie znajduje oraz wezyki podcisnieniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.