Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam pytanie dla zorientowanych. Jak w temacie. Czy silnik M40 ma kolizyjny rozrząd czyli jeśli zerwie się pasek rozrządu to tłoki "spotykają" się z zaworami co skutkuje remontem głowicy?

Niemiec mnie zapewniał, że rozrząd był robiony ale trochę nie wierzę w zapewnienia odkąd w Oplu miałem podobne zapewnienie i potem musiałem remontować silnik po tym jak strzelił pasek z przebiegiem 145kkm.

Opublikowano

Tak ma kolizyjny rozrzad. i lepiej nie wierzyc nikomu na slowo.

Ja jak kupilem auto to wymienilem dla wlasnej pewnosci a ten stary byl jeszcze dobry.

 

Jak kupilem z kolega Opla kadeta w niemcach to na autobani pasek szczelil tylko ze kadet ma bez kolizyjny a my musielismy sie holowac 700km do domu...maskra :mad2: :duh: :mad2:

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

Jak najbardziej TAK. Olej Helmuta bo Ty będziesz musiał ponosić koszty. Dla spokoju wymień, zapamiętaj przebieg itd.

Fajnie mieć M60 :lol:

Pozdr.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
panowie moj kumpel tez ma m 40 1.6 i zmienial pompe wodna i musial rozbierac rozzad i mechanik powiedzial mu zeby sobie odrazu pasek zmienil i tak zrobil zmienil sam pasek i teraz pytanie:)jak zmienil sam pasek to jak mu napinacz pusci to i tak mu roz%%%^&&^glowice nie.mam racje bo sie kumpel kloci zemna pozdro :twisted:
  • Moderatorzy
Opublikowano
... to jak mu napinacz pusci to i tak mu roz%%%^&&^ glowice nie.
Coś chciałeś powiedzieć? Że mu rozwali głowicę? To po co te krzaczki?

Tygrys pilnuj się bo to już nie pierwszy raz...

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano
mam racje bo sie kumpel kloci zemna pozdro :twisted:

 

Jeżeli nie zmienił rolek napinających, to... trzymaj za niego kciuki :twisted2: bo to rosyjska ruletka. Rolki wytrzymają do następnej wymiany, albo nie - a wtedy się zatrą, zatrzymają, błyskawicznie zniszczą (przegrzeją) pasek, który w końcu strzeli. Jeśli kumpel ma dobry słuch i refleks, być może usłyszy zapowiedź akustyczną katastrofy i zdąży wyłączyć silnik. Ale nie słyszałem jeszcze, żeby komuś to się udało.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
ja wymieniam pasek co 60 tysięcy kilometrów a napinacz zmieniam co dwie wymiany paska ...:) co do paska rozrządu dwa razy sie tego samego nie zakłada bo napewno szczeli może byc prawie nówka i też szczeli a co do napinacza tak jak kolega powiedział rosyjska ruletka wszystko dobrze dopóki nie zaczyna szumieć potem jazda z mokrymi dresami : :lol:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!!!

Kiedys miałem bmw 318 m40 i nie zmieniłem paska rozrządu i szlak trafił pokrzywiły sie zawory i oczywiscie musiałem planować głowice itd. KOSZTA były. Ale jak wszystko powymieniasz na czas to nic nie ma prawa sie stać POZDRAWIAM Teraz mam BMW silnik M43 łancuszek i jestem bardziej spokojny i zapewne zaoszczedze sobie wydatków!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.