Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam kilka pytań co do turbo z agr (nie bardzo wiem nawet co ten skrót oznacza). W chwili obecnej mam założony nowy silnik (2,4 TD). W poprzednim posiadałem zwykłe turbo. Opisze teraz mój problem. We wcześniejszym silniku jazda wyglądała następująco: odpalam zimny silnik, przejeżdżam 1km żeby dostać się na prosty odcinek, następnie 2,5 tys. obrotów - turbo chodzi :) W obecnej chwili muszę przejechać co najmniej 5 do 10 km żeby poczuć turbo. Jest jeszcze jedna sprawa: w poprzednim turbo z urządzenia "control box" szedł przewód ciśnieniowy bezpośrednio do turbosprężarki, natomiast w tym turbo, które teraz mam nie miałem podłączonego żadnego wężyka. Dokupiłem więc nowy przewód ciśnieniowy i podłączyłem go do urządzenia " EXHAUST GAS VALVE" (sory za takie pisanie ale nie wiem jak fachowo to nazwać - jak na moje oko to po naszemu jest to zawór od spalin - znajduje się przy kolektorze), ponieważ ta turbina ma zaślepiony króciec. Nie mam żadnej różnicy w jeździe z podłączonym wężykiem czy też bez niego. Znalazłem na realoem takie urządzenie (zawór elektryczny):

http://images34.fotosik.pl/160/472b6dc4499bb704.jpg

Chodzi mi o te urządzenie numer "1". Czy jest mi potrzebne aby turbo funkcjonowało jak te poprzednie? Przeglądałem na allegro zdjęcia silników z tym turbo i chyba chodzi o te urządzenie, które zaznaczyłem czerwonym kółeczkiem:

http://images24.fotosik.pl/168/eff7da43714fb8da.jpg

Spotkałem się też z właścicielem, który posiada takie turbo ale też nie miał go oryginalnie tylko je dołożył i on również nie posiada tego urządzenia a turbo mu śmiga bez problemów.

W czym tkwi mój problem i czy te urządzenie jest niezbędne? I jeśli tak to jak ono jest podłączone?

pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie oraz pomoc

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
To co jest pod nr 1 to jest zawór elektromagnetyczny do sterowania EGR. On jest zasilany ze sterownika silnika i ma za zadanie otwierać za pomocą podciśnienia z vacu-pompy mechaniczno-pneumatyczny zawór który jest na kolektorze wydechowym. Max otwarty powinien być na wolnych obrotach a przy około 3tyś ma się zamknąć aby nie dopuszczać spalin do dolotu. Jego działanie można sprawdzić ściągając króciec wężyka ż mechanicznego zaworu, w tym momencie powinno podcisnienie zasysać najmocniej, po zwiększeniu obrotów powinno maleć. Ja bym najpierw sprawdził podłączenie przy sprężarce i działanie baypasu bo to on jest odpowiedzialny za właściwe zachowanie turbiny. Dla pewności to ściągnij wężyk nr 9 z egr i go zaślep śrubką i się przejedz. Jeśli to nic nie da to musisz sprawdzić sterowanie turbiną.
Opublikowano
tak w ogóle to bardzo potrzebny jest ten zawór elektromagnetyczny? Czy mogę jeździć bez niego?
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Jeśli jest podłączony do instalacji elektrycznej to zostaw go bo bez niego będą błędy w obd. Jedyne sensowne obejście ominięcia go to jest takie jak napisałem powyżej.
Opublikowano
ale ja właśnie go nie mam i nie wiem czy powinienem go kupić. Były wersje tego TURBO AGR bez elektrozaworu?
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
to jeździ ktoś z Was bez tego elektrozaworu przy TURBO AGR?
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.