Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Pojawił mi się ostatnio problem przy bmw5 z 89r., a mianowicie kiedy otwieram centralny zamek z pilota to alarm się rozbraja centralny otwiera a następnie zamyka wszystkie drzwi. muszę jeszcze raz otwierać centralny i dopiero otwiera na stałe. Co może być przyczyną? Pomocy
Opublikowano
witam, mam ten sam problem z tym centralnym zamkiem - przeglondałem posty i znalazłem ze cos sie dzieje z wiązką klapy bagażnika - podobno przecierają się przewody, ale jaki przewód jest odpowiedzialny za te samoczynne zamykanie i otwieranie????
Opublikowano
Co do klamek to jest wszystko dobrze, prawdę mówiąc próbowałem nawet podregulować siłowniki centralnego ale nic to nie dało
Opublikowano
a u mnie nie tylko sie otwiera na dwa razy ale tez zamyka na dwa. Spawdzone czujniki drzwi.. tylnej klapy i to samo :( juz nie wiem co moze być nie tak :(

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

Ja u siebie zauważyłem taki objaw, że czasem muszę zamknąć zamek na dwa razy,czyli przekrecam raz to zamek sie zamyka i od razu otwiera i dopiero jak przekrece drugi raz to jest w porządku..Ja myślę, że powodem tego może być fakt niskiej temperatury przez co elektronika troche zaczyna świrować bo w ciepłe dni nie mam tego problemu.

 

PS.Czy dobrze wam chodzi centralny zamek czy przypadkiem któryś z siłowników nie otwiera zamka do końca ?

Opublikowano
u mnie siłownik kierowcy sie nie do konca otwiera, ale to znow jak jest cieplej wraca do normy. Obawiam sie, ze to zamykanie na dwa razy to nie wina temperwtry :(

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
Skoro się nie otwiera do końca to znaczy że drzwi kierowcy musisz otwierać od strony pasażera ? Bo u mnie jets tam sam problem tylko od strony pasażera.Ja uważam że to może być przyczyną ponieważ zarówno siłownik kierowcy i pasażera to mastery więć niecałkowity wychył siłownika może być powodem błędnego odczytania położenia siłownika przez centralkę.
Opublikowano
Kurde! to moze być niezły plan! Ale jak jest ciepło to silownik otwiera sie cały a mimo to z pilota zamykanie i otwieranie odbywa sie na dwa razy. Dziś mi sie juz nie chce ale jutro wskocze do autka i jak sie bedzie otwierał to u pomoge i zobaczymy co sie bedzie dzialo.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już było pisane w paru tematach:

Takie podwójne otwieranie i/lub podwójne zamykanie jest winą któregoś z trzech monitorowanych siłowników centralnego zamka: drzwi kierowcy, drzwi przednich prawych lub klapy bagażnika. Innego wyjścia nie ma. Powód uważania siłownika przez system za uszkodzonego może być spowodowany tym, że:

- siłownik zmarł śmiercią naturalną (szlag trafił silniczek ze starości),

- nie dobija do którejś krańcówki w siłowniku (przy otwieraniu/zamykaniu),

- jest zimno, a starsze siłowniki "nie dają rady".

Naprawa: wymiana/regulacja/smarowanie.

Kai
Opublikowano
Kai.. a wiesz jak wyeliminować siłownik? Jak sprawdzic który to? Miernik..kabelek?? Moze to ten od tylnej klapy ale jak to sprawdzić w prosty sposob zanim dobiore sie do tapicerki w samochodzie :)

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kai.. a wiesz jak wyeliminować siłownik? Jak sprawdzic który to? Miernik..kabelek?? Moze to ten od tylnej klapy ale jak to sprawdzić w prosty sposob zanim dobiore sie do tapicerki w samochodzie :)

 

Niestety, ale 'coś' rozpruć musisz, bo inaczej nie dostaniesz się do niczego. Jedyny bezinwazyjny sposób, to podpięcie pod komputer i sprawdzenie błędów modułu centralnego zamka.

 

Ja zacząłbym od klapy bagażnika - prosty dostęp. Jak sprawdzić... hm, najprościej, to mieć inny siłownik sprawny. Wiem, łatwo się mówi. Tak najpierw to zobacz, czy w ogóle się rusza, potem zerknij, czy 'domyka' krańcówki, ale nie pamiętam, które to są styki w gnieździe siłownika. Do tego przesmaruj zamek, żeby lżej chodził. Tak na odległość, to niestety nie mam więcej pomysłów.

Kai
Opublikowano

Wiesz co?? Wielki jesteś!! Ja nawet nie wiedzialem ale tylna klapa jest caly czas otwarta.To bedzie to.Dziś sie za to biore!

 

Dzieki chłopieniu i dam znac jakie rezulktaty :)

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano

na te silowniki to faktycznie moze miec wplyw tempteratura, u mnie teraz auto stoi na dworze i czasami tylni lewy a czasami tylni prawy nie zaskoczy i nie zamknie drzwi,

jak jest zimno to tez akumulator sie troche szybciej rozladowuje jak postoi samochod na zimno, mi jak sie rozladowal dosc znacznie to centralny tez wariowal, zamykalem go a on sie otwierla od razu

 

mysle ze jak sie ociepli to w beemkach z elektronika niektorym osoba sie polepszy ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na te silowniki to faktycznie moze miec wplyw tempteratura, u mnie teraz auto stoi na dworze i czasami tylni lewy a czasami tylni prawy nie zaskoczy i nie zamknie drzwi,

jak jest zimno to tez akumulator sie troche szybciej rozladowuje jak postoi samochod na zimno, mi jak sie rozladowal dosc znacznie to centralny tez wariowal, zamykalem go a on sie otwierla od razu

[...]

 

Wiesz, jednak na Twoim miejscu przesmarowałbym zamki. Przyciąłeś sobie kiedyś palec takim siłowniczkiem centralnego? Ja tak, przy testach... wynik: ból i krwiak :/ te silniczki elektryczne są dość mocne i pracują przy sporej przekładni. Przypuszczam, że nawet przy rozładowanym (sensownie, nawet do 11V, nie denacie) akumulatorze powinny pracować poprawnie - takie próby robiłem w domu. Popchną/pociągną na prawdę dużo, ale nie kiedy mechanizm zamka przymarzł lub jest zaśniedziały.

 

Ponadto, jeżeli pracują na zwarciu (zablokowane mechanicznie) to w niedługim czasie silniczki są do wymiany...

Kai
Opublikowano

witam, a w jaki sposob by mialy pracowac na zwarciu ? o co w tym chodzi ?

 

co do nasmarowania to faktycznie dobry pomysl, tylko zeby drzwi rozebrac to pewnie mi to troche zajmie ;(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zwarciu czyli w pozycji albo nie do końca otwartej albo nie do końca zamkniętej.

 

Na zwarciu znaczy zablokowane mechanicznie w dowolnej pozycji, nieistotne, czy zamknięte, czy otwarte.

To jest moment, w którym silnik jest zasilany, ale się nie kręci, wtedy płynie przez niego bardzo duży prąd przekraczający wielokrotnie normalny prąd pracy. Ta moc musi się gdzies wydzielić (stopić komutator, przepalić uzwojenie).

Kai
Opublikowano

noo Panowie, umnie juz oki. Zamek w tylnej klapie był trafiony. Zdemontowalem, poczyścilem, przesmarowalem. Centralny trybi idealnie. Kai!! Piweńko dla Ciebie!! :cool2:

 

Pozdrawiam

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
noo Panowie, umnie juz oki. Zamek w tylnej klapie był trafiony. Zdemontowalem, poczyścilem, przesmarowalem. Centralny trybi idealnie. Kai!! Piweńko dla Ciebie!! :cool2:

 

Pozdrawiam

 

Cieszę się, że mogłem pomóc!

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.