Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od kilku godzin przeglądam tematy o sprzęgle i kole dwumasowym ale nie znalazłem nic o dotyczącym mnie (mojego auta) problemie.

 

proszę nie linczować, szukanie na tym forum bywa dość trudne :duh:

 

O co chodzi:

1.Podczas spokojnej jazdy gdy mam 1 lub 2 bieg po gwałtownym naciśnięciu pedału sprzęgła słyszę takie dziwne stukanie - chrobotanie przez jakąś sekundę. Tak jakby sprzęgło głośno działało. Jakby coś tam waliło. Wciskam sprzęgło - chrobocze. Nie mam pojęcia bladego o mechanice więc co to może być? Czy to sprzęgło do wymiany?? Dodam że się nie ślizga...

2. Czy w moim aucie koło zamachowe jest dwumasowe czy jakieś inne? Jakiś czas temu po zgaszeniu auta strasznie trzepało silnikiem ale wymieniłem poduszki silnika i jest ok. Jak sprawdzić stan tego elementu?

3. Kolejna bardzo denerwująca mnie rzecz: czasami na rozgrzanym silniku słychać pojedynczy stuk, dość cichy (i do tego wyczuwalne drgnięcie pedału hamulca) wydobywający się z częstotliwością 2-3 sekund. Drgniecie pedału jest wyczuwalne dokładnie w momencie tego stukotu i tylko gdy mam wciśnięty hamulec. Ten stukot słychać tylko we wnętrzu auta, gdzieś zza deski rozdzielczej.

4. Czy poduszki skrzyni, lub elementy łączące wal ze skrzynią mogą mieć związek z w/w problemami?

Opublikowano

Punkt "1" - hałas może powodować tak jak piszesz kończące sie sprzęgło, lub poprostu hałasuje skrzynia biegów!! Ciężko ocenić na odległość, więc najlepiej podjedź do dobrego mechanika i niech Ci sprawdzi!!

Punkt "2" - silniki 1.6l i 1.8l mają koła zamachowe, więc masz problem z głowy!!

Punkt "3" - te pojedyńcze stuki to jest elektrozawór od ogrzewania, jest to przypadłość BMW E36 (mam tak samo i wiele innych osób na forum), więc ja bym tego nie ruszał!!

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano

czesc

wlasnie mam ksiazke przed soba i:

"halas po wcisnieciu pedalu sprzegla" - uszkodzone lozysko wyciskowe :sprawdzic,wymienic lozysko

- tarcza sprzegla uderza o tarcze dociskowa : wymienic tarcze sprzegla

"dalej jest halasy narastajace i malejace podczas toczenia sie auta" - zatarty tlumik drgan skretnych :wymienic tarcze sprzegla w tarczy sprzegla

-luzne polaczenia nitowe w sprzegle:wymienic sprzeglo

-zbyt duze niewyrownowazenie sprzegla:wymienic sprzeglo

mysle ze cos Ci podpowiedzialem,choc w pierwszej chwili myslalem o tlumiku drgan,to lubi brzeczec...pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.