Skocz do zawartości

Wymiana komputera - czy konieczna ?


djx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zmieniłem silnik z 2,0 na 2,5 - wszystko jest ok tylko moje pytanie dotyczy kompa.Komputer poszedł od 2-litrówki i pasuje ma takie same numery i ten sam producent - wszystko lata jak trzeba (mam też ten z 2,5-litrówki ale koleś nie dosłał i nie wiem czy dośle mi ews-a a bez niego chyba nie da się podłaczyć) i tu pytania - czy tak może być ? czy nie są jakieś inne mapy wtrysków i z silnikiem będzie coś nie halo z czasem ? słyszałem że komp się zaadoptuje i będzie spox - czy to prawda ? czy mogę wstawić tego kompa od 2,5 litrówki bez ews-a i czy jakoś sieprzeprogramuje ? czy ruszy wogóle ? czy mogę w miare prosty sposób bez złodziejskiego aso wgrać program od 2,5 litrówki na kompa od 2-litrówki który obecnie jest używany na nowym silniku ? mam obydwa kompy i ten ze starego silnika 2.0 lata na nowym i wydaje się że jest ok - chociaż jak jest z mocą silnika jeżeli do motoru 2,5 poszedł komp od 2.0 (czuć że jest mocniejszy niż poprzedni silnik,ale czy wystarczająco ? czy komp ma "dużo do powiedzenia" ?) ? nowy motor który wstawiłem do siebie (e39) latał w 323i e36 kompakt.

Proszę o odpowiedzi. :arrow: Z góry dzięki. :modlitwa: Pozdr. :)

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeździć na tym kompie. Komp z 2,0 ma ubozszą mapę wtrysków, ale ona i tak się zaadaptuje do nowych warunków, więc problemu nie będzie (może będzie słabszy po pierwszym odpaleniu, ale potem się "naumie"). Tym bardziej, że masz silnik 2,5 z 170KM (jakieś tam różnice są, dolot itp.), ale różnica mocy niewielka, więc i korekty będą niewielkie.
Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapy paliwowe sa dostosowywane do strefy i nie ma biedniejszych lub bogatszych map,każde ECU ma odpowiednie mapy które to weryfikuje , a na to potrzebuje czasu , wiec jak była by taka możliwość* i przykładowo ECU korzystał z jednej mapy to pracował by szybciej zwiększając swoja wydajność.W dieslach przyrost mocy bezpieczny dla silnika jest tylko do osiągnięcia poprzez wycięcie niektórych map paliwowych.ECU* benzynowe czy dieslowski ma te sama zasadę działania.

Pewno każdy miał przypadek czasowego spadku mocy no w sensie 5-10% to jest nic innego jak Bug w systemie ECU, System ma tak zwana samo diagnozę i najczęściej sam koryguje błędy.

Rachunek jest prosty:

Mniej danych do przeliczenie ->szybsza weryfikacja danych/lepsza wydajność,

-> mniej danych mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia błędu w systemie.

 

myślę ze dobrym rozwiązaniem było by mieć na twoim miejscu ECU z 2.5 i dać do weryfikacji mapy paliwowe , wyciąć zbędne i sprawdzić jak to sie ma w Praktyce. efektem tego może być nawet 10%* wzrostu wydajności.

mała ciekawostka myślę ze taka firma podjęła by sie weryfikacji ECU

http://www.dkr-tuning.de/web/index.php?option=com_wrapper&Itemid=69

Edytowane przez Elvishh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapy paliwowe sa dostosowywane do strefy i nie ma biedniejszych lub bogatszych map,każde ECU ma odpowiednie mapy które to weryfikuje , a na to potrzebuje czasu , wiec jak była by taka możliwość* i [...]quote]

 

Yyyy, co to jest mapa "dostosowana do strefy"?

Twierdzisz, że dwa sterowniki o tym samym numerze sprzętu, ale różnym numerze softu używane w dwóch różnych pojemnościach nie różnią się dawkami paliwa??? Czyli po krótkiej analizie twierdzisz, że zakładając to samo ciśnienie paliwa, tą samą wydajność wtryskiwaczy, te same obroty i to samo obciążenie, a różną pojemność - czasy są te same, czyli dawka paliwa ta sama?

Yyyy otóż nie. Kwestia adaptacji to zupełnie inna sprawa i czy wsadzimy sterownik z M50B20S2 do M50B25S2 lub na odwrót, albo z M30B30 do M30B35 lub na odwrót - nie ma znaczenia, będą działały tak samo.

Weź sobie jednak wsady z tych dwóch sterowników i porównaj. Startowe (bez adaptacji) mapy są różne...

 

Dorzucę, mapa w żadnym z nich nie jest biedniejsza, czy bogatsza, a jest DOPASOWANA do pojemności (ilości tlenu do spalenia). Stąd wynikają różnice w czasach wtrysku.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

casz i sam wtrysk Paliwa jest to ostatni punkt którym to steruje ECU,po czym weryfikuje emisje spalin i ewentualnie robi korektę wiec jak weźmiesz 1 cykl wtrysku pod uwagę to zaczyna sie on od weryfikacji : temp silnika ilość powietrza itd i na tej podstawie wybiera najlepsza mapę, która to zawiera niezbędne czynniki. Jak już pisałem ze zasadę działania ECU jest takie same lecz detale SW/FW są zoptymalizowane do pojemności jednostki.Zdolności Adaptacyjne ma jedynie ECU ASB z tego co sie orientuje,ECU silnika jedzie na Gotowcu i weryfikuje tylko sygnały z czujników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za odpowiedzi.czyli jednym słowem z czasem komp od 2.0 zaadoptuje się do silnika 2,5 i nie będzie krzywych tematów typu : mniejsza moc,mulenie itp.moc i inne rzeczy będą takie same na obydwu kompach tak ? na 100 % ?

prosze o info i jeszcze raz dzięki :cool2:

 

ps.jeszcze jedno : jak w razie czego zmienić kompa na tego z 2,5 jesli nie mam ews-a ? jest taka możliwość ? czy pójdzie normalnie czy trzeba coś przerabiać,przeprogramować itp ?

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Kai - brov. jestem krewny :modlitwa:

a jeszcze powiedz mi już z czystej ciekawości jak to będzie jesli chciałbym wstawić tego kompa od 2,5 do silnika (oczywiscie tego co smiga teraz czyli 2,5 a komp od 2.0 teraz wstawiony),a nie mam ews-a jak to miałoby wygladać i co musiałbym przeprogramować ew.wymienić,wstawić itp itd.

 

ps.ile mozna krzyknąc za kompa do e39 ?

 

pozdr. :cool2:

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.