Skocz do zawartości

Wymiana komputera - czy konieczna ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zmieniłem silnik z 2,0 na 2,5 - wszystko jest ok tylko moje pytanie dotyczy kompa.Komputer poszedł od 2-litrówki i pasuje ma takie same numery i ten sam producent - wszystko lata jak trzeba (mam też ten z 2,5-litrówki ale koleś nie dosłał i nie wiem czy dośle mi ews-a a bez niego chyba nie da się podłaczyć) i tu pytania - czy tak może być ? czy nie są jakieś inne mapy wtrysków i z silnikiem będzie coś nie halo z czasem ? słyszałem że komp się zaadoptuje i będzie spox - czy to prawda ? czy mogę wstawić tego kompa od 2,5 litrówki bez ews-a i czy jakoś sieprzeprogramuje ? czy ruszy wogóle ? czy mogę w miare prosty sposób bez złodziejskiego aso wgrać program od 2,5 litrówki na kompa od 2-litrówki który obecnie jest używany na nowym silniku ? mam obydwa kompy i ten ze starego silnika 2.0 lata na nowym i wydaje się że jest ok - chociaż jak jest z mocą silnika jeżeli do motoru 2,5 poszedł komp od 2.0 (czuć że jest mocniejszy niż poprzedni silnik,ale czy wystarczająco ? czy komp ma "dużo do powiedzenia" ?) ? nowy motor który wstawiłem do siebie (e39) latał w 323i e36 kompakt.

Proszę o odpowiedzi. :arrow: Z góry dzięki. :modlitwa: Pozdr. :)

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
koledzy pomóżcie :modlitwa: - "obdzwoniłem" większość elektroników i nawet w aso motają się i widać że g....o wiedzą ....... :?
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
i jeszcze jedno pytanie : czy ews jest razem z wiązką elektryczną od silnika ?
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz jeździć na tym kompie. Komp z 2,0 ma ubozszą mapę wtrysków, ale ona i tak się zaadaptuje do nowych warunków, więc problemu nie będzie (może będzie słabszy po pierwszym odpaleniu, ale potem się "naumie"). Tym bardziej, że masz silnik 2,5 z 170KM (jakieś tam różnice są, dolot itp.), ale różnica mocy niewielka, więc i korekty będą niewielkie.
Kai
Opublikowano (edytowane)

Mapy paliwowe sa dostosowywane do strefy i nie ma biedniejszych lub bogatszych map,każde ECU ma odpowiednie mapy które to weryfikuje , a na to potrzebuje czasu , wiec jak była by taka możliwość* i przykładowo ECU korzystał z jednej mapy to pracował by szybciej zwiększając swoja wydajność.W dieslach przyrost mocy bezpieczny dla silnika jest tylko do osiągnięcia poprzez wycięcie niektórych map paliwowych.ECU* benzynowe czy dieslowski ma te sama zasadę działania.

Pewno każdy miał przypadek czasowego spadku mocy no w sensie 5-10% to jest nic innego jak Bug w systemie ECU, System ma tak zwana samo diagnozę i najczęściej sam koryguje błędy.

Rachunek jest prosty:

Mniej danych do przeliczenie ->szybsza weryfikacja danych/lepsza wydajność,

-> mniej danych mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia błędu w systemie.

 

myślę ze dobrym rozwiązaniem było by mieć na twoim miejscu ECU z 2.5 i dać do weryfikacji mapy paliwowe , wyciąć zbędne i sprawdzić jak to sie ma w Praktyce. efektem tego może być nawet 10%* wzrostu wydajności.

mała ciekawostka myślę ze taka firma podjęła by sie weryfikacji ECU

http://www.dkr-tuning.de/web/index.php?option=com_wrapper&Itemid=69

Edytowane przez Elvishh
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mapy paliwowe sa dostosowywane do strefy i nie ma biedniejszych lub bogatszych map,każde ECU ma odpowiednie mapy które to weryfikuje , a na to potrzebuje czasu , wiec jak była by taka możliwość* i [...]quote]

 

Yyyy, co to jest mapa "dostosowana do strefy"?

Twierdzisz, że dwa sterowniki o tym samym numerze sprzętu, ale różnym numerze softu używane w dwóch różnych pojemnościach nie różnią się dawkami paliwa??? Czyli po krótkiej analizie twierdzisz, że zakładając to samo ciśnienie paliwa, tą samą wydajność wtryskiwaczy, te same obroty i to samo obciążenie, a różną pojemność - czasy są te same, czyli dawka paliwa ta sama?

Yyyy otóż nie. Kwestia adaptacji to zupełnie inna sprawa i czy wsadzimy sterownik z M50B20S2 do M50B25S2 lub na odwrót, albo z M30B30 do M30B35 lub na odwrót - nie ma znaczenia, będą działały tak samo.

Weź sobie jednak wsady z tych dwóch sterowników i porównaj. Startowe (bez adaptacji) mapy są różne...

 

Dorzucę, mapa w żadnym z nich nie jest biedniejsza, czy bogatsza, a jest DOPASOWANA do pojemności (ilości tlenu do spalenia). Stąd wynikają różnice w czasach wtrysku.

Kai
Opublikowano
casz i sam wtrysk Paliwa jest to ostatni punkt którym to steruje ECU,po czym weryfikuje emisje spalin i ewentualnie robi korektę wiec jak weźmiesz 1 cykl wtrysku pod uwagę to zaczyna sie on od weryfikacji : temp silnika ilość powietrza itd i na tej podstawie wybiera najlepsza mapę, która to zawiera niezbędne czynniki. Jak już pisałem ze zasadę działania ECU jest takie same lecz detale SW/FW są zoptymalizowane do pojemności jednostki.Zdolności Adaptacyjne ma jedynie ECU ASB z tego co sie orientuje,ECU silnika jedzie na Gotowcu i weryfikuje tylko sygnały z czujników.
Opublikowano

dzięki koledzy za odpowiedzi.czyli jednym słowem z czasem komp od 2.0 zaadoptuje się do silnika 2,5 i nie będzie krzywych tematów typu : mniejsza moc,mulenie itp.moc i inne rzeczy będą takie same na obydwu kompach tak ? na 100 % ?

prosze o info i jeszcze raz dzięki :cool2:

 

ps.jeszcze jedno : jak w razie czego zmienić kompa na tego z 2,5 jesli nie mam ews-a ? jest taka możliwość ? czy pójdzie normalnie czy trzeba coś przerabiać,przeprogramować itp ?

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
doda ktoś coś jeszcze ? bo nie mam pewności 100 % - owej
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie ews nie mam pojęcia, ale kompa nie musisz przekładać, pójdzie tak, jak pisałem wcześniej.
Kai
Opublikowano

dzięki Kai - brov. jestem krewny :modlitwa:

a jeszcze powiedz mi już z czystej ciekawości jak to będzie jesli chciałbym wstawić tego kompa od 2,5 do silnika (oczywiscie tego co smiga teraz czyli 2,5 a komp od 2.0 teraz wstawiony),a nie mam ews-a jak to miałoby wygladać i co musiałbym przeprogramować ew.wymienić,wstawić itp itd.

 

ps.ile mozna krzyknąc za kompa do e39 ?

 

pozdr. :cool2:

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.