Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

 

Czy moglby mi ktos napisac, czym rozni sie w E46 zawieszenie zwykle od m-technik?

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
Nikt nie wie? Sprezyny, amortyzatory, jakie jeszcze sa roznice?
I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano

Wiedzą, wiedzą:)

1) Amortyzatory twardsze i krutsze od seryjnych, zakładali w fabryce np. SACHS Sport, odpowiednik to BIelstein B8, nie b6 bo b8 krótszy.

2) wachacze przednie zupełnie inne, w swrwisie ciut droższe i nie ma podrubek.

3) sprężyny krutsze o około 20 mm, o sportowej charakterystyce.

4) Stabilizatory grubsze niż seria, najgrubszy ma TOURING.

5) były wersje które miały bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego.

 

Ta zawiech daje w miare komfort ze zdecydowanie lepszym prowadzeniem.

Jedyny minus to wszystkie gumy, części poza łącznikami stabilizatora trzeba kupować w ASO.

 

pzdr

Opublikowano

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :))

 

Pzdr

Mex

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Opublikowano
Dzik jeszcze jedno pytanko czy mając m- technik mogę spokojnie zaminić na zwykłe zawieszenie czy bedzie problem chodzi mi o wymianę amorków i spręzyn a co za tym idzie a nie wiedzialem nawet wahaczy??
Opublikowano

Jeśli chcesz założyć zwykły zawias (czytaj seria) nie powinno być większego problemu. Przednia piasta i mocowania amorka i sprężyny są identyczne. Z tyłu to nie ma wogóle problemów. Jedyna wątpliwość jaka nasówała mi się kiedyś jak kupowałem wachacze to czy betka przy niższym fabrycznie o około 20 mm zawieszeniu nie jest ciót przestawiona za pomocą przedniego wachacza względem pochylenia koła, i tu pojechałem do ASO, i co mi powiedzieli, że nie mają pojęcia czy przedni wachacz nie jest o te 3 do 5 mm bardziej wysuniety na zewnątrz. Dlatego aaby nie ryzykować kupiłem M Techniki po 930 zyla (obłęd).

A jeśli chcesz wymieniać całą zawiechę to najlepiej wyjmij najpierw wachacz z przodu, i pojedź z nim gdzieś gdzie mają na sprzedaż wachacze od serii, weź dobrą miarkę i porównaj jeden z drugim, sam jestem ciekaw czy ta różnica jest czy nie. Bo gdyby nie było to kółko przy obniżeniu fabrycznym byłoby mniej pochylone, a to znowu niby nie współgra z tym co ma dawać m pakiet (gorsze prowadzenie na zakrętach).

Opublikowano
Dzik jeszcze jedno pytanko hehe zanudze ciebie powiedz mi czy jak mam sportowe zawieszenie i już mam wyrobioną tuleję wahacza to standardowa pasuje czy tez musi być do m- technik?
Opublikowano
w salonie powiedzą ci że inna, ale standard powinien pasować. Ja kupowałem w komplecie więc nie wiem na 100%. Jedyny sposób weryfikacji to zmierzenie grubości czpienia w standardowym wahaczu i w m techniku, tego co wchodzi w tuleję. Bo z wyglądu obie tuleje są identyczne. Kolo z MFORUM powiedział mi, że będą pasowały na 100% ale lepiej się upewnić za pomocą sufmiarki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tylko zastanow sie czy chcesz miec mtechnika, on naprawde nie jest zbytnio wygodny ;/ Sprawdzam codziennie osobiscie ;/

 

No wlasnie pomijam walory estetyczne wybrał bys twradsze zawieszenie ponownie ?

 

PS Witam wszystkich, mam dylemat z tym twardym zawieszeniem :) nie wiem czy da sie tym podrozowac po warszawie ?

Opublikowano
Oryginalne m - technik jest wg mnie całkiem komfortowe ale autko nisko siedzi i często mi w koleinach nawet obciera a nie mówić a dużych dzuirach w których mozna zostaiwć b. wilele

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.