Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na dniach będę wymieniał osłone i odboje amortyzatora przód, według instrukcji:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=63099&start=0&postdays=0&postorder=asc

 

i mam pytanie czy po samej takiej wymianie muszę robić geometrię i zbieżność?

 

Te same pytanie odnośnie wymiany amortyzatorów tył, które wymieniłem już jakis czas temu ale nie robiłem geometrii i zbieżności.

 

Muszę?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Wg. mnie wszystko będzie zależało od tego jak będzie się prowadzić po wymianie. Na moje oko zmiany w geometrii (może nie tyle nachylenie co zbieżność) powinieneś odczuć na kierownicy (oczywiście przy warunku że oponki są odpowiednio napompowane i nie masz luzów w zawieszeniu, szczególnie na maglownicy). Jak fura będzie myszkować po drodze, albo ściągać no to wiadomo. Choć tak czy tak, jeżeli zostanie Ci parę złoty to nie zawadzi sprawdzić.

Takie jest moje zdanie, ale fachowcem nie jestem :)

Opublikowano

Sprawdzenie za free, a korekta zbieżność+geometria 100zł, więc nie omieszkam sprawdzić.

 

Wydaje mi się, że jest taki przypadek w którym geometria jest źle ustawiona a samochód nie myszkuje - nachylenie kół do płaszczyzny jezdni na przykład. Źle ustawione zdziera opone, a chyba jest nieodczuwalne.

Jakieś inne opinie?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
podobno przy wymianie amorków wypada zrobić geometrie :doh:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano

Po kazdej ingerencji w zawieszenie wypada sprawdzić ustawienia.

 

Z tego co pamietam w e36 nie ma mozliwości ustawień kąta pochylenia na przedniej osi- tylko tył rególowany (chyba że z otowry ktoś porozwiercał na "fasolki"). Miałem taki dylemat z obniżanym zawieszeniem - stało jak by wahacze się powyginały, jednak darło opony.

 

2 tyg szukałem zakładu, ktory mi to ustawi (jak nie maja poduszek do obnizanych, to nie można wjechac na kanał bo połamie zderzaki)

 

Znalazł się magik co ustawił, różnica 0,5 stopnia przy (1,5 dopuszczalnej na przedniej osi) i gumki nie darło już.

 

Lepiej sprawdż, zawsze się gdzieś stuknie, puknie, szczególnie przy szerokich oponach (pow 205) potem wychodzi.. Czasem można się zdziwić na zakrętach (zacinannie).

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Opublikowano

Jeśli chodzi o tylnie wmorki wymieniałem przed przeglądem i nic sie nie zmieniło , zbierznosc jest oki, jeśli z przodu wymienisz tylko osłony i odboje a pozostałe części złożysz tak jak były geometria i zbierznośc nie powinny sie zmienić .

 

Sprawdzić nie zaszkodzi ale obstawiam że wszystko bedzie ok.

Opublikowano

To jeszcze takie pytanko: wszystko złożyłem i nic nie puka nie stuk, kierownica nie drży. Czy mimo braku objawów na kierownicy, może wystąpić błąd w geometrii, który będzie darł opony, czy to w jeździe na wprost, czy podczas zakrętu.

 

Chodzi mi o to czy mam jechać na sprawdzenie geometrii/zbieżności, gdy nie widać jej symptomów?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Jedz i sprawdz, to nic nie kosztuje, jak dobrze pamietam dla beemek wynik 1.6-1.8 jest prawidlowy, ale czy dotyczy to wszystkich modeli nie jestem pewien.
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.