Skocz do zawartości

740d - sterownik turbiny


sabina2008

Rekomendowane odpowiedzi

Moze ma ktos pomysl, gdzie kupic sterownik cisnienia doladowania turbiny(prawa strona). Moj jest padniety, poprostu silniczek sterujacy dzwigienka otwierajaca zaluzje jest bardzo slaby. Po wymontowaniu obydwu i sprawdzeniu okazuje sie, ze lewy chodzi duzo zwawiej i jest silniejszy niz prawy.

 

Niestety ta czesc nie wystepuje w sprzedazy osobno, jedynie w komplecie z turbinka. Moze ktos ma jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz. Dzwonilem, pierwsze wrazenie - konkretny gosc i wydaje mi sie, ze wie co mowi. Mianowicie przerabial juz ten problem i wie ze ten element (sterownik) nie wystepuje jako czesc zamienna. Podobno to "choroba" 740d. Jedyne rozwiazanie - adaptacja sterownia od 3,0d E60 (ktory duzo latwiej kupic).

Dam znac jak cos zdzialam, moze komus sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie czasami spada moc. Zwlaszcza przy stalej predkosci powyzej 100km/h.

Srednie spalanie 10-11l/100km (70% miasto, 30 trasa).

Nic nie stuka, nic nie puka.

 

 

daj znac jak rozwiazesz ten problem, bo rzeczywiscie 740d maja problemy ze sterowaniem turbinami itd, ja tez mam taki problem, choc ostatnio praktycznie zanikl na przeplywomierzach pierburga, tez czasem brakowalo mu mocy, ale co ciekawe po dluzszej jezdzie

 

ale slyszalem ze to moga byc zawory ag czy egr, czy filterki na nich, i jak patrzylem na czesci to sa to rzeczy wymienialne

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE81&mospid=47515&btnr=11_2727&hg=11&fg=40

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE81&mospid=47515&btnr=11_2730&hg=11&fg=45

 

 

 

w boshu zdiagnozowali roblemy z recylkulacja spalin, ale nie potrafili nic poradzic

 

odnosnie spalania, trasa 7.5 - 8.5l

miasto to ciezko porownywac bo sa rozne miasta, ja mam stala srednia od jakies 4tys km 10,4litra

 

co do stukania jakby zawory, to u mnie ani na zimnym ani na cieplym nie wystepuje, a jedynie jak np na wiadukcie pod gore na niskich obrotach (bo 740 generalnie caly czas ma niskie, okolo 1000)

wcisne mocno gaz, wtedy slychac lekkie granie

ale bezyna tez tak lubi zagrac jak sie jej depnie na wysokim biegu i niskich obrotach

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślisz mogą to być zapieczone liftery ,szłyszałeś coś na ten temat w 740d,byłem w serwiśie bmw w Krakowie ale tam wiedzą tyle co ja czyli nic , stwierdzili iż to auto ma tak chodzić,ja w to niewierze i niechciałbym żeby mi staneła gdzieś na trasie a sporo jażdze,jade w przyszłym tygodniu do niemic myśle podjechać tam do serwisu ale znowu niewiem czy sie natyle dogadam z niemiaszkami ?

 

 

ps.moja ma 190tys.merze to być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale slyszalem ze to moga byc zawory ag czy egr, czy filterki na nich, i jak patrzylem na czesci to sa to rzeczy wymienialne

 

 

 

Myslalem, ze to jest problem tylko 2,0 i 3,0 diesli.

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=29414&highlight=rozmiar+opon+felgach&sid=5d966237a8d88e279cab011660b5ae6a

Ale moze u nas tez wystepuje ten sam problem.

 

Najpredzej sam bym to sprawdzil, gdybym nie byl inwalida na wozku.

Bo te wszystkie nasze mechaniory to DZIADY sa, lacznie z serwisami (moze nie wszystkimi, ale w wiekszosci). W Focie mi auto badali ze poltorej godziny i stwierdzili, ze wszystko jest orajt i co ja wogole chce?

 

Za malo jest u nas dobrych specjalistow. A tu gdzie mieszkam to juz calkiem zapomnij o karabinach.

 

Na piatek jestem umowiony do takiego magika. Chyba mu zdrukuje te ciekawsze posty no i zobaczymy. Moze sie popisze? Bo jak nie to pewnie za jakie pol roku sam bede w stanie otworzyc jakis serwis. Kupie pare komputerow i bede kleil glupa jak oni. Juz sie troche napatrzylem to dam rade.

 

pozdrawiam i powodzenia, dam znac za tydzien czy jest charaszo czy pipaaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w boshu tez gosc nie potrafil powiedziec co jest :)

 

ale trafilem na dosc dobrego fachowca, bo zapakowal kompa do auta, popodpinal przewody i ruszylismy w trase na test, i zanotowalismy ten problem z moca, i pojawil sie blad w ukladzie recylkulacji spalin i powiedzial ze to jest kwestia elektroniki, bo ten uklad nic konkretnego nie robi poza regulacja czystosci spalin ale ma to wplyw na prace silnika

:) od razu go skasowal i w aucie znow moc powrocila, ale on pojawial sie dosyc czesto

 

 

w inny sposob nie da sie wykryc ZADNYCH nieprawidlowosci i zaden mechanior tego nie wykryje, bo to wystepuje po dosyc dlugiej jezdzie z wciskaniem gazu, po miescie przy spokojnej jezdzie sie to moze nigdy nie objawic a na autostradzie da sie we znaki, dlatego trzeba to diagnozowac tylko podczas jazdy

 

ale pomoc nie potrafil, nie skasowal mnie nawet i poradzil normalna jazde

dodatkowo jedna przeplywka byla slaba, teraz zmienilem na inne przeplywomierze i sytuacja wystepuja sporadycznie

 

ale mysle zeby sprawdzic wydech i katalizatory, moze sa zuzyte i stad czasem zadyszka

 

ale dam wam rade, przetestujcie tryb manualny, pewnie tego nie robicie, i to jest dziwne, bo u mine na trybie manualnym auto jest jak rakieta i nie ma zadyszek

 

i nie wydaje mi sie aby byl to sterownik turbiny, bo sprawdzie sobie tryb manualny na autostradzie, a zobaczycie ze wtedy problemow nie ma lub sa duzzo rzadziej, wiec to na pewno nie jest kwestia mechaniki ze sie cos zacina tylko elektroniki

 

moze w trybie manualnym ten uklad recylkulacji spalin pracuje inaczej, bardziej agresywnie i nie ogranicza to pracy silnika, nie wiem, w tym aucie to jest magia i tylko magicy beda wiedziec co jest grane :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy co powiedzą niemiaszki oni chyba są doskoleni w tych autach,

mam nadzieje ,jak sie dogadam ???

poprzednio jeżdziłem volvem i miałem problem ze sterownikem skrzyni

u nas magiki sie poddały a tam naprawili w 40 min.

nie pytajcie tylko za ile.

napiszę w przyszłym tygodniu co zdziałałem,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Chciałbym powrócić do tematu, nie wiem czy może jeszcze osoba zakładająca go pamięta coś, ale temat teraz ja przerabiam

Mam kilka pytań czy sterowniki które zdemontowałeś były identyczne ? w sensie numery na nich były takie same ? czy różne ?

oraz jak sprawdzałeś owe sterowniki to w którą stronę się poruszały te dźwigienki, obie w tą samą stronę ? czy jedna w jedną druga w drugą ?

 

Opisz mi najlepiej jak rozwiązałeś ten temat, co i jak ;D

Byłbym wdzięczny

Czekam !

Pozdrawiam Blacharzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.