Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Piszę tego posta, dla Tych, którzy zmagają się z problemem wibracji na biegu jałowym/falowaniem obrotów w 2.5TDS:

Otóz: nie wierzcie ślepo w to, że wibracje budy na luzie/falowanie obrotów to od razu pompa wtryskowa(jak twierdzi większośc osób na tym forum, bez obrazy)...ja moją zregenerowałem w boschu i nie pomogło zupełnie, wymieniłem końcówki wtrysków (na nówki), nie pomogło, mechanicy nawet w autoryzowanym serwisie rozłożyli ręce (pod kompem nie wykrywało żadnych błedów).

W końcu za namową kilku kolegów z tego forum (którym dziękuje) trochę w ciemno wymieniłem koło dwumasowe (na nowe, z nowym kompletem sprzęgła) i problem ustał jak ręką odjął. Dodam, że koło dwumasowe zużyte nie zawsze "słychać" przy uruchamianiu i gaszeniu silnika, u mnie nie było żadnych niepokojących dżwieków, dlatego mechanicy twierdzili, że to nie może być to).

Po wymianie dwumasówki wibracji nawet najmniejszych brak, wskazówka od obrotów na postoju nie wachnie się nawet o milimetr:D!

Może dla niektórych z Was jest to oczywiste, ale myślę, że tym postem mogę pomóc niektórym, żeby nie wydali bez sensu tylu pieniędzy, co ja:/

Zapomniałem dodać...jeśli samochód gaśnie przy schodzeniu z wyższych obrotów do "zera" czyli do obrotów, które samochód powinien trzymać na biegu jałowym, to to też może być spowodowane przez koło dwumasowe (skrytykujcie mnie, ale wiem to z autopsji).

ps.Mam nadzieję, że komuś tym postem pomogę, jeśli moderator uzna to za zbyt oczywiste/nieważne/za długie, niech po prostu skasuje.

ps2.Jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące dokładnych objawów, które miałem przed wymianą, piszcie, z chęcią pomogę.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dwumasówka nowa LUKa=1700zl

Sprzęgło kompletne nowe (też LUK)=680zl

Wymiana=250zl(ale w zaprzyjaznionym warsztacie)

Opublikowano

No sprzedaży w najbliższym czasie nie planuję, dlatego zdecydowalem się na te wymiany, ale myślę, że dla przyszłego nabywcy mojego autka będzie to duży plus (na wszystko mam faktury/rachunki, ba mam nawet części, które z niego wyjęli).

Ogólnie to pierwsze auto które sprzedałbym bez zastanowienia znajomemu.

Opublikowano
Myślałem, że to pompa, bo oprócz wibracji gasł mi przy schodzeniu z obrotów i zapalała się czasem kontrolka dde. Mogę się mylić, ale dla mnie to oczywsite objawy walniętej pompy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.