Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pisałem wcześniej o tym, że jakby samochód niedopalał paliwa i pojawia się niecykliczne na wolnych obrotach, na luzie, na rozgrzanym silniku takie zakołysanie, które słychać z zewnątrz delikatnym puknieciem i wiekszym kłębkiem dymu. Sprawa niestety nie zginęła po wymianie wszystkich cewek, świec i sond lambda. Co do sond i cewek nie mam zastrzenień, bo wiadomo wymienia się i nic więcej. Ale zastanawia mnie fakt co do świec, czy przerwy między elektrodami należy nawet w nowych świecach sprawdzać, czy poprostu też się tylko wkręca i koniec? 1. Z tego co zauważyłem, to moje nowe świece NGK nie miały równych szczelin i w zasadzie nie wiem, czy powinienem je w jakiś sposób sprawdzić i ewentualnie skorygować?

2. Na starych cewkach carsoft pokazał coś takiego, że na cylindrach 1-3 timingi ( chyba o to chodziło, nie spisałem, tylko przeczytałem z angielska i nie pamiętam dokładnie ) na cewkach są poza czymś tam - sprawa mnie zastanawia, czy dotyczyło to bezpośrednio samych cewek, czy być może w jakiś sposób komupter stracił panowanie nad prawidłowym sterowaniem zapłonu - o ile jest to możliwe?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano
Ja zawsze sprawdzam odstęp elektrod przy świecach nawet nowych. Pamiętam że kolega miał taki właśnie przypadek. Ojciec wymienił mu świece na nowe i po 80km samochód przestał chodzić na dwóch cylindrach. Okazało sie że NOWE świece miały tak małe przerwy że się po prostu skleiły elektrody. O ile pamiętam komputer wtedy nie wykazał żadnego błędu.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.