Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam coraz mocniejszy objaw :

 

Lekkie "stukniecię" , głuche, gumowate, w tylniej częsci, w okolicach dyfra.

Występuje na wyższych biegach, jadac na trasie, szczególnie kiedy przełacza skrzynia z 4 na 5, takze z lekkim szarpnieciem. Mam też wrażenie że pojawiło sie lekkie "wrr" - taka krótka wibracja, ułamek sekundy, też z tylniej czesci auta, podczas zmiany biegu 3 na 4-ry z srednim wcisnieciem gazu.

Na postoju, zmieniajac z P na R potem na D wystepuję to samo głuche stukniecie i czasami lekki "tyk" metaliczny (jak krzyżak na wale). Wczoraj stałem pod autem 15 minut i nasłuchiwałem - dochodzi to z tylniego sprzęgła gumowego , tego mocowanego do dyfra, "Tyk" dochodzi ze srodka. Reszty nie udało sie zlokalozować. W aucie wyraznie słychac z tylniej cześci.

Wału nie dało sie "ruszać" ręka z powodu zerowego dostepu (osłony, wydech.

 

Pytanie jest:

 

- do wymiany tylnia "guma" (element nr. 14)

- do wymiany podpora wału (element nr. 7)

- przednia guma (wyglada ok i nie rusza sie) (element nr. 2)

- mocowanie dyfra, lub sanek

 

http://bmwfans.info/original/E46/tou/330d-M57N/ECE/L/N/2004/02/mg-26/ill-26_0197/

 

Która z tych opcji może być najwłaściwsza ?

 

Jakie macie doświadczenie z tym ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Było o tym kilka razy, sam o tym pisalem kiedys. Przy jezdzie na piatce i szybkim odpuszczeniu gazu w wale kumulują sie wszystkie luzy. Wiara z tym walczy, ale mozna sie sprobowac przywyczaic, bo dokladna diagnoza (ktora guma gdzie) jest cięzka. Chyba, ze cos Ci wyrażnie pier.....ło

Xdrive

Koder

Opublikowano

witam!

Mam podobno sytuacje. I wszystko sprawdzilismy z mechanikiem co było możliwe. kolega E46 troche podpowiedział .

 

U mnie albo półosie (nie wiem czy tam są jakies przeguby na nich i czy sie to wogole niszczy?) albo element nr. 14 z linku poniżej.

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BV91&mospid=47619&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

 

Jak by ktos mógł sprawdzić u siebie czy jest luz na tym elemencie.

poruszając go na boki w odniesieniu do rzutu wału.

 

Drugi mechanik potwierdził że to nr.14.

Wiec po kolei zabieram sie do wymiany.

Jest to chyba dosc częsty problem w 330d.

 

pozdrawiam

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano
Jak by ktos mógł sprawdzić u siebie czy jest luz na tym elemencie.

poruszając go na boki w odniesieniu do rzutu wału.

 

Jesli jest luz to znaczy że jest do wymiany.

I zgadza się że to czesty problem w 330d.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
też to miałem - gdzieś z tyłu przed dyfrem znajduje się jakiś wysprzęglik -sam nie wiem jak to wygląda ale po wymianie -jak ręką odjął

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.