Skocz do zawartości

M40, rurka olejowa i walek-pilnie posze o pomoc bo rozbieram


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dzis postanowilem zmienic olej i uszczele pod pokrywa zaworow w moim 1.8i M40 i przy okazji wykrecilem rorke olejowa zeby ja przeczyscic itp. ale do rzeczy....

 

1.) Rurka ma zapchene 2 dziorki (te malutkie) cym ja najlepiej i jak przeczyscic zeby byla drozna, narazie wrzucilem ja do benzynki ekstrakcyjnej i sie moczy ale co dalej???

 

2.) Czy zuzycie wlaka rozrzadu jest widoczne golym okiem?? Macalem palcem krzywki i nie czuc zadnego wytarcia wzgledem rancikow krzywki itp.

 

3.) Tak na marinesie mozna wlaek wraz z popychaczami idzwigienkami w silniku lekko przemyc pendzelkim benzynka ekstakcyjna czy lepiej tego nie ruszac bo moze cos sie stac??

 

 

Pilnie proszeo pomoc bo wlasne mam wszystko rozkrecone i chce to dzis zrobic

 

:cry2: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano

I bardzo dobrze, że wyciągnąłeś tą rurkę w celu przeczyszczenia.

Często właśnie owa magistrala lubi się zapchać przez co mamy przyspieszone zużycie wałka i dźwigienek.

 

Może być benzyna ekstrakcyjna, może być zwykła benzyna - ważne jest aby odepchać te małe otworki - nawet mechanicznie przy użyciu igły, potem przemyć jeszcze kilkukrotnie i koniecznie przedmuchać sprężonym powietrzem w celu sprawdzenia czy nie ma więcej syfu w środku.

 

Co do wałka - to duże zużycie oczywiście jest widoczne poprzez różnicę grubości części pracującej wałka - czyli krzywki. Najlepiej jakbyś miał suwmiarkę i dokonał pomiarów i przyrównał do nominalnych - wtedy miałbyś pewność, że krzywka nie jest wyrobiona.

 

Wałek można przemyć benzyną ale nie kiedy jest zamontowany na silniku

:nienie: :nienie:

Więc jeśli zamontowany to nie ruszać żadną benzyną ani rozpuszczalnikiem.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

No lwasnie ciezko i te dziorki odetkac, juz ciut lepiej..daje rorke do pioni i leje w srodek tam gdzie jest przykrecana benzynke i wylatuje mi przez dziorki ale gdzie niegdzie ladnie leci a gdzie niegdzie tak leciotko..jeszcze sie z nia pomecze....

 

 

A co do walka to macalem krzywki te ktore mi sie udalo bo niektore ca na zaworze i nie wyczuwam pod palcem zadnego zuzucia czy lekuskiego zalamania wzgledem krawedzi krzywki tej ktora nie pracuje(nie trze o dzwigienke) ale te ktore mi sie uda to pomierze sufmnirka, moze ida mi sie znalesc w domu mikromiesz, ale niestety nie wiem jaki powinny miec te krzywki orginalny wymiar..:/

 

 

a co do czyszczenia walka to jest on w silniku wiec lepiej nie bede tam nic ruszal niechc bedzie jak jest...

 

 

:norty:

Opublikowano
Chłopie weź igłę i przetkaj tą dziurkę,ja to zrobiłem takimi małymi nożyczkami.Wsadziłem i przkręciłem wokoło.To nie jest az takie delikatne,reszte po górze obskrobałem nożem z tego syfu,przetarłem papierkiem aż sie błyszczało i hulało ze hej(a miałem zatkane po dwie dziury z kazdej strony).Po tym zabiegu i szlifowaniu dzwigienek zrobiłem tym samochodem jeszcze 30 tysięcy i silnik był najlepiej działającą cześcią w tym aucie jak go sprzedawałem.I przestańcie te samochody traktować jak bańkę mydlaną :duh: -czasem trzeba po męsku a nie ciaćkać sie z benzynką :mrgreen: .A jak chcesz czyścić wałek to znaczy że masz go pewnie czarny jak smoła,czyli auto jeździło na bóg wie jakim syfie mineralnym i dlatego tak jest,że masz dziurki pozatykane!!
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
z olejem mineralnym to prawda, a z walkiem to powiem ci tak, jak nic niewidzisz tz ze jest dobrze, jsk by byl wyjechany widzial bys na nim takie rysy i inne wrzery, przedmuchaj i skladaj i zalej jakis dobry semisyntetyk
www.auto-optima.pl
Opublikowano
z olejem mineralnym to prawda, a z walkiem to powiem ci tak, jak nic niewidzisz tz ze jest dobrze, jsk by byl wyjechany widzial bys na nim takie rysy i inne wrzery, przedmuchaj i skladaj i zalej jakis dobry semisyntetyk

 

juz poskrecalem.. pomine fakt ze miska pekla i jedna sruba od pokrywy zaworow nie urwala..... a olej mam juz mobila olsyntetyk 10w40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.