Skocz do zawartości

Pomocy w odpowietrzeniu silnika M43TU!!! Błagam!!! :-(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, musiałem wymienić wąż dolny od chłodnicy bo miał malutką dziurkę i zaczął sie problem... Po zalaniu płynem nie mogę jej odpowietrzyć... Spuszczałem już płyn pare razy i nalewałem go różnymi sposobami... przez korek, przez odpowietrznik... zciągałem przewód od nagrzewnicy, mam gaz i sie w odpwiedniej temp włącza więc to jest odpowietrzone raczej... Problem zaczyna sie jak silnik zacznie łapać większą temp bo wywala mi płyn tk jak by sie gotował.... próbowałem odpowietrzać przez odpowietrznik i korek wlewu zakręcać i na odwrót, czytałem już chyba wszystkie porady z forum i je próbowałem stosować... :mad2: :cry2: Czy jest ktoś mi w stanie pomóc i doradzić :?: dodam że męczę sie już z tydzień :cry2:
Opublikowano

a probowales tak:

na zgaszonym silniku -zakrecasz odpowietrzniki korki i wszystko - sciskasz woz ktory idzie od od chlodnicy w strone filra oleju, sciskajac powoli odkrecasz odpowietrznik ten przy filtrze oleju-leci powierze, trzymasz waz zakrecasz odpowietrznik, trzymasz waz odkrecasz zbiornik wyrownawczy, puszczasz dolewasz wody az sie wylewa - powtarzasz tak ok 5-8razy az z odpowietrznika bedzie leceiec sama woda - jak bedzie lecec to wszystko jest odpowietrzone - jak bedziesz dalej mial problem to bedzie inna przyczyna, potem odpal wlacz ogrzewanie i sprawdz jeszcze raz czy leci sama woda

Opublikowano
Jeszcze prościej jest rozgrzać silnik z odkręconym korkiem wlewowym. Zwiększyć obroty silnika tak aby zacząŁ się pŁyn przelewać w zbiorniku wyrównawczym. DoŁem go zaciąga, a górą podaje. Ogrzewanie oczywiście wŁączone.
Opublikowano

aha jeszcze nie zauważyłem postu od ciebie mcdr ok spróbuje jeszcze tak bo tak nie próbowałem...oby zadziałało :roll:

ale wszystko jest inne raczej w porządku bo jak gazownicy z niecały tysiąc km odpowietrzyli mi było wszystko w porządku, dobrze grało w środku gaz sie szybko przełączał i silnik nie łapał temp, stło ise to po wymianie węża a raczej po spuszczeniu płynu....

Opublikowano
no tak zawsze przy odpowietrzaniu mam ogrzewanie na max, robiłem już z tym odkręconym korkiem ale strumień sie pojawia jak płyn jest prawie na wysokości otworu przelewowego i zaraz zaczyna wywalać płyn... nie wiem już co robić.... :modlitwa:

 

Zwiększyć obroty. Pompa wody zaciągnie pŁyn.

Opublikowano

Gargi mam ten sam problem co ty...

stałem się przedwczoraj posaidaczem takiego auta jak Ty.

Problem u mnei jest taki że temperatura stoi w pionie...

jednak wodę wywala... i nie ma zbytnio ogrzewania w środku auta...

Jednak o co zauwazyłem to to że u mnie przewód ten gdzie jest termostat praktycznie wogole nie robi sie ciepły...nawet gdy jzu jest tak goroaca że wypływa...

Podejrzewam termostat...

a u Ciebie jak jest z tym wężem...

ja dziś wyciągnę termostat i złożę bez...aby sprawdzić czy to wina termostatu... bo itak termostat zamówie dopiero w poniedziałek...

Chodzą opinnie że to uszczelka pod głowicą.... jednak u nas czesto sie tak mówi... że jkak coś z płynem to uszczelka i już ... a potem okazuje sie inaczej...

podobno że termostat w tym silniku otwiera sie dopiero przy 105 stopniach... ale tak czy inaczej to u mnie ten wąż powinien być po czasie gorący.

Pomóżcie jak coś przychodzi wam do głowy... :modlitwa:

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
niee nie wyciągaj termostatu jak jest plastykowy króciec z wtyczką na dwa piny... :!: bo pourywasz kable od termostatu... ja tak zrobiłem... a nowy kosztuje 280zł ale i tak musiałem wymienić ale to już troszkę temu... robi ci sie tak bo mam układ zapowietrzony dziś dostałem od wujka receptę, własnie ją stosuje jak sie uda opisze na pewno to na forum....
Opublikowano
niee nie wyciągaj termostatu jak jest plastykowy króciec z wtyczką na dwa piny... :!: bo pourywasz kable od termostatu... ja tak zrobiłem... a nowy kosztuje 280zł ale i tak musiałem wymienić ale to już troszkę temu... robi ci sie tak bo mam układ zapowietrzony dziś dostałem od wujka receptę, własnie ją stosuje jak sie uda opisze na pewno to na forum....

 

hmmm no wiesz... juz teraz mama takie samo doswiadczenie jak Ty...

ale itak miałem kupić nówkę w poniedziałek... wiec spoko...

Też miałeś zimny ten wąż?

Ja wymienie najpierw termosta... potem sie bede bawił...

najwyżej potem dam do wymiany uszczelki ... jak jzu nic nie pomoże...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
ja bym obstawiał termostat , jak piszecie że dolny wąż od chłodnicy wam się nie nagrzewa to znak że nie ma obiegu ,woda stoi pompa sobie pompuje ale obieg jest praktycznie tylko po silniku
Opublikowano
on ma być przecież ciepły po otwarciu termostatu a nie przed jego otwarciem, a termostat sie nie otworzy bo jest układ zapowietrzony.... Ja wymieniałem termostat z 2 miesiące temu i zrobiłem może tysiąc km więc jest na 99% sprawny, bo przed spuszczeniem płynu otwierał....

 

 

to jaki masz sposob na uporanie sie tego..??tak czy inaczej... u mnie odpowietrzlame kilak razy... i nie otwierał wiec dlatego go wymienie...

płyn też wymieniam... (wszystkie płyny)...

DŁUGO MASZ JUZ TEN SWÓJ?

wczesnij miałem e38 - zupełnie inne auto...

a chciAŁEm teraz e46 coupe... jednak ta sie trafiła 100% bez wypadku... z dość dużym przebegiem jednak oryginalnym... a wole wiedziec co i jak... ogladlaem wiekszosc coupe w Pl z przedziale 30 - 40 000zł... izadna nie była warta wydania takich pieneidzy...

w tej teraz ... troszkę mały silnik...ale na codzien i tak jezdze innym autem...

Jak ogolnie silnik? jestes zadowolonY?

 

CO masz u siebie przed chłodnicą jak są nerki... możesz zrobić zdjęcie z za nerek... ja mam tam jakiś stelaż i na tym stelażu dwie śruby z lewej i prawej strony... a le nic nie trzymają... może czegoś mi brakuje...?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
okazało sie że u mnie chyba też znów poszedł termostat, bo już raczej sie układ odpowietrzył i wraz temp idzie do góry a dolny waż zimny i chłodnica do połowy ciepła, przypomniało mi sie że po wymianie termostatu nie miałem problemu z odpowietrzeniem więc chyba termostat, bo włożyłem go do wrzątku i sie nie otwiera.... u mnie za nerkami jest miejsce na takie wkładki zasłaniające na zime żeby sie silnik szybciej grzał też mam te sróby bo tam jest chyba montowany wiatrak od klima a ja jej nie mam i są chyba dla tego puste, co do jednostki napędowej jestem zadowolony oprócz chłodzenia :mad2: ja mam wersje 105koni i daje radę spokojnie.... miałem passata b4 150km i chyba gorzej jeździł... po założeniu sekwencji firmy BRC nie odczuwam zmiany mocy, nic nie strzela nie przerywa ładnie pali czego więcej chcieć... :cool2: aha spróbuj też włożyć termostat do wrzątku i zobacz co sie dzieje czy sie zmienia jego długość całkowita
Opublikowano
okazało sie że u mnie chyba też znów poszedł termostat, bo już raczej sie układ odpowietrzył i wraz temp idzie do góry a dolny waż zimny i chłodnica do połowy ciepła, przypomniało mi sie że po wymianie termostatu nie miałem problemu z odpowietrzeniem więc chyba termostat, bo włożyłem go do wrzątku i sie nie otwiera.... u mnie za nerkami jest miejsce na takie wkładki zasłaniające na zime żeby sie silnik szybciej grzał też mam te sróby bo tam jest chyba montowany wiatrak od klima a ja jej nie mam i są chyba dla tego puste, co do jednostki napędowej jestem zadowolony oprócz chłodzenia :mad2: ja mam wersje 105koni i daje radę spokojnie.... miałem passata b4 150km i chyba gorzej jeździł... po założeniu sekwencji firmy BRC nie odczuwam zmiany mocy, nic nie strzela nie przerywa ładnie pali czego więcej chcieć... :cool2: aha spróbuj też włożyć termostat do wrzątku i zobacz co sie dzieje czy sie zmienia jego długość całkowita

 

 

ja mam klime... i nic tam nie mam...

 

ale chyba jzu wiem o co chodzi.. poprostu niektore silniki są z visco... i jak mają visco to z przodu maja wiatrak od klimy... a pewnie mocowanie jest jedno.. i dlatego tak jest...

wyjałe mjuz termostat z fajki..wiec raczej go jzu nie sprawdze... bo sie rozpołowił...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
to włóż sam termostat do wody prawie sie gotującej i zmierz jego długość i zobacz czy sie kurczy bo ma sie skrócić... a jak nie to włoż go do fajki bez kabli i zobacz czy sie odchyla... o tak z czystej ciekawości :roll: ja jutro swój termostat reklamuje bo sie okazało że też mi padł najprawdopodobniej...

 

a kupowałeś oryginał? w ASO?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

ja juz mam nowy termo... 270zł ASo bede go wkladal ok 18

 

mam pytanie...

 

gdzie jest otwór do spuszczenia płynu z bloku?

 

Ile jest odpowietrzników? tylko jeden przy zbiorniczku wyrównawczym?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Otwór do spuszczania płynu z bloku jest pod kolektorem wydechowym, na kanale lub podnośniku kolumnowym można sie dostać, chyba trzeba odkręcić osłone plastykową całkiem pod silnikiem... ten korek jest na klucz 13. Jest tylko jeden odpowiecznik właśnie przy korku wlowowym. Powodzenia, oby to to było :)

 

 

wszystko wymienione... odpowietrzony i jak narazie fryga ok... wody nie wywala... nie gotuje się ... na chwile obecna jest wszystko w porządku... czas pokaże czy aby napewno...

 

martwi mnei troche to że chłodnica nawet po otwarciu termostatu... była chłodna... tak jakby nie była drożna... termostat tutaj otwiera dopiero przy 105 ... predzej to sprawdze w lato..bo wczoraj jezdziełm... z 40 min chodził jak go odopowietrzałem... potem jeździłem z 1,5 h ...i nic temp nie rosnie... wody nie wywala... jak sie coś zacznie dziać to zajme sięchłodnica

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
to 105 stopni to jest temperatura przy której termostat jest całkowicie otwarty... a on już sie otwiera jakoś przy 85stopni...

 

wiem wiem... chodziło mi że otwiera przy 105 ( całkowicie ) ... tak czy inaczej.. narazie nie bede szukał dziury w całym... wody nie wywala.... temperatura w pionie .. wiec poakzuej ze wsio ok...jak zacznie sie cos dziać to będę się bawił... dalej..dziś wymieniam olej..

a jak u CIebie z tym odpowietrznaiem... i termostatem...? bo coś pisąłes o reklamacji itp.. .

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
witam, już wiem czego to wina była.... wymieniłem termostat znów na nowy i dalej nic, temperatura po czasie rosła i płyn za bardzo nie chciał krążyć... myślę wyciągnę pompę wody wyciągam a tam wirnik lata na ośce :mad2: :mad2: :mad2: , tyle płynu wywaliłem i nie potrzebnie termostat kupiłem nowy... jutro mi powinna przyjść, jak założe to powiem czy koniec koszmaru....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.