Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem jakiś czas temu moje bmw 740 e38 strasznie telepało kierownicą w przedziale prędkości 80-100km/h. Kazałem wymienić wszystkie wahacze , gumy i w ogóle wszystko co mogło być choć trochę podejrzane na nowe i po wymianie telepanie ustało ale tera czuję że auto "pływa" mi po drodze jakby nadal gdzieś były luzy. Na dziurach nic już nie puka (jak to miało miejsce przed remontem zawieszenia) Czy miał ktoś coś podobnego? Zastanawiam sie nad wymianą lub regeneracją przekładni kierowniczej. Mam też pytanie czy ktoś z was sprawdzał jaki jest luz na przekładni przy skręconych kołach (u mnie przy skręconych na postoju kołach prawie na maxa w prawo lub w lewo jest wyraźnie wyczuwalny dość duży luz) Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Opublikowano

Czy po wymianie wszystkiego była zrobiona geometria?

Przekładnia kierownicza w E38 jest mocna i rzadko są z nią problemy.

Czy wymieniałeś wspornik drążka kierowniczego?

Opublikowano
Mam problem jakiś czas temu moje bmw 740 e38 strasznie telepało kierownicą w przedziale prędkości 80-100km/h. Kazałem wymienić wszystkie wahacze , gumy i w ogóle wszystko co mogło być choć trochę podejrzane na nowe i po wymianie telepanie ustało ale tera czuję że auto "pływa" mi po drodze jakby nadal gdzieś były luzy. Na dziurach nic już nie puka (jak to miało miejsce przed remontem zawieszenia) Czy miał ktoś coś podobnego? Zastanawiam sie nad wymianą lub regeneracją przekładni kierowniczej. Mam też pytanie czy ktoś z was sprawdzał jaki jest luz na przekładni przy skręconych kołach (u mnie przy skręconych na postoju kołach prawie na maxa w prawo lub w lewo jest wyraźnie wyczuwalny dość duży luz) Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

 

1.luz musi być to po pierwsze-oby nie za duży

2.jak masz przepieg ? - przekładnia jest dosyć trwała w e38 - jakies 300.000 powinna wytrzymać- regeneracja tylko w nagengascie w gdańsku

3.pływanie auta - wcale nie musi świadczyć o zużytej przekładni tylko np.

o kiepskiej jakośi tulejach wachacz itp.Z reguły przekładnia daje o sobie znać jak zaczyna stukać i to poważnie.

4.koniecznie ustaw zbieżność i wyważ koła!!!! NA POCZĄTEK

Opublikowano
więc tak po 1 wahacze były zakładane bardzo dobrej jakości , po 2 muszę sie spytać mechanika czy wymienił ten wspornik drążka kierowniczego, koła są wyważone ale zbieżności nie robiłem, auto ma 218 tys przebiegu na książkach serwisowych do 190tys. Jutro zadzwonię do mechanika i sie dowiem co z tym drążkiem i napiszę. P.s moze ktoś mi podesłać jakieś zdjęcie bądź rysunek tego drążka? Z góry dzięki.
Opublikowano

Po wymianie elementów zawieszenia konieczne jest zrobienie zbieżności.

W układzie zawieszenia który ma luzy koła same wybierają najbardziej optymalną geometrię i pomimo że stuka i puka auto prowadzi się całkiem poprawnie. Po usztywnieniu zawieszenia(remont) kasują się wszystkie luzy i najczęściej występują problemy z zachowaniem auta. Zrób zbieżność a najlepiej pełną geometrię wraz z kątami itp i autko powinno chulać jak po szynach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.