Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Zacząłem sie zastanawiać niedawno, jaka właściwie jest róznica miedzy silnikami M50, a M52. Moc - to oczywiste - M50 2.5 ma 192KM, M52 2.5 ma tylko 170. Czy jedyna roznica jest, to że M52 jest silnikiem "konstrukcyjnie nowszym"? Nie za bardzo to rozumiem: pojemność ta sama, moc zaniżona. Dlaczego moc jest nizsza w M52? Zauważyłem też, ze Trójki e36 323i mają minimalnie mniejsze spalanie od 325i, a osiągi niekoniecznie gorsze. Jak to jest możliwe, skoro moc jest mniejsza? Czy M52 ma podwójnego Vanosa? Czy dlatego możliwe stało się obniżenie mocy, bez ujemnego wpływu na osiągi?

 

2. Czy możliwe jest, że silniki te róznia sie tylko "oprogramowaniem"? Czy po wstawieniu do 323i sterownika od 325i jego moc wzrosnie do 192KM lub wiecej? Wydaje mi sie, ze ten silnik moznaby spokojnie poddac lekkim modyfikacjom elektronicznym i byłoby to dla samego silnika bezpieczne, gdyby moc podniesc w granicach 190KM. Czy ktoś już to praktykował?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Tu można coś o tym przeczytać:

 

http://www.bmwworld.com/engines/m52.htm

 

Dziekuje dobry człowieku. Nie ma to jak krótka, rzeczowa, merytorycznie wyczerpująca odpowiedz :D :clap:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.