Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sporo czasu już minęło a ja jeszcze nie opanowałem problemu.

Teoretycznie to niby wiem co jest grane ale ....właśnie.....

Komputer pokazał, że są różne prędkości obrotowe na przednich kołach a dokładniej wszyskie koła za wyjątkiem prawego przedniego pokazują tę samą prędkość a prawe przednie pokazuje inne dane(i to sporo inne).

Po zamianie czujników przednich jest nadal to samo czyli znowu złe dane z prawego przodu. Wniosek:coś jest nie tak z piastą. W/g elektryka co to wszystko badał piasta pewnie ma inną ilość ząbków i odczyty są złe. Jest to możliwe ponieważ dla przypomnienia dodam, że samochód kupiłem bity właśnie w prawe, przednie koło i między innymi piasta była wymieniana. Czyli powinienem kupić piastę idealnie od mojego modelu i powinno być OK. Ale...w/g strony"realoem.com" wszystkie e39 za wyjątkiem m5 mają dokładnie takie same piasty(sprawdziłem numery dla conajmniej 10 innych modeli z różnych lat) i teraz jestem w kropce bo nie wiem jak to jest możliwe, że u mnie niby jest inna piasta(czyżby przypadkowo od m5?).

Sprawdzić to mogę w sumie rozbierając przednie zawieszenie z obu stron i licząc ząbki ale jest z tym trochę roboty i chwilowo ciężko u mnie z czasem.

Jak myślicie-możliwe, że jest inna piasta od m5 czy to jeszcze może być wina czegoś innego?.

Opublikowano

No to mam pomysł: zamienić we wtyczce sterownika pompy ABS konektory przewodów od czujników. To co Ty sprawdziłeś daje Ci dwa alternatywne rozwiązania: inny pierścień lub (prawdopodobnie) uszkodzony sterownik. Moje rozwiązanie pozwoli Ci rozstrzygnąć ostatecznie: jeśli po zamianie pinów prędkość z "niby P/L" koła będzie niższa to podejrzenie pada na sterownik, jeśli prędkość z "niby P/P" koła będzie w dalszym ciągu mniejsza to podejrzenie pada na pierścień.

 

Podaję Ci numery pinów we wtyczce sterownika ABS do których podłączone są przewody do poszczególnych czujników:

- koło P/L: piny 12 (czerwony) i 28 (niebieski/czerwony +)

- koło P/P: piny 16 (żółty) i 15 (niebieski/żółty +)

- koło T/L: piny 29 (biały) i 13 (niebieski/biały +)

- koło T/P: piny 31 (zielony) i 30 (niebieski/zelony +)

 

Musisz zamienić miejscami kabelki z pinów 12 i 16 oraz 28 i 15 i sprawdzisz ponownie wszystko na kompie.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Dzięki za dokładne info :D . Jak tylko znajdę trochę czasu i wstrzelę się na kompa to sprawdzę dokładnie tak jak napisałeś. Czyli nadal się martwię, że mogą być spore koszty bo piasta to pikuś w porównaniu z ewentualną wymianą sterownika ABS.

 

Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tu o centralkę od poduszek(airbag sensor).

Wywaliło mi poduszkę w drzwiach i po wymianie trzeba było skasować błąd z centralki airbag ale błąd nie chciał się skasować więc kupiłem dokładnie taki sam sterownik z nieuszkodzonego samochodu i takie mam pytanie? Czy magę ten sterownik założyć sam i nic się nie stanie(poduszki nie wypalą)-znajduje się on pod telefonem w konsoli środkowej. Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakładaniu.

Opublikowano

Sterownik możesz w razie co naprawić... 250-300 PLN...

 

Odnośnie sterownika SRS to spoko... Przed wymianą odłącz tylko akku i poczekaj 15 min... Dziwię się tylko dlaczego nie dało się skasować błędów...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Ano właśnie sam się dziwię i nie wiem czy "fachowiec"mnie w konia nie zrobił; bo samochód stał 3 dni a on tylko sprawdził co jest grane z tym muleniem asc(zdiagnozował złą piastę) i niby walczył z tym sterownikiem SRS ale stwierdził, że tylko można go zczytać a nie można go zaprogramować i , że wygląda na to, że coś już wcześniej było przy nim robione(faktycznie jak go rozebrałem to są ślady lutowania-takie usmarkane luty). I teraz nie wiem czy ten fachowiec sabie jakieś układy podmienił czy faktycznie jest tak jak powiedział.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.