Skocz do zawartości

Dziwne objawy, auto pracuje na trzech z szesciu cylindrów?


BMWWMB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam nastepujacy problem z moja e39 z 99r 523i.

Po odpaleniu auta samochód pracuje normalnie przez minute potem zaczyna nim trzepac . Wszystko dzieje sie na biegu jalowym lub na wcisnietym sprzegle. Wlaczam pierwszy bieg auto rusza ale strasznie szarpie tak jest na kazdym biegu czym wyzszy tym bardziej trzepie. Oczywiscie auto nie ma mocy.Gdy stane wylacze i odpale samochod ponownie i odrazu wlacze pierwszy bieg problemu nie ma w czasie jazdy auto pracuje normalnie. problem pojawia sie na swiatlach gdy stane w miejscu. Wymienilem swiece na nowe lecz nic to nie dalo. Wiec udalem sie do mechanika ktory zajmuje sie naprawa bmw podlaczyl pod komputer mowi ze auto gdy zaczyna drgac chodzi na trzech cylindrach.Powiedzial zeby wymienic cewki i bedzie po problemie. wymienilem wszystkie cewki. Problem nadal ten sam ? Juz niewiem co mam zrobic? Silnik nie wydaje zadnych dziwnych odglosów. Pomocy

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodac ze jest jeszcze jeden problem byc moze jest to spowodowane tym samym. Gdy jade z predkoscia 20km\h zmieniam na drugi bieg przy zmianie auto sie lga( szarpie autem, tak jak by nie dostawal paliwa) tak tez jest na wyzszych biegach .Gdy jednak wyciagam go na danym biegu i zmieniam niema tego problemu. Skaplikowane ehh

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że padła jedna z sond Lambda. Bo jeśli się nie mylę w twoim modelu są dwie i każda z nich steruje trzema cylindrami. Gdy silnik i sondy są zimne pracuje na domyślnych wartościach zapisanych w komputerze a gdy sie rozgrzeje i sondy mają sterować składem mieszanki jedna się wiesza i mogą być takie objawy. Sondy były sprawdzane?
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Muras sondy nie byly sprawdzane. Tez zaczolem sie zastanawiac czy to przypadkiem nie sonda. Powiedz mi a jak je mozna sprawdzic? Tak moja posiada 2 sondy i kazda steruje 3 cylindrami.

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznie są 4 sondy. Osobno na każde 3 cylindry. Przed i za katalizatorem. Ale mówimy o sondach przed katalizatorem. Jak pojedziesz na porządny komputer, to będzie widać po napięciach i szybkości reakcji, czy sonda jest walnięta. Zależnie od systemu użytego w Twoim samochodzie, są sondy 5- (sterownik siemensa i sondy tytanowe) lub 1-voltowe (sterownik boscha i sondy cyrkonowe). Oryginały BMW około 700-800 zł za sztukę. Zamienniki około 400 zł za sztukę. Ja u siebie mam 1-voltowe i wymieniałem na zamienniki NKG NGK (chyba jednak lepsze niż Boscha) - oczywiście konkretne dedykowane, a nie jakieś uniwersalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam 1-voltowe i wymieniałem na zamienniki NKG NGK (chyba jednak lepsze niż Boscha) - oczywiście konkretne dedykowane, a nie jakieś uniwersalne.

 

Chyba NGK NTK i na 100% działają gorzej. Miałem kiedys NGK i reczywiscie prawowała lepiej nisz uszkodzona sonda ale Bosch ma całkiem inną budowę. to tak jakbys zaczął dojeżdząc do pracy maluchem i stwierdził że to to samo co BMW a moze lepiej, bo taniej.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, pomyłka - NGK NTK - dwie połączone japońskie firmy.

Przecież nie mówię o uniwersalnych, są zamienniki zarówno dla systemu Siemensa, jak i dla systemu Boscha. Do systemu Boscha można dobrać odpowiednik Boscha. Pokazuję koledze BMWWMB, że nie musi porywać się na oryginał za 2-krotną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził pzrewody podciśneinia które idą do listwy wtryskowej. Jak zacznie telepać samochodem to stań z tyłu auta i zobacz czy przypadkiem nie śmierdzi paliwem. Jak czuć benzynkę to znaczy, ze auto przelewa. Sonada jak jest uszkodzona to działa na parametrach zastępczych co niepowinno mieć większego wpływu na jazdę, a napewno nie telepać samochodem. Na zimnym silniku moze być chwile lepiej bo ciśneinie schodzi i wtryski pracują OK, a po chwili wzrasta i mogą się dziać dziwactwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kilka razy przypadki gdy sonda nie padła całkowicie tylko po prostu się "wieszała" czyli jakis czas pracowała a po chwili "zatrzymywała" sie i np. ciągle podawała napięcie 4,8v lub 2,5v przy 5v sondzie. Więc komputer ciągle wzbogacał lub zubożał mieszankę. A silnik sobie wariował. By znów po kilkunastu sekundach zacząć pracować.
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zamieniałeś cewki i świece mogłeś od razu sprawdzić ciśnienie w cylindrach jeżeli będzie ok masz pewność że to nie zawory lub gniazda wtedy można odsapnąć i zabrać się do dalszego dochodzenia przyczyny, u mnie dwa dni temu też wyskoczył taki numer myślałem że nie pali jeden gar bo rzucało jak traktorem wczoraj pomierzyłem ciśnienie i okazało się że w trzech nie ma barów życzę żeby u Ciebie było coś innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.